Toyota Supra vs BMW M140i - dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca - Trends Magazines

Toyota Supra vs BMW M140i – dwa identyczne silniki, jeden zwycięzca

Na wstępie należy zaznaczyć, że obydwa auta nie są seryjne, ale pomimo modyfikacji uzyskują tą samą moc – 460 KM. Pod maską Supry i BMW pracuje ten sam 3-litrowy motor R6. Jak się okazuje, zwycięzca tego pojedynku jest tylko jeden.

Nie jest tajemnicą, że Toyota Supra korzysta z technologii BMW i tak naprawdę to model Z4 ubrany w bardzo ciekawe nadwozie. Pod maską pracuje jednostka B58B30 o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To silnik znany m.in. z Z4 35is, czy M140i. I z tym drugim przyszło Toyocie stanąć w szranki w wyścigu na prostej. 

Obydwa modele nie są jednak seryjne. W BMW zamontowano 4,5 calowy wydech, katalizatory M Performance and także zmodyfikowano ECU. Deklarowana moc to 460 KM, a więc sporo więcej niż seryjnie. Identyczną mocą charakteryzuje się Supra, w której także wprowadzono szereg modyfikacji.

Pomimo, że auta są przerobione po modyfikacjach uzyskują identyczne wartości. Na papierze samochody osiągają 100 km/h w bardzo podobnym czasie (BMW – 4,4 s, Supra – 4,5 s). A jak będzie w przypadku samochodów po modyfikacjach?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW ID.3 Pro Performance 2

TEST VW ID.3 Pro Performance – elektryk na trasę?

Na drogach coraz więcej aut elektrycznych. Ich widok w mieście nikogo już nie zaskakuje. Natomiast w trasie budzi zdziwienie i rodzi pytanie: jak się tym jeździ? Sprawdzamy VW ID.3 Pro Performance na trasie Warszawa – Szczyrk. Jak wrażenia? O tym w teście.  Testowany samochód to odmiana Pro Performance z akumulatorami o pojemności 58 kWh oraz…

Tuning VW Golf Mk3 GTI auto do przodu

Trzydrzwiowy i czarny jak atrament VW Golf Mk3 GTI

Taki cel postawiono sobie przy zakupie. Ma to być Golf Mk3 GTI, najlepiej w czarnym nadwoziu. Pomyśleć można, że jego znalezienie to żaden problem. Rzeczywistość okazała się inna...   Poprzednim autem właściciela było Polo 86c2f, które jak nietrudno się domyślić, przeszło „kilka” zmian. Po jego sprzedaży zaczęto rozglądać się za następcą. Miał to być konkretny…