To już ostatni taki VW Golf, jakiego znacie - Trends Magazines

To już ostatni taki VW Golf, jakiego znacie

Po 40 latach produkcji i ośmiu generacjach przyszedł czas na fundamentalne zmiany. Z gamy silnikowej VW Golfa zniknie silnik spalinowy. 

Szef marki VW – Thomas Schaefer stwierdził, że „Spalinowy Golf będzie z nami na pewno do końca dekady. Potem musimy zobaczyć, jak rozwinie się ten segment. Jeśli świat pójdzie jednak w innym kierunku, niż oczekujemy, do 2026 lub 2027 moglibyśmy opracować kolejną, spalinową generację Golfa. Ale nie sądzę, aby tak się stało. Na razie nic na to nie wskazuje” – dodaje Schafer. 

To więc koniec spalinowej epoki Golfa. Ale nie tylko. Kompaktowy Volkswagen był europejskim liderem sprzedaży, nieprzerwanie od 14 lat. Passę przerwał rok 2022, gdy królem został Peugeot 208, a na drugim miejscu znalazła się Dacia Sandero. Widać więc, że popularność tego modelu spada. 

Kiedy pojawi się elektryczny VW Golf?

Zaprojektowany od podstaw jako elektryk Golf ma powstać nie wcześniej niż w 2028 roku. Przypominamy, że na rynku gościliśmy już kiedyś e-Golfa. Marka Volkswagen planuje, aby do 2030 roku w Europie 80% jej sprzedaży stanowiły samochody elektryczne, a w Ameryce Północnej – 55%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

W Niemczech startuje usługa „Audi na żądanie”

Dzięki mobilnej usłudze Audi on demand (Audi dostępne na żądanie), pasażerowie przylatujący na monachijskie lotnisko będą mogli kontynuować podróż najnowszymi modelami rodem z Ingolstadt. Na wymagających podróżujących i na wszystkich miłośników marki Audi, oczekuje tam flota ekskluzywnie wyposażonych samochodów – od designerskich coupé, aż po sportowe pojazdy z oferty Audi Sport. Rezerwację wybranego modelu Audi…

Lexus znów stawia kieliszki na masce LS’a- VIDEO

Pamiętacie jak Lexus reklamował swój pierwszy model LS400? Jednym z głównych elementów kampanii reklamowej była piramida kieliszków ustawiona na silniku V8 1UZ. Chodziło o pokazanie kultury pracy silnika, ponieważ V-ósemka pracowała pod obciążeniem, a kieliszki się nie przewracały. Dziś Lexus w humorystyczny sposób powraca do tego wydarzenia. Tym razem sam Akio Toyoda buduje wierzę z…