Takie będą BMW M w przyszłości - Trends Magazines

Takie będą BMW M w przyszłości

Elektryfikacja się rozwija, czy tego chcemy, czy nie. Nie ominie ona także sportowych marek, takich jak BMW M. Sportowa dywizja bawarskiej marki daje nam zapowiedź tego, czego możemy się spodziewać po nowych modelach. 

BMW M rozpoczęło już testy nowego napędu w modelu i4. Zapomnijcie o R6 i turbosprężarkach, a powitajcie cztery motory elektryczne napędzające każde koło niezależnie. Niemcy pracują nie tylko nad nowym napędem, ale także dostosowują konstrukcję nadwozia do dużej masy i zupełnie innych przeciążeń niż w aucie z silnikiem spalinowym. Przypadek testu łosia BMW i4 pokazał, że jest spore pole do popisu w tej dziedzinie.

Elektryczne BMW M ma posiadać układ M xDrive quad-motor, który ma dawać kierowcy „zupełnie nowe osiągi”. Systemy sterowania napędem i podwoziem obliczają potrzebną moc, wykorzystując dane wejściowe, takie jak pozycja pedału przyspieszenia, kąt skrętu, przeciążenia wzdłużne i poprzeczne, prędkość kół i inne parametry. BMW zapewnia, że do każdego koła dociera odpowiedni moment obrotowy, co zapewnia optymalną wydajność. Dywizja BMW M  już na pierwszych kilku kilometrach testów, odkryła, że samochód może osiągać znacznie wyższe prędkości na zakrętach. 

Możemy się więc spodziewać, że nowe BMW M będą niesamowicie szybkie, ale czy bez ryczących silników R6 będą dawać taką radość z jazdy? Na razie nie wiadomo, kiedy nowy napęd pojawi się w modelach bawarskiej marki. Póki co, BMW szykuje nowe M2, które ma być jednym z ostatnich tradycyjnych modeli marki. To co, czas poszukać jakiegoś M3 w dobrym stanie i trzymać pod kocem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kupując używaną trójkę F30 uważaj na złodziei!

Czas płynie nieubłaganie. Aktualną, wciąż produkowaną generację trójki można kupić już jako używane 6-letnie auto z przebiegiem 350 tysięcy kilometrów. Oczywiście to skrajny przykład, który jednak dobrze obrazuje, jak szybko zmienia się motoryzacyjna rzeczywistość. Wielu z nas dobrze pamięta okres, w którym pożądaną, a zarazem drogą „używką” było BMW E46, a później E90. Obecnie ceny…

Tuning-VW Golf III 20 Jahre przód auta

Najbardziej kultowa odmiana Golfa – 20 Jahre TDI

Kiedy na ulicach zapada zmrok, miasto przechodzi w jego władanie. Wydaje się, że tam, gdzie się pojawia, latarnie świecą nieco słabiej, a czerń nocy staje się bardziej smolista. To nie bohater  kolejnego filmu grozy, a niepowtarzalny Golf GTI. Niektóre samochody od razu wyglądają na złe. Właściciel prezentowanej „trójki”, nazywany przez przyjaciół Skręt, twierdzi jednak, że…