Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy do poprawy? - Trends Magazines

Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy do poprawy?

Chwilę przed świętami otwarto najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Chodzi oczywiście o Tunel na Ursynowie w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, znajdującej się na drodze S2. Teraz okazuje się, że jego nawierzchnia nie jest najlepszej jakości. 

W dniu otwarcia, 22 grudnia przejechało pod tunelem – uwaga – 67 tysięcy pojazdów. Od tego czasu minął ponad tydzień i wiele więcej osób zdążyło przejechać się już nową drogą. Pojawiło się jednak sporo skarg, dotyczących stanu nawierzchni i komfortu jazdy.

Jak podaje Super Express, auta „dziwnie bujają i szarpią”, a nawet „skaczą po nierównym betonie”. Inny kierowca stwierdził, że: „Samochodem telepie, jakbym jechał po drewnianym moście albo kocich łbach”.

Czy wina leży w źle położonych płytach betonowych, z których wykonana jest nawierzchnia? Nie. Okazuje się, że tak ma być. Tak stwierdza rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, Małgorzata Tarnowska:

„Nawierzchnia w tunelu jest nawierzchnią betonową charakteryzującą się dylatacjami pomiędzy płytami, co może wpływać na odczucia kierowców. Nawierzchnia w tunelu, jak każda inna, w trakcie odbiorów przeszła szereg badań, a otrzymane wyniki spełniają normy jakościowe.”

W zasadzie nie można do tego nic dodać. My nie mieliśmy jeszcze okazji przejechać się najdłuższym tunelem w Polsce i nie możemy odnieść się do faktycznego stanu drogi. Ciekawi nas jednak wasze zdanie. Jechaliście tą drogą? Dajcie poniżej znać, jakie są wasze wrażenia. 

Konrad Maruszczak

fot. GDDKiA

5
Jak jeździ się na nowej drodze w tunelu pod Ursynowem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Sensacyjny VW Garbus 1.2

Jednych urzeka głębią koloru, innych czaruje świetnie wykonanym tuningiem z epoki ze szczyptą nowoczesności. Garbus Kazia budzi sensację wszędzie, gdzie się pojawi. Pomysłów na modyfikacje Garbusa jest wiele. Niektórzy montują silniki z Porsche, inni zwiększają pojemność seryjnych motorów, uszlachetniają wnętrze i eksperymentują z kolorami nadwozia. Kazik ze Słupska podążył własną drogą. Swoją przygodę z Volkswagenami…

Silnik W12 – Inżynieryjny cud Ferdynanda Piëcha

Silnik W12 - jedna z najbardziej oryginalnych koncepcji silników w historii motoryzacji. Konstrukcja została stworzona przez Volkswagena za czasów prezesury Ferdinanda Piëcha. Ferdynand Karl Piëch, genialny inżynier, ambitny konstruktor, wnuk Ferdynanda Porsche, stał na czele koncernu Volkswagen AG w latach 1993–2002. Ten czas upłynął nie tylko pod znakiem dynamicznego rozwoju firmy, ale również ambitnych przedsięwzięć –…