Terenowa opona do BMW X5 - Trends Magazines

Terenowa opona do BMW X5

Najnowsze BMW X5 będzie wyposażane w terenowe opony General Tire Grabber ATw rozmiarze 275/45 R20 110V XL, zapewniające dobrą przyczepność w terenie i bezpieczne prowadzenie na drodze.

Pionier w segmencie SUV-ów stawia wyjątkowo wysokie wymagania co do jakości swoich pojazdów, dlatego też szuka do nich najlepszych komponentów.
W oponie Grabber ATzastosowano trzy nowatorskie technologie opracowane przez General Tire, które umożliwiają uzyskanie dobrych właściwości zarówno na drodze, jak i poza nią. Obniżają one hałas oraz wydłużają przebiegi, a także zapewniają maksymalną przyczepność na kamienistym, piaszczystym i błotnistym podłożu, które dla zwykłych opon jest zbyt wymagające.

Zastosowana w oponie Grabber ATmieszanka DuraGen zapewnia doskonałą odporność
na rozdarcie i zwiększa przebiegi w trudnym terenie. Technologia TracGen wiąże się
z zastosowaniem barku o otwartej konstrukcji, progów trakcyjnych nazywanych przez konstruktorów „kieszonkami trakcyjnymi” oraz umieszczonych pod różnymi kątami lameli poprawiających przyczepność. Konstrukcja obejmuje dużą liczbę krawędzi zapewniających przyczepność w każdym kierunku, poprawiających zdolność bieżnika do samooczyszczania się oraz umożliwiających skuteczne wgryzanie się w luźne nawierzchnie. Dzięki zastosowaniu technologii ComfortBalance opona zapewnia komfort jazdy na asfalcie i dobrą przyczepność w terenie. Prawidłowo dobrana geometria klocków bieżnika o niskiej sztywności oraz specjalnie zmodyfikowane ułożenie klocków w centralnej części bieżnika ograniczają wibracje w oponie.

Opona ma indeks prędkości równy 240 km/h, a Grabber ATjako opona całoroczna nosi oznaczenie M+S i symbol płatka śniegu, który świadczy o bezpiecznym prowadzeniu na zaśnieżonej nawierzchni.

Fot. General Tire

Podobne

BMW Skyline czy Corvette?

Jeśli chcecie mieć frajdę z jazdy BMW, ale bardziej lubicie muscle-cary albo bliżej wam do japońskiej motoryzacji, to mamy dla was wspaniałą wiadomość! Teraz możecie mieć wszystko w jednym! Jak to możliwe? To za sprawą tunerów o nie Bardzo Małej Wyobraźni, którzy postanowili na bazie bawarskich modeli zbudować... sami nie wiemy jak to określić. W…

Lotnicze silniki BMW. Od tego wszystko się zaczęło

Rzędowa szóstka BMW. Dlaczego jest otoczona taką legendą? Mało kto wie, że takim układem cylindrów dysponował pierwszy w historii marki silnik. Projektujący silnik Max Friz, który stworzył nie mniej kultowego dwucylindrowego boksera dla motocykli BMW, postawił na układ sześciu rzędowych cylindrów, gdyż gwarantował on równomierną i pozbawioną wibracji pracę w całym zakresie obrotów. Jednostka IIIa…