Test opon letnich 2024 - najlepsze gumy w rozmiarze 215/55 R17 - Trends Magazines

Test opon letnich 2024 – najlepsze gumy w rozmiarze 215/55 R17

Felgi z centralną śrubą BMW M2

Niemiecki instytut ADAC, jak co roku sprawdził, które opony letnie są najlepsze. Jakość ogumienia znacznie się poprawiła, bo tylko jedne wypadły słabo. W zestawieniu znalazła się też polska marka, która uzyskała bardzo dobry wynik. Oto test opon letnich 2024 według specjalistów ADAC. 

Niemieckie ADAC przetestowało 16 modeli opon w rozmiarze 215/55 R17. Aż 15 z nich uzyskało ocenę dobrą lub zadowalającą. Najlepsze noty otrzymały modele Continentala, Michelina oraz Kumho. Zaskakująco słabo poradził sobie Vredestein, ale w tym wypadku kiepski wynik to głównie pokłosie niskiej prognozowanej trwałości – zaledwie 27 tys. km, podczas gdy zwycięzca tej kategorii (Kumho) zbliżył się do 70 tys. km.

Rozmiar 215/55 R17 (indeks W) wybrano nie bez powodu, bo właśnie takie gumy stosowane są m.in. w bardzo popularnych SUV-ach i crossoverach oraz w samochodach kompaktowych.

Opony kierunkowe – jak zakładać prawidłowo?

Test opon letnich 2024 ADAC

W czołówce opon letnich dominują marki premium, co akurat nie powinno dziwić. Jednak dobre noty zebrały też opony tańsze, jak choćby polska Dębica Presto. W przypadku tej gumy przydałby się lepszy rezultat na mokrej nawierzchni, wówczas Dębica mogłaby liczyć na miejsce na podium. 

Co ciekawe, do oceny specjaliści z ADAC wliczali także prognozowany przebieg. Aż cztery modele przekroczyły barierę 60 tys. km, a Kumho zbliżyło się niemal do 70 tys. km. Kiepsko pod tym względem wypadły opony Vredestein, nie osiągnęły nawet 40 proc. prognozowanego przebiegu zwycięzcy tej kategorii. I to z tego względu, mimo solidnych wyników w pozostałych konkurencjach, Vredestein ląduje ostatecznie na samym końcu stawki, niemniej ta opona może być dobrą opcją dla kierowców, którzy nie pokonują rocznie dużych przebiegów.

Kiedy najlepiej wymienić opony na letnie?

Test opon letnich 2024 – wyniki

Marka/model cena (szt.) ocena końcowa bezpieczeństwo wpływ na środowisko
Continental PremiumContact 7 ok. 650 zł (XL) 2,0 (polecana) 1,7 2,6
Michelin Primacy 4+ ok. 660 zł 2,1 (polecana) 2,2 1,7
Kumho Ecsta HS52 ok. 420 zł (XL) 2,3 (polecana) 2,1 2,8
Dębica Presto UHP 2 ok. 450 zł (XL) 2,6 2,6 2,6
Dunlop Sport Maxx RT2 ok. 605 zł (XL) 2,6 2,6 2,6
Bridgestone Turanza 6 ok. 620 zł (XL) 2,6 2,8 2,2
Fulda SportControl 2 ok. 480 zł (Y; XL) 2,6 2,6 2,7
Hankook Ventus Prime4 ok. 490 zł 2,7 2,9 2,1
Goodyear EfficientGrip Performance 2 ok. 660 zł 2,7 3,2 1,6
Falken Ziex ZE 310 EcoRun ok. 445 zł (XL) 2,8 2,7 3,0
Nexen N´Fera Primus ok. 410 zł 3,0 3,1 2,7
Goodride Solmax 1 ok. 250 zł 3,0 3,0 3,1
Sailun Atrezzo ZSR2 ok. 435 zł (XL) 3,0 3,1 2,9
Semperit Speed-Life 3 ok. 535 zł 3,1 3,5 2,0
Linglong Sport Master ok. 330 zł 3,3 3,5 2,9
Vredestein Ultrac ok. 520 zł 3,8 2,3 3,8

Opony całoroczne – czy warto je kupić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wyprzedaż Rocznika 2023 - najlepsze oferty

Co warto wiedzieć na temat leasingu samochodu elektrycznego?

Samochody elektryczne szybko zyskują na popularności, czego potwierdzeniem są dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. W pierwszym półroczu 2023 roku po polskich drogach jeździło 45 214 takich aut – ich liczba wzrosła w ciągu roku o 11 489 egzemplarzy. Unia Europejska prowadzi zdecydowaną politykę na rzecz ochrony klimatu, która ma na celu zastąpienie pojazdów spalinowych autami…

Tuning VW Golf Mk2 1.3 widok z przodu

Klasyk na piąte z plusem, czyli Golf Mk2 w czystej postaci

Każdy, kto interesuje się klasyczną motoryzacją, setki razy widział poddanego modyfikacjom Golfa drugiej generacji. Można pokusić się o twierdzenie, że w przypadku tego modelu nikt nie jest w stanie niczym nas zaskoczyć. Patrząc jednak na auto Michała można zmienić zdanie. Czy jego klasyk zasługuje na najwyższą ocenę?   Swojego Golfa Michał odkupił w 2012 roku od znajomego z grupy Vagmalopolska.…