Toyota C+Walk - Trends Magazines

Toyota C+Walk

Jednym z najlepszych efektów postępującej elektryfikacji jest renesans małych pojazdów. Deskorolki, hulajnogi, rowery czy motorynki wyposażone w silniki elektryczne z powodzeniem stają się alternatywą dla używania auta na krótkich dystansach. Elektryczne pojazdy są bezobsługowe, dlatego trafiają do znacznie szerszego grona niż ich spalinowi krewniacy. W miarę zwiększania swojego udziału w rynku, alternatywne środki transportu coraz bardziej wpadają w oko również producentom samochodów, którzy nieco nieśmiało, ale systematycznie starają się pokazywać swoje pomysły. Seat ma na przykład w swojej ofercie zarówno hulajnogę, jak i elektryczny skuter – produkty fajnie uzupełniające ofertę skierowaną do młodych i aktywnych.

Do zupełnie innej grupy docelowej skierowana jest jednak nowa Toyota.

Toyta C+Walk ma być przede wszystkim pojazdem przyjaznym seniorom. Trzykołowa hulajnoga została zbudowana z myślą o stabilności, ale i jak najmniejszych rozmiarach. Dzięki temu pojazdu można używać nie tylko na powietrzu, ale i w budynkach. Prędkość maksymalna na poziomie 10 km/h nie jest duża, ale za to urządzenie ma być zdolne do pokonywania 6% wzniesień bez konieczności odpychania się od ziemi. Wyjmowana bateria pozwala na przejechanie około 15 km na jednym ładowaniu.

C+Walk wyposażono w kilka ciekawych funkcji poprawiających bezpieczeństwo. Pojazd na przykład automatycznie dostosuje prędkość w zależności od kąta skręcenia kół czy sam wyhamuje przed wykrytą przeszkodą. W planach są również inne wersje urządzenia – wersja z pełnym siedzeniem, oraz napęd do wózka inwalidzkiego.

Jeśli tylko Toyota wymyśli jakiś ciekawy sposób montowania małego pojazdu do samochodu, podobnie jak opisywany przeze mnie CAKE Makka, C+Walk może być bardzo ciekawą opcją dodatkową przy zakupie auta. Szczególnie, że jego cena na rynku japońskim wynosi równowartość około 12 tys, zł.

Podobne

Porsche Panamera 2020

Nowość! Panamera o mocy nawet 700 KM

Porsche uzupełnia linię nowego modelu Panamery o kolejne odmiany – w tym o flagowy wariant rozwijający moc 514 kW (700 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 870 Nm. Najmocniejszym reprezentantem  gamy produktów jest teraz nowa Panamera Turbo S E-Hybrid, łącząca 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 420 kW (571 KM) ze 136-konnym motorem elektrycznym (100 kW).…

Meyers Manx czyli protoplasta Buggy na bazie VW

Ramowa konstrukcja oraz zwartość i prostota zespołu napędowego Garbusa pozwoliły na stworzenie na jego bazie wielu wspaniałych pojazdów. Jednym z najbardziej ikonicznych jest Meyers Manx, który został wymyślny przez Bruce’a Meyersa. Urodzony w Los Angeles Bruce Meyers prowadził życie, o jakim wielu z nas czyta w książkach albo po prostu marzy – był weteranem drugiej wojny światowej, który osiedlił się w Kalifornii,…