Cupra Formentor BAT - czarny diament - Trends Magazines

Cupra Formentor BAT – czarny diament

Cupra Formentor BAT

Na rynku jest już obecna nowa wersja Formentora, ale naszym zdaniem to pierwsza odmiana jest bardziej agresywna i przyjemniejsza dla oka. Cupra Formentor BAT to najmocniejsza i najrzadsza odmiana tego modelu. To auto jest jak czarny diament, rzadki, czarny i bardzo drogi. 

Mieliśmy już okazję testować Formentora VZ5 z silnikiem 5-cylindrowym o mocy 390 KM. Jednostka zapożyczona m.in. z Audi RS3 dobrze tutaj pasuje, choć w niektórych sytuacjach jest nieco zbyt grzeczna, o czym za chwilę.

Cupra Formentor BAT niewiele nie różni się od standardowego VZ5, poza kilkoma dodatkami. Wersję BAT wyróżnia czarny lakier, czarne dodatki, dużo włókna węglowego i duże felgi. Niestety całość sprawia dość… smutny efekt. Formentor wygląda świetnie sam w sobie, a te czarno-czarne elementy trochę przygnębiają charakter tego auta.

https://trends.com.pl/test-cupra-formentor-vz5/

 

Cupra Formentor BAT to rzadki czarny diament

Auto zdecydowanie lepiej jeździ niż wygląda, choć jego możliwości zdradzają 20-calowe felgi, duże hamulce Brembo oraz cztery pionowo ustawione końcówki układu wydechowego. Hiszpanie zdecydowali się na produkcję zaledwie 500 egzemplarzy Formentora w wersji BAT, a do naszego kraju trafiło tylko 15 aut. To niestety winduje sporo jego cenę, katalogowo nowy Formentor kosztował 370 tys. zł. Ze względu na brak zainteresowania, dealerzy wprowadzili obniżkę cen, ale wciąż auto kosztowało w granicach 350 tys. zł. Sporo.

Cupra Formentor VZ5 od ABT

Cupra Formentor BAT pod skórą to wersja VZ5

Rzędowy 5-cylindrowy silnik generuje tutaj 390 KM i 500 Nm. Chrapliwy i surowy charakter tej jednostki szczególnie jest zauważalny, a może bardziej słyszalny podczas zimnego startu. Silnik pracuje nierównomiernie i dość głośno, jak rasowy silnik wyścigowy. Kierowca otrzymuje ostrzeżenie, że maksymalna prędkość obrotowa wynosi 4800 obr/min. Wystarczy jednak przejechać kilka kilometrów, a silnik się zagrzeje i możemy korzystać z pełnej mocy.

A tej nie brakuje, jednostka Audi jest elastyczna i już od 2500 obr./min ochoczo przyspiesza i wkręca się na wyższe obroty. Nie traci też wigoru ponad 5 tys. obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h wynosi tutaj 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. To obecnie najszybsza Cupra w ofercie. 

Formentor BAT cierpi niestety na przypadłość większości współczesnych aut sportowych, auto jest za ciche i zbyt grzeczne, jak na swoje możliwości. Oczywiście można zmodyfikować układ wydechowy, czy silnik, ale zawsze kosztem gwarancji, no i nie o to w takich autach chodzi. Kupując nowy samochód chcemy otrzymać kompletny produkt, z którego będziemy zadowoleni.  Jeśli komuś zależy na ekskluzywności i posiadaniu szybkiego, wyróżniającego się auta, które wciąż zachowuje praktyczność, Formentor BAT może być dobrym wyborem.

TEST Seat Ateca 1.5 TSI Xperience – lepsza niż Cupra?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

MANHART-MH2-630 od przodu

BMW M2 Competition Manhart – torowa zabawka

BMW M2 Competition już przeszło do historii, ale niemiecki tuner Manhart postanowił dać mu drugie życie i przerobił go na mocną, torową wyścigówkę. Jest kot! Na naszej stronie pokazywaliśmy już wiele projektów Manharta, ale model MH2 wyjątkowo nam się podoba. BMW M2 Competition zostało pomalowane w typowe dla tego tunera czarno złote barwy. Ale oczywiście…

Będzie nowy SUV z Czech. Nazywa się Skoda Elroq

Marka z Mlada Boleslav zaczyna szturm na pojazdy elektryczne. Czesi zapowiadają nowego kompaktowego SUVa, nazywa się on Skoda Elroq. Oto co o nim wiemy.  Skoda Elroq to w pełni elektryczny kompaktowy SUV. Jest pierwszym modelem produkcyjnym Škody, w którym zastosowano język projektowania Modern Solid. Minimalistyczny wygląd zewnętrzny łączy w sobie solidność i funkcjonalność. Światowa premiera…