Testy nowego SUV-a. Volkswagen T-Roc - Trends Magazines

Testy nowego SUV-a. Volkswagen T-Roc

Kilka lat temu Volkswagen zapowiedział chęć wypełnienia luk w gamie modelowej. Na deklaracjach się nie skończyło. Koncern prowadzi już testy nowego SUV-a. Jego nadejście zwiastował – zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie – koncepcyjny T-Roc. Niecałe 4,18 m długości oznacza, że auto będzie mniejsze od Golfa.

Prototypy produkcyjnej wersji T-Roca zostały wielokrotnie przyłapane przez motoryzacyjnych paparazzi podczas testów w różnych zakątkach Europy. Teraz koncern postanowił odkryć karty i na kanale Youtube Volkswagen News przedstawił krótki klip z przejazdów po lekkim terenie autem szczelnie oklejonym folią maskującą.

Na wideo pojawiają się słowa mające charakteryzować auto – Off Road, Power i Design. Wszechstronny charakter małego SUV-a, czy jak kto woli – crossovera – będą potęgowały krótkie zwisy nadwozia i spory prześwit. Napęd na cztery koła nie cieszy się specjalnym wzięciem w tym segmencie, ale biorąc pod uwagę, że Volkswagen prezentuje auto na bezdrożach, można zakładać, że będzie on dostępny w wybranych, mocniejszych wersjach silnikowych. Bazowe z 1.0 TSI z pewnością będą napędzane na przód.

Wizualnie T-Roc będzie spójny z innymi nowościami Volkswagena, których nadwozia kreślone są prostymi, zdecydowanymi liniami. Nie zabraknie też podobieństw technicznych – auto zostanie zbudowane z wykorzystaniem modularnej platformy MQB.

Za produkcję auta ma odpowiadać fabryka w portugalskiej miejscowości Palmela, gdzie Volkswagen produkuje już Scirocco i Sharana, a wcześniej także Eosa. Media spekulują, że koncern odkryje karty pod koniec wakacji – tuż przed premierą auta na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie. Sprzedaż najprawdopodobniej ruszy na przełomie 2017 i 2018 r.

fot. screen Youtube / Volkswagen News

 

Podobne

VW_up!_tuning_4engine

Ten VW up! ma 300 KM i napęd 4×4 – TUNING

300-konny silnik, stały napęd 4x4 z blokadami i ceramiczne sprzęgło. Brzmi co najmniej jak opis samochodu, który Volkswagen Motorsport wystawiał do WRC, ale stanowi wyciąg z danych technicznych up! przygotowanego w Nowym Sączu. Produkowany od 2011 r. up!, choć jest najmniejszym modelem Volkswagena, ma zadatki na sportowe auto. W seryjnym wydaniu waży niewiele (poniżej 900…