To BMW 1 to najszybszy diesel na świecie - mamy nagranie - Trends Magazines

To BMW 1 to najszybszy diesel na świecie – mamy nagranie

To przerobione BMW Serii 1 ma ponad 1000 KM i przyznano mu tytuł najszybszego diesla świata. Pod maską? Klasyka BMW – 3.0d. 

Fani marki BMW są zgodni, że najlepszy diesel na świecie to jednostka 3.0d. Właśnie ten silnik został wykorzystany do budowy tego potwora, ale o tym za chwilę.  

Jak podaje serwis motor1.com, informacja o tytule najszybszego diesla świata została podana przez rumuński oddział bawarskiej marki. Stamtąd bowiem pochodzi kierowca bolidu – Dragos Stacescu. Przejdźmy do konkretów. Czerwona „jedynka” pokonała ćwierć mili w czasie zaledwie 8.31 sekundy, osiągając na mecie prędkość 270 km/h. Czas 0-100 km/h wynosi – uwaga – 1,87 s! Jedziemy dalej, druga setka pojawia się na zegarach zaledwie po 2,84 s, a po kolejnych 2,44 s auto jedzie już 250 km/h. To absolutnie kosmiczne liczby.

Podobno rekordowe BMW z dieslem korzysta z wielu części seryjnych, a jako bazę do budowy tego auta wykorzystano BMW 118d E81. Samochód ma napęd xDrive pochodzący z modelu 330d xDrive E90, a silnik to jednostka M57 z 335d. Skrzynia natomiast pochodzi z X6 i jest to 8-stopniowy automat. Wygląda na to, że faktycznie fundamentalnej podzespoły auta pochodzą z modeli seryjnych. Co więcej, BMW twierdzi że aż 75% części skrzyni biegów i silnika to seria!

Oczywiście wiele innych podzespołów wymagało modyfikacji, jak koła, zawieszenie, nadwozie, czy wnętrze. Po wszystkich przeróbkach silnik osiąga moc 1020 KM i 1650 Nm! To oznacza 300-procentowy wzrost mocy i 200-procentowy wzrost momentu obrotowego korzystając w większości z seryjnych podzespołów.

Te wartości są niezwykłe, ale warto tu zaznaczyć, że nowe modele seryjne mocno zbliżają się wartościami do tych stuningowanych – mowa tu chociażby o nowym BMW XM. Naszym zdaniem postępująca elektryfikacja otworzy drzwi do kolejnego rozdziału ekstremalnie mocnych samochodów w wyścigach na prostej. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Piętrowe parkingi nie wytrzymają ciężaru elektryków?

Takie sygnały ostrzegawcze wysyłają Członkowie Brytyjskiego Stowarzyszenia Parkingowego. Twierdzą, że leciwe konstrukcje mogą nie wytrzymać pod naporem ciężkich samochodów elektrycznych. "The Telegraph" podaje, że brytyjskim parkingom wielopoziomowych grozi zawalenie, jeśli ich zarządcy nie zastosują się do - opracowywanych właśnie - zaleceń dotyczących parkowania pojazdów elektrycznych. Eksperci zwracają uwagę, że wiele parkingów - zwłaszcza tych budowanych…

Tuning VW Jetta auto do frontu

Lekko podrasowana Jetta „Pussy Wagon” budząca emocje

Ten sedan Volkswagena nigdy nie był popularny wśród miłośników modyfikacji. Być może wpływ na to miał zbyt klasyczny design, familijny charakter i bliskość techniczna z Golfem, który jest najchętniej modyfikowany przez zapalonych tunerów. Niemniej bliższy kontakt z każdą odmienioną nieco Jettą budzi pozytywne emocje, dlatego przedstawiamy auto Krystiana, które wyjechało z fabryki w 2005 jako…