To BMW 850i nie jeździło przez 16 lat. Co trzeba zrobić, żeby przywrócić mu sprawność? - Trends Magazines

To BMW 850i nie jeździło przez 16 lat. Co trzeba zrobić, żeby przywrócić mu sprawność?

silnik M70 BMW 8 E31

Zapraszamy na wciągający film z odbudowy BMW 850i na kanale M539 Restorations. Co trzeba wymienić w samochodzie, który stał w garażu 16 lat? Przypominamy, że nie jest to zwykłe auto, a wyposażone w potężny silnik V12 BMW serii 8 typoszeregu E31.

BMW 8 E31 V12 850i

BMW serii 8 E31

BMW serii 8 generacji E31 to klasyczne ponadczasowe Gran Turismo, które w latach 90. było pokazem siły niemieckiej marki. W 1989 roku z niemieckiej fabryki wyjechała pierwsza historyczna ósemka. Pod pięknym dystyngowanym nadwoziem samochód skrywał potężny silnik V12 M70, który cechował się absolutnie doskonałą jak na owe czasy jakością wykonania oraz komfortem pracy. Trzy dekady później E31 jest poszukiwanym youngtimerem. Ten egzemplarz właśnie wraca do żywych z 16-letniego zapomnienia. 

moneta na silniku V12 M70 BMW 8

Uruchamianie samochodu po długim postoju

Proces uruchamiania samochodu po długim postoju nie polega jedynie na sprawdzeniu ilości paliwa i wsadzenia naładowanego akumulatora. W nieużywanym samochodzie metalowe części rdzewieją, gumowe parcieją, a płyny eksploatacyjne tracą swoje właściwości. Ten film jest świetnym przykładem kompleksowego przygotowania BMW serii 8 do bezpiecznej jazdy po długiej przerwie. Film jest po angielsku, ale w ustawieniach można włączyć polskie napisy. Zapraszamy!

Wideo

Podobne

TEST VW ID.5 Pro Performance – nie taki zły jak go malują

Samochody elektryczne nie mają pochlebnych opinii wśród miłośników motoryzacji, ale chcąc nie chcąc musimy je zaakceptować. Taka jest przyszłość motoryzacji, czy tego chcemy, czy nie. Po tygodniu spędzonym z elektrycznym Volkswagenem możemy powiedzieć jedno – nie jest tak źle. Oto test VW ID.5 Pro Performance. Elektryfikacja nabiera tempa. Dwa lata wystarczyły, by w Polsce potroiła…

1700 KM w BMW M5?

Podwójnie doładowany silnik 4.4 V8 od chwili debiutu w 2010 roku kusi tunerów możliwymi do uwolnienia pokładami mocy. Ile można wykrzesać z motoru oznaczonego symbolem S63, chyba nikt dokładnie nie wie. Kalifornijskie Weistec Engineering opracowało wyceniony na 11.999,99 dolarów pakiet W.4 z dwiema turbosprężarkami GTX3071R, silikonowymi rurami doprowadzającymi powietrze do intercoolerów i przewodami olejowymi z izolacją…