Toyota króluje wśród złodziei? Co i gdzie kradziono w 2020 roku? - Trends Magazines

Toyota króluje wśród złodziei? Co i gdzie kradziono w 2020 roku?

W ubiegłym roku wyrejestrowano z powodu kradzieży 6910 samochodów osobowych. To mniej niż rok wcześniej (o 68%). Najczęściej kradzionymi markami w 2020 roku były: Toyota (787 szt.), Audi (778) i BMW (628).

Na jakie model polują złodzieje?

Jeżeli chodzi o konkretne model, to największym „powodzeniem” u złodziei cieszyło się Audi A4 (214 szt.), BMMW serii 5 (175) i Audi A6 (159). Choć zgodnie z danymi CEPiK najczęściej kradzioną marka była Toyota, to jej modele znalazły się poza „podium”, na miejscach 4-6: Auris (148), Yaris (142), RAV 4 (140).

Grafika Top 10 modeli skradzionych w 2020 r.

Gdzie najczęściej kradną?

Liderem pod względem kradzieży w Polsce było województwo mazowieckie – 2699. NA drugim miejscu znalazło się woj. wielkopolskie (756), a na trzecim dolnośląskie (689). Najmniej kradzieży zanotowano w woj. opolskim (55), podlaskim (64) i świętokrzyskim (67).

 

Największe powodzenie wśród złodziei miały auta z roczników: 2017 (1042), 2018 (917), 1016 (857(, 2019 (686) i 2015 (588).

Jak zabezpieczamy auta?

Zgodnie z danymi z porównywarki rankomat.pl najczęściej stosowanym zabezpieczeniem przed kradzieżą jest immobilizer (69,3%) oraz autoalarm (44,9%). Bardzo rzadko korzystamy z blokady skrzyni biegów (6,7%) oraz monitoringu GPS (3,6%).

 

Najczęściej stosowanie zabezpieczenia przed kradzieżą w samochodach

Podobne

Land Rover Discovery – potrafi zawstydzić inne SUV-y!

Land Rover Discovery to klasa sama dla siebie oraz bardzo ceniona i rozpoznawalna marka. Pierwsza generacja Discovery dzielnie przemierzała szlaki Rajdu Dakar. Każda kolejna odsłona dużego Land Rovera była sprawną terenówką z cechami auta luksusowego. Najnowsze, czyli piąte już wcielenie Discovery to dostojny i luksusowy SUV, który jednak nie zapomina o swoich korzeniach. W dzisiejszych…

Volkswagen Power Day 2021

POWER DAY – Volkswagen pokazał jaka będzie elektryczna przyszłość

Koncern Volkswagen zaprezentował technologiczną mapę drogową dotyczącą akumulatorów i ładowania samochodów elektrycznych do 2030 roku, podczas swojego pierwszego Power Day. Jej celem jest znaczne zmniejszenie stopnia różnorodności i kosztów produkcji akumulatorów po to, by auta elektryczne stały się atrakcyjne i cenowo dostępne dla jak największej liczby użytkowników. Koncern zamierza również zapewnić sobie potrzebną ilość akumulatorów…