TSI - ewolucja udanych silników VW - Trends Magazines

TSI – ewolucja udanych silników VW

Napis na masce Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

Inżynierowie Volkswagena stale rozwijają jednostki napędowe. Najnowszymi owcami ich prac są mocne, oszczędne i przyjazne środowisku silniki TSI evo z rodziny EA211.

Silnik Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

TSI o małych pojemnościach są obecne na rynku od 15 lat. W 2012 roku w Golfie VII zadebiutowała ich nowa generacja, oznaczona kodem EA211, której znakiem rozpoznawczym jest paskowy napęd rozrządu. Na przełomie 2016 i 2017 roku czterocylindrowe jednostki poddano gruntownej modyfikacji, przy okazji zwiększając pojemność 1,5 litra – wcześniej oferowano silniki 1.2/1.4 TSI. W 2019 roku udoskonalono trzycylindrową jednostkę 1.0 TSI (oferuje 90–115 KM). Od tego czasu oba motory noszą ozanczenie EA211 evo.

Jakie nowinki technologiczne wniosły silniki TSI – przeczytaj TUTAJ.

Podobne

bmw ix3 technologia

Elektryczny napęd BMW eDrive piątej generacji

W nowym BMW iX3 debiutuje już piąta generacja technologii BMW eDrive. BMW Group polega na własnych rozwiązaniach w zakresie wszystkich komponentów technologii BMW eDrive. Jednym z przykładów osiągniętego w ten sposób postępu jest akumulator wysokonapięciowy w BMW i3, którego pojemność została podwojona od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek, podczas gdy objętość montażowa pozostała bez…

VW ID.5 to pierwszy elektryk w stylu coupe

Dziś premiera Volkswagena ID.5, czyli stylizowanego na coupe elektryka. To zdecydowanie najładniejsze auto w gamie elektrycznych VW. ID.5 i usportowiony ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła to nowe topowe modele z rodziny ID. Najnowszy elektryk Volkswagena został, podobnie jak inne modele ID, skonstruowany na platformie MEB. ID.5 ma ok. 460 cm…