Używane elektryki będą mniej tracić na wartości? - Trends Magazines

Używane elektryki będą mniej tracić na wartości?

Jeszcze kilka lat temu wszyscy zastanawiali się nad tym kto będzie kupował używane samochody elektryczne. Do dziś wielu próbuje porównywać baterie aut do tych z telefonów – strasząc, że po kilku latach będą nadawać się wyłącznie do wyrzucenia. Jak twierdzi jednak Herbert Diess – CEO koncernu VAG sprawa wygląda zupełnie inaczej.

W kilku wywiadach udzielonych na wystawie samochodów w Monachium, Diess zasugerował, że koncern będzie dokładał wszelkich starań, aby baterie pozostały jego własnością. Według niego, żywotność nowoczesnych baterii to około 1000 pełnych cykli, co przekłada się na jakieś 350 tys. km. Według prezesa, w dzisiejszych czasach raczej niezbyt wiele aut dotrzymuje takich przebiegów, a na pewno przy tych przebiegach nie przedstawia szczególnej wartości. Dysponujące jednak 70-80% (bo taka wartość jest uznawana w świecie motoryzacji za kwalifikującą baterię do wymiany) swojej pierwotnej pojemności baterie nadal nadają się do użycia w domowych bankach energii czy jako komponenty szybkich ładowarek. Można je też poddać renowacji i użyć w nowych autach.

Co oznacza to jednak dla nas jako klientów?
Najprawdopodobniej ceny używanych aut elektrycznych raczej nie będą spadać tak mocno jak można było się spodziewać.
Szef Volkswagena ma jednak rozwiązanie – koncern ma oferować wyjątkowo dogodne warunki leasingu i to nie tylko nowych, ale również i używanych aut z drugiej i trzeciej ręki. Firma ma w zasadzie oferować możliwość leasingu auta przez cały okres jego żywotności. Dzięki temu opłaty dla klienta będą znacznie rozsądniejsze, a recykling auta i baterii będzie dla producenta znacznie prostszy.

 

Maciek Kalkosiński

Podobne

E1 – pierwsze elektryczne BMW

Seryjnie produkowane BMW z napędem elektrycznym są faktem. Model i3 i i8 nie budzą już na ulicach sensacji. Warto przypomnieć, że praprzodkiem i3 jest koncepcyjny model E1 z 1991 roku. Historia BMW z napędem elektrycznym jest długa i barwna. W 1972 roku tuż obok głównej siedziby koncernu w Monachium odbywały się igrzyska olimpijskie. Do ich obsługi…

fabryka volkswagen

Koronawirus: Koniec paraliżu w fabrykach Volkswagena

Każda z 16 fabryk należących do marki Volkswagen Samochody Osobowe znowu pracuje. Jako ostatni produkcję wznowił już zakład Volkswagena w Puebla w Meksyku. Średnie obciążenie fabryk wynosi teraz około 60-70 procent tego, z jakim zakłady te pracowały przed wybuchem epidemii. Ile trwała pauza? W Niemczech i w pozostałych krajach Europy przestój spowodowany epidemią koronawirusa trwał…