Toyota Supra vs BMW M140i - dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca - Trends Magazines

Toyota Supra vs BMW M140i – dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca

Na wstępie należy zaznaczyć, że obydwa auta nie są seryjne, ale pomimo modyfikacji uzyskują tą samą moc – 460 KM. Pod maską Supry i BMW pracuje ten sam 3-litrowy motor R6. Jak się okazuje, zwycięzca tego pojedynku jest tylko jeden.

Nie jest tajemnicą, że Toyota Supra korzysta z technologii BMW i tak naprawdę to model Z4 ubrany w bardzo ciekawe nadwozie. Pod maską pracuje jednostka B58B30 o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To silnik znany m.in. z Z4 35is, czy M140i. I z tym drugim przyszło Toyocie stanąć w szranki w wyścigu na prostej. 

Obydwa modele nie są jednak seryjne. W BMW zamontowano 4,5 calowy wydech, katalizatory M Performance and także zmodyfikowano ECU. Deklarowana moc to 460 KM, a więc sporo więcej niż seryjnie. Identyczną mocą charakteryzuje się Supra, w której także wprowadzono szereg modyfikacji.

Pomimo, że auta są przerobione po modyfikacjach uzyskują identyczne wartości. Na papierze samochody osiągają 100 km/h w bardzo podobnym czasie (BMW – 4,4 s, Supra – 4,5 s). A jak będzie w przypadku samochodów po modyfikacjach?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Mercedes Klasy G AMG już trzęsie portkami. Oto nowy Land Rover Defender Octa

Brytyjczycy okrzyknęli go "najtwardszym, najbardziej wydajnym i luksusowym Defenderem w historii". Nic nie jest w nim dyskretne, ciche, ani... tanie. Oto nowy Land Rover Defender Octa.  Mocarny, wulgarny i bardzo drogi - tak w skrócie można podsumować nowego Land Rovera z wielkim V8 pod maską. Nie myślcie sobie, że nowy Land Rover Defender Octa powstał…

Tuning-VW-Passat-B5FL-Variant-1.9-TDI-widok z boku

W Polsce jeżdżą najstarsze auta w całej UE. Nas to nie dziwi

Z danych Eurostatu wynika, że 41% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat. To unijny rekord. Mamy także najwięcej samochodów w przeliczeniu na mieszkańców. Dlaczego auta w Polsce są tak stare? Bo nowe są drogie. Po prostu.  Polacy są unijnymi liderami w liczbie posiadanych samochodów – wynika z danych Eurostatu. W 2021 roku w Polsce…