To już tRadycja. Oto nowy, najsilniejszy Golf R w historii - Trends Magazines

To już tRadycja. Oto nowy, najsilniejszy Golf R w historii

The new Volkswagen Golf R na śniegu

Oferowany od początku roku nowy Golf R – z silnikiem o mocy 235 kW/320 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm – jest najsilniejszym Golfem R w historii. Przeniesienie potężnego momentu obrotowego na koła w sposób najbardziej efektywny zapewnia nowy napęd na cztery koła 4MOTION z systemem Torque Vectoring dla kół tylnej osi. Jest on podstawą w uzyskaniu jeszcze lepszych wrażeń jazdy Golfem R, który pod względem osiągów wyznacza nowe standardy w swojej klasie samochodów.

tRadycja

Tradycyjnie już najmocniejszą odmianą bestsellerowego modelu Volkswagena jest Golf R. Ten niezwykle dynamiczny samochód, wyposażony w napęd na cztery koła i bardzo bogate wyposażenie seryjne, od zawsze reprezentuje zarówno najlepsze osiągi, jak i rozwiązania technologiczne w swojej klasie – klasie Golfa. Tak samo jest i tym razem: Golf R jest pierwszym modelem Volkswagena, który został wprowadzony na rynek z nowym napędem na cztery koła 4MOTION z systemem R Performance Torque Vectoring. System ten, współpracując z innymi, które odpowiadają za dynamikę jazdy, zapewnia nowy wymiar sportowego charakteru Golfa R.

The new Volkswagen Golf R
Pakiet R Performance

Golfa R można zamówić z opcjonalnym pakietem R Performance, który pozwala na uzyskanie wyższej prędkości maksymalnej, wynoszącej 270 km/h. Pakiet R Performance obejmuje również większy spojler z tyłu, który zapewnia większy docisk tylnej osi, 19-calowe obręcze kół Estoril oraz dwa dodatkowe profile jazdy – Special (tryb Nürburgring) i Drift. Szybki dostęp do wyboru profilów jazdy zapewnia przycisk R umieszczony na kierownicy.The new Volkswagen Golf R

Dwa dodatkowe profile jazdy

Z dala od dróg publicznych profil Drift otwiera zupełnie nowy poziom dynamiki jazdy i w pełni wykorzystuje potencjał systemu Torque Vectoring. W tym profilu jazdy Golf R zyskuje naturalną tendencję do nadsterowności: maksymalny możliwy moment obrotowy jest wtedy dostępny na kole, które znajduje się po zewnętrznej stronie zakrętu. System ESC w profilu Drift jest standardowo ustawiony w tryb Sport, co oznacza, że stabilizacji toru jazdy uruchamia się bardzo późno. W Golfie R niczym nieskrępowana jazda bokiem również jest możliwa – system ESC można całkowicie wyłączyć.The new Volkswagen Golf R

Golf R zapewnia kierowcy większą kontrolę

W obydwu profilach jazdy dostępnych wraz z pakietem R Performance charakterystyka działania pedału przyspieszenia została dobrana tak, aby zapewnić kierowcy poczucie osiągów przy jak najmniejszym filtrowaniu odczuć. Odczuć, które są niezwykle istotne zarówno podczas jazdy na śniegu i lodzie, jak i na asfalcie. Zarówno w profilu jazdy Special, jak i Drift, praca skrzyni biegów została zoptymalizowana tak, aby utrzymać stałą wysoką prędkość obrotową silnika. Podczas pracy w trybie automatycznym dwusprzęgłowa przekładnia przełącza biegi w górę tak późno, jak to możliwe i redukuje je jak najwcześniej, aby zapewnić silnikowi możliwość płynnego rozwijania mocy.The new Volkswagen Golf R

DSG

Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia przekładni DSG, w obydwu profilach jazdy pozostaje ona w trybie ręcznej zmiany przełożeń, jeśli kierowca dokonał takiego wyboru. Niechciany powrót do automatycznego trybu pracy przekładni należy już do przeszłości. To jest coś, na co profesjonalni kierowcy jak – na przykład – Benjamin Leuchter czekali od dawna. Leuchter, jako ambasador marki i kierowca testowy Volkswagena, ma znaczący wkład w rozwoju i dopracowaniu Golfa R. „Mój werdykt jest oczywisty – Golf R wyróżnia się na tle modeli o podobnych osiągach! Nowy napęd na cztery koła, który idealnie rozdziela moment obrotowy między koła oraz dwa nowe profile jazdy sprawiają, że Golf R zapewnia niesamowitą przyjemność z jazdy”.

The new Volkswagen Golf R

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

VW zmienia oblicze stacji ładowania – E-TRENDS

Volkswagen prezentuje rozwiązanie przyszłości, w której poszukiwania stacji ładowania samochodów elektrycznych w pewnym sensie dobiegają końca. Mobilny robot ładujący Volkswagen Group Components przejmuje to zadanie - i robi to całkowicie autonomicznie.   Jak to działa? Po uruchomieniu za pomocą aplikacji lub komunikacji V2X robot mobilny podjeżdża do pojazdu, który wymaga naładowania, i komunikuje się z…

Rendery Golfa VIII. Wolfsburg podkręca atmosferę przed premierą- KONCEPT

Za dwa tygodnie, 24 października, marka Volkswagen zaprezentuje ósmą generację Golfa na światowej premierze w Wolfsburgu. Tak VW opisuje nadchodzący model: więcej digitalizacji i łączności niż kiedykolwiek wcześniej, wypełniony innowacjami i charakteryzujący się bardzo wyrazistym designem. Co to oznacza? Z doświadczenia wiemy, że Volkswagen raczej preferuje metodę ewolucji, niż rewolucji. Robi to zawsze bardzo celnie…