To już ostatni taki VW Golf, jakiego znacie - Trends Magazines

To już ostatni taki VW Golf, jakiego znacie

Po 40 latach produkcji i ośmiu generacjach przyszedł czas na fundamentalne zmiany. Z gamy silnikowej VW Golfa zniknie silnik spalinowy. 

Szef marki VW – Thomas Schaefer stwierdził, że „Spalinowy Golf będzie z nami na pewno do końca dekady. Potem musimy zobaczyć, jak rozwinie się ten segment. Jeśli świat pójdzie jednak w innym kierunku, niż oczekujemy, do 2026 lub 2027 moglibyśmy opracować kolejną, spalinową generację Golfa. Ale nie sądzę, aby tak się stało. Na razie nic na to nie wskazuje” – dodaje Schafer. 

To więc koniec spalinowej epoki Golfa. Ale nie tylko. Kompaktowy Volkswagen był europejskim liderem sprzedaży, nieprzerwanie od 14 lat. Passę przerwał rok 2022, gdy królem został Peugeot 208, a na drugim miejscu znalazła się Dacia Sandero. Widać więc, że popularność tego modelu spada. 

Kiedy pojawi się elektryczny VW Golf?

Zaprojektowany od podstaw jako elektryk Golf ma powstać nie wcześniej niż w 2028 roku. Przypominamy, że na rynku gościliśmy już kiedyś e-Golfa. Marka Volkswagen planuje, aby do 2030 roku w Europie 80% jej sprzedaży stanowiły samochody elektryczne, a w Ameryce Północnej – 55%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

NOVITEC poprawia włoskie arcydzieło – Lamborghini Aventador SVJ – TUNING

Novitec zaprojektował wysublimowany zestaw dodatków inspirowanych wyścigami do Lamborghini Aventador w najwyższej specyfikacji SVJ. Zestaw akcesoriów NOVITEC jest nie tylko piękny, ale też funkcjonalny. Wszystkie elementy zostały zaprojektowane w tunelu aerodynamicznym i wykonane z carbonu. W skład oferty wchodzą również montowane przy pomocy centralnej śruby kute felgi. Zostały one wykonane we współpracy z amerykańską firmą…

Volkswagen ARVW, czyli 362 km/h dieslem!

Jak szybko jest w stanie pojechać samochód ze 175-konnym dieslem? Keke Rosberg za kierownicą ARVW osiągnął obłędne... 362 km/h! Za sprawą turbodoładowania parametry silników benzynowych i wysokoprężnych zaczęły gwałtownie rosnąć. Nim turbo na dobre zadomowiło się pod maskami popularnych aut, musiało przejść liczne testy. Oznaczony symbolem D24 rzędowy sześciocylindrowy diesel Volkswagena 8,8 z komorami wirowymi…