Używane elektryki będą mniej tracić na wartości? - Trends Magazines

Używane elektryki będą mniej tracić na wartości?

Jeszcze kilka lat temu wszyscy zastanawiali się nad tym kto będzie kupował używane samochody elektryczne. Do dziś wielu próbuje porównywać baterie aut do tych z telefonów – strasząc, że po kilku latach będą nadawać się wyłącznie do wyrzucenia. Jak twierdzi jednak Herbert Diess – CEO koncernu VAG sprawa wygląda zupełnie inaczej.

W kilku wywiadach udzielonych na wystawie samochodów w Monachium, Diess zasugerował, że koncern będzie dokładał wszelkich starań, aby baterie pozostały jego własnością. Według niego, żywotność nowoczesnych baterii to około 1000 pełnych cykli, co przekłada się na jakieś 350 tys. km. Według prezesa, w dzisiejszych czasach raczej niezbyt wiele aut dotrzymuje takich przebiegów, a na pewno przy tych przebiegach nie przedstawia szczególnej wartości. Dysponujące jednak 70-80% (bo taka wartość jest uznawana w świecie motoryzacji za kwalifikującą baterię do wymiany) swojej pierwotnej pojemności baterie nadal nadają się do użycia w domowych bankach energii czy jako komponenty szybkich ładowarek. Można je też poddać renowacji i użyć w nowych autach.

Co oznacza to jednak dla nas jako klientów?
Najprawdopodobniej ceny używanych aut elektrycznych raczej nie będą spadać tak mocno jak można było się spodziewać.
Szef Volkswagena ma jednak rozwiązanie – koncern ma oferować wyjątkowo dogodne warunki leasingu i to nie tylko nowych, ale również i używanych aut z drugiej i trzeciej ręki. Firma ma w zasadzie oferować możliwość leasingu auta przez cały okres jego żywotności. Dzięki temu opłaty dla klienta będą znacznie rozsądniejsze, a recykling auta i baterii będzie dla producenta znacznie prostszy.

 

Maciek Kalkosiński

Podobne

25 lat Audi RS Avant – HISTORIA

Historia legendy Audi RS 4 Avant, jak żaden inny samochód, jest doskonałym połączeniem najwyższych osiągów i możliwości codziennego użytkowania. Jego korzenie sięgają roku 1994, kiedy to na drogach pojawił się jego legendarny przodek – Audi RS 2 Avant. 1994 – Audi RS 2 Avant: mocny trendsetter W roku 1994 cztery pierścienie wyznaczyły modelem RS 2…

ŠKODA SUPERB ma 85 lat – HISTORIA

85 lat temu ŠKODA po raz pierwszy zaprezentowała model SUPERB. Produkcja pierwszej generacji ŠKODY SUPERB trwała aż do 1949 roku. W 2001 roku wprowadzono nowożytną wersję tego modelu. Dziś trzecia generacja flagowej limuzyny z Mlada Boleslav odnosi kolejne sukcesy. Nazwa "SUPERB" pochodzi od łacińskiego słowa "superbus", które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Po raz pierwszy została…