Terenowa opona do BMW X5 - Trends Magazines

Terenowa opona do BMW X5

Najnowsze BMW X5 będzie wyposażane w terenowe opony General Tire Grabber ATw rozmiarze 275/45 R20 110V XL, zapewniające dobrą przyczepność w terenie i bezpieczne prowadzenie na drodze.

Pionier w segmencie SUV-ów stawia wyjątkowo wysokie wymagania co do jakości swoich pojazdów, dlatego też szuka do nich najlepszych komponentów.
W oponie Grabber ATzastosowano trzy nowatorskie technologie opracowane przez General Tire, które umożliwiają uzyskanie dobrych właściwości zarówno na drodze, jak i poza nią. Obniżają one hałas oraz wydłużają przebiegi, a także zapewniają maksymalną przyczepność na kamienistym, piaszczystym i błotnistym podłożu, które dla zwykłych opon jest zbyt wymagające.

Zastosowana w oponie Grabber ATmieszanka DuraGen zapewnia doskonałą odporność
na rozdarcie i zwiększa przebiegi w trudnym terenie. Technologia TracGen wiąże się
z zastosowaniem barku o otwartej konstrukcji, progów trakcyjnych nazywanych przez konstruktorów „kieszonkami trakcyjnymi” oraz umieszczonych pod różnymi kątami lameli poprawiających przyczepność. Konstrukcja obejmuje dużą liczbę krawędzi zapewniających przyczepność w każdym kierunku, poprawiających zdolność bieżnika do samooczyszczania się oraz umożliwiających skuteczne wgryzanie się w luźne nawierzchnie. Dzięki zastosowaniu technologii ComfortBalance opona zapewnia komfort jazdy na asfalcie i dobrą przyczepność w terenie. Prawidłowo dobrana geometria klocków bieżnika o niskiej sztywności oraz specjalnie zmodyfikowane ułożenie klocków w centralnej części bieżnika ograniczają wibracje w oponie.

Opona ma indeks prędkości równy 240 km/h, a Grabber ATjako opona całoroczna nosi oznaczenie M+S i symbol płatka śniegu, który świadczy o bezpiecznym prowadzeniu na zaśnieżonej nawierzchni.

Fot. General Tire

Podobne

Turbosteamer, czyli BMW na parę. Sposób na mniejsze spalanie?

Siła napędowa zamiast strat mocy – ten ciekawy patent inżynierów z Monachium nie został dotychczas wdrożony w jakimkolwiek seryjnie produkowanym modelu, lecz czas pokaże, czy pomysł ma w ogóle rację bytu. Pierwsza przymiarka do niego nastąpiła w 2005 r. w ramach realizacji strategii Efficient Dynamics. Już w połowie XIX wieku konstruowano prototypy pojazdów napędzanych parą,…

bmw ix3 technologia

Elektryczny napęd BMW eDrive piątej generacji

W nowym BMW iX3 debiutuje już piąta generacja technologii BMW eDrive. BMW Group polega na własnych rozwiązaniach w zakresie wszystkich komponentów technologii BMW eDrive. Jednym z przykładów osiągniętego w ten sposób postępu jest akumulator wysokonapięciowy w BMW i3, którego pojemność została podwojona od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek, podczas gdy objętość montażowa pozostała bez…