TH2RS. Transporter z genami Porsche - Trends Magazines
17 maja 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

TH2RS. Transporter z genami Porsche

Pomysłów na tuning Transportera nigdy nie brakowało – wiele z nich bazowało na transplantacji wybranych części z Porsche. Poprzeczkę wyjątkowo wysoko zawiesiła firma TH Automobile z Berlina.

Zakład wyspecjalizował się wyposażaniu Transporterów w elementy z Porsche. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zamontować do niego hamulce, kierownicę, wskaźniki czy umieszczoną z lewej strony kierownicy stacyjkę. Specjalnością zakładu, kierowaną do klientów o zasobnych portfelach, są modele TH2, TH2RS oraz TH3. Wszystkie otrzymują zespoły napędowe z Porsche 911, a dokładniej modeli 996 lub 997.

Aby móc przeszczepić sześciocylindrowego boksera ze skrzynią biegów, TH Automobile musiało wyposażyć Transportera we fragment podłogi z Porsche. Tunerowi zależało na dopracowaniu wszystkiego w najmniejszych szczegółach i umożliwienie diagnozowania oraz serwisowania aut w ASO Porsche. Klient miał otrzymać możliwość skonfigurowania auta, chociażby poprzez wybranie automatycznej skrzyni Tiptronic czy napędu na cztery koła. Nie dziwi więc, że realizacja ambitnego projektu pochłonęła przeszło trzy lata.

420-konny TH2, który rozpędza się do 270 km/h, jest zaledwie przedsmakiem TH2RS. Pojazd został zbudowany wyłącznie z myślą o osiągach. Nie pozwala o tym zapomnieć chociażby skąpo tapicerowane wnętrze z użytkowej wersji Transportera, do którego wstawiono fotele kubełkowe z karbonu. Siedzenie kierowcy, niczym w kultowym McLarenie F1, zamontowano centralnie, za wyprowadzoną pośrodku kokpitu kierownicą. Nawiązanie do supersamochodu nie jest bynajmniej działaniem na wyrost.

Kierowca TH2RS ma do dyspozycji 780 KM i 930 Nm, dzięki którym bus na torze Nardo ustanowił rekord świata, osiągając imponujące 310,7 km/h! Wrażenie robi również dynamika. Mimo napędu na tylną oś i masy na poziomie 2000 kg, osiągnięcie 100 km/h trwa 4,4 s. Po 12 s od startu TH2RS może pędzić 200 km/h. Mimo relokacji silnika udało się zachować przyzwoity rozkład mas – 40:60. W celu uzyskania możliwie dobrych właściwości jezdnych, Transporter został wyposażony w szperę Drexler Motorsport, pneumatyczne zawieszenie oraz felgi Tomason TN4 z oponami 275/35 R20.

Za kierownicą busa w kolorze Porsche RS-Grün zasiadł m.in. Walter Röhrl. Dwukrotny rajdowy mistrz świata jest kierowcą testowym firmy ze Stuttgartu, ale mimo tego był pod wrażeniem możliwości TH2RS, a na torze udowodnił, że busem można z powodzeniem jeździć kontrolowanymi poślizgami.

Jedyny w swoim rodzaju Transporter został wystawiony na sprzedaż za 149 000 euro. Został sprzedany, chociaż TH nie ujawnia za ile.

fot. www.thautomobile.de

Podobne

VW T5 super long Mikiciuk_1

Limo na bazie Volkswagena T5. To 8-metrowy gigant! – WIDEO

Patryk Mikiciuk znalazł i pokazał w swoim wideo Volkswagena T5 z 2011 w wersji limuzyna! Ten zmodyfikowany pojazd ma, bagatela, 8 metrów długości i powstał z aż 5 samochodów! Na dodatek ten egzemplarz ma dwie tylne osie i, co ciekawe, są to standardowe konstrukcje do T5. Co we wnętrzu tego Volkswagena T5? Bus ma wnętrze…

Audi e-tron S oba modele

Elektryczne Audi otrzymuje literę “S”

Audi kontynuuje elektryczną ofensywę. Najlepszym tego przykładem są nowe modele Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback. Oba modele S z napędem w pełni elektrycznym, wykorzystują do napędu trzy silniki elektryczne, z których dwa pracują na tylnej osi. Oprócz elektrycznego napędu na wszystkie koła, pojazdy te są wyposażone w elektryczny, aktywny i w pełni…