1700 KM w BMW M5? - Trends Magazines

1700 KM w BMW M5?

Podwójnie doładowany silnik 4.4 V8 od chwili debiutu w 2010 roku kusi tunerów możliwymi do uwolnienia pokładami mocy. Ile można wykrzesać z motoru oznaczonego symbolem S63, chyba nikt dokładnie nie wie.

Kalifornijskie Weistec Engineering opracowało wyceniony na 11.999,99 dolarów pakiet W.4 z dwiema turbosprężarkami GTX3071R, silikonowymi rurami doprowadzającymi powietrze do intercoolerów i przewodami olejowymi z izolacją termiczną. Pakiet może zostać rozbudowany o jeszcze bardziej wydajne turbiny GTX3582R, zawory sterujące ich pracą oraz układ wtrysku wody i metanolu, który obniży temperaturę w cylindrach oraz podbije oktanowość paliwa. Za maksymalnie rozbudowany zestaw przyjdzie zapłacić 15.899,99 dolarów (bez montażu). W zasięgu ma być jednak 1000–1700 KM w zależności od osprzętu silnika oraz ustawień elektroniki!

Weistec deklaruje, że dostarczane elementy zostały dopasowane do fabrycznej konstrukcji BMW M5, a ich montaż zajmuje jeden dzień roboczy i wymaga jedynie kompletu podstawowych narzędzi. Niczego nie trzeba będzie ciąć, giąć lub spawać. Tuner z dumą podkreśla, że na swoim miejscu może pozostać nawet plastikowa osłona silnika. By cieszyć się przyrostem parametrów, trzeba zadbać przynajmniej o strojenie silnika. Można też pomyśleć o wymianie wydechu czy intercoolerów.

Znajdujące się w zestawie downpipe są pozbawione katalizatorów, więc zmodyfikowane M5 czy M6 nie będzie mogło być legalnie użytkowane na drogach publicznych, o czym Weistec uczciwie ostrzega. Ciekawe, czy ktokolwiek odważy się sprawdzić, czy podwojenie, a może i potrojenie fabrycznej mocy jest możliwe. Na krótką metę z pewnością tak. Pytaniem otwartym pozostaje żywotność silnika.

Fot. Weistec, BMW

Podobne

Tuning BMW E36 328iC widok z tyłu

Unikatowy, pneumatyczny kabriolet BMW E36 328iC

Jak zmienić kabriolet w unikatowe auto? Niełatwo. Trudno jest znaleźć odpowiedni samochód, gdy ma się spore wymagania. Damian szukał auta z lat 90. z silnikiem o mocy przynajmniej 170 KM i w nienagannym stanie technicznym. Przeglądając liczne portale aukcyjne mógł zdecydować się samochody różnych marek. Wybrał jednak leciwe E36 z bogatym wyposażeniem i atrakcyjnymi kołami…

532-konny Schmiedmann S5 550i. Godny rywal BMW M5

Rzadko słyszymy o samochodach modyfikowanych w Skandynawii. A szkoda! Duńska firma Schmiedmann udowodniła, że również na północy Europy nie brakuje ekspertów od wyrafinowanego tuningu. Bazą dla  projektu Schmiedmanna była piątka F10 z 2010 roku. Limuzynie w wersji 550i pary nie brakowało. Podwójnie doładowane 4.4 V8 o oznaczeniu N63B44 zapewniało 408 KM i 600 Nm. Dużo, jednak kres…