Toyota króluje wśród złodziei? Co i gdzie kradziono w 2020 roku? - Trends Magazines

Toyota króluje wśród złodziei? Co i gdzie kradziono w 2020 roku?

W ubiegłym roku wyrejestrowano z powodu kradzieży 6910 samochodów osobowych. To mniej niż rok wcześniej (o 68%). Najczęściej kradzionymi markami w 2020 roku były: Toyota (787 szt.), Audi (778) i BMW (628).

Na jakie model polują złodzieje?

Jeżeli chodzi o konkretne model, to największym „powodzeniem” u złodziei cieszyło się Audi A4 (214 szt.), BMMW serii 5 (175) i Audi A6 (159). Choć zgodnie z danymi CEPiK najczęściej kradzioną marka była Toyota, to jej modele znalazły się poza „podium”, na miejscach 4-6: Auris (148), Yaris (142), RAV 4 (140).

Grafika Top 10 modeli skradzionych w 2020 r.

Gdzie najczęściej kradną?

Liderem pod względem kradzieży w Polsce było województwo mazowieckie – 2699. NA drugim miejscu znalazło się woj. wielkopolskie (756), a na trzecim dolnośląskie (689). Najmniej kradzieży zanotowano w woj. opolskim (55), podlaskim (64) i świętokrzyskim (67).

 

Największe powodzenie wśród złodziei miały auta z roczników: 2017 (1042), 2018 (917), 1016 (857(, 2019 (686) i 2015 (588).

Jak zabezpieczamy auta?

Zgodnie z danymi z porównywarki rankomat.pl najczęściej stosowanym zabezpieczeniem przed kradzieżą jest immobilizer (69,3%) oraz autoalarm (44,9%). Bardzo rzadko korzystamy z blokady skrzyni biegów (6,7%) oraz monitoringu GPS (3,6%).

 

Najczęściej stosowanie zabezpieczenia przed kradzieżą w samochodach

Podobne

Koncept e-Bulli widok z przodu na tle OZE

Klasyk VW z napędem elektrycznym

VW Bulli jest jedną z ikon motoryzacji. Jak każdy samochód sprzed lat umiarkowanie nadaje się do codziennej eksploatacji. Ale Volkswagen znalazł na to sposób. Auta sprzed lat mają niepowtarzalny urok. Świetnie wyglądają, mają ciekawie urządzone wnętrza i nie izolują kierującego od wrażeń z jazdy. Z drugiej strony, ich wadą mogą być gaźnikowe silniki, które palą dużo, a zwykle nie zapewniają…

Lampy projektorowe, ksenonowe, LED i OLED czyli świetlne innowacje BMW

Przed laty wszystko było prostsze. Silniki, zawieszenia czy opony. Z biegiem czasu udoskonalono nawet reflektory pojazdów. Niegdyś kierowcom musiał wystarczyć snop generowany przez słabą żarówkę i zamontowany za nią odbłyśnik. Teraz drogę coraz częściej rozświetlają niewielkie i wydajne diody. Z PRZODU Pierwszy samochód BMW trafił na drogi w 1929 roku. Sześciowoltowe żarówki, mimo że współpracowały…