Sześć cylindrów, ponad 3 litry pojemności. To nie nowe BMW, a Mazda CX-60 - Trends Magazines

Sześć cylindrów, ponad 3 litry pojemności. To nie nowe BMW, a Mazda CX-60

Mazda-CX-60

Nowy SUV Mazda CX-60 wchodzi na polski rynek z nowym mocnym dieslem. Wbrew wszelkim ekologicznym trendom, pod maską znajdziemy diesla nowej konstrukcji z sześcioma cylindrami. Ma być bardzo oszczędny. Ile kosztuje Mazda CX-60 w Polsce?

Choć pierwsze informacje o Maździe CX-60 poznaliśmy już kilka miesięcy temu, to dopiero teraz nowy SUV wchodzi na polski rynek z wyczekiwaną jednostką wysokoprężną.

Stylistycznie rewolucji nie ma. Auto przypomina typową Mazdę, ale to nie oznacza, że jest brzydka. Wręcz przeciwnie, linie są bardzo nowoczesne i agresywne, a auto jednocześnie nie wygląda jak „krowa”. A rozmiary ma spore. 4,75 m długości, 1,89 m szerokości i 1,68 m wysokości przy rozstawie osi sięgającym 2,87 m. 

Mazda CX-60 powstała jako rywalka dla Audi Q5, czy BMW X3, dlatego wnętrze także musi być przestronne. Pojemność bagażnika to solidne 570 l (z uwzględnieniem schowka pod uchylaną podłogą) przy standardowym ustawieniu siedzeń do nawet 1726 l po rozłożeniu oparć tylnej kanapy. Co więcej, Mazda CX-60 jest w stanie holować przyczepę o masie do 2,5 tony.

Do tej pory w polskich salonach były dostępna tylko hybryda plug-in ładowana z gniazdka. Jej układ napędowy składa się z benzynowego silnika Skyactiv-G o pojemności 2,5 l i mocy 192 KM, motoru elektrycznego generującego 136 KM i akumulatora litowo-jonowego magazynującego energię 17,8 kWh. Moc systemowa układu to 327 KM a maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Mazda CX-60 2.5 e-SKYACTIV PHEV dostępna jest od 229 900 zł.

Teraz dołącza nowy diesel – uwaga – o pojemności 3,3 litra R6, w dwóch wariantach mocy – 200 i 254 KM. Ten słabszy ma napęd na tylną oś i jego ceny zaczynają się od 201 900 zł (Prime Line). Mocniejszy wariant występuje w bogatszej wersji Exclusive Line i kosztuje co najmniej 231 900 zł. Dla porównania, BMW X3 w wersji 30d xDrive o mocy 286 KM kosztuje co najmniej 271 000 zł. Audi Q5 w Polsce w ogóle nie jest oferowane z silnikiem 6-cylindrowym, w Niemczech odmiana 50 TDI (286 KM) kosztuje co najmniej 59 850 euro. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Firma GEMBALLA GmbH wchodzi na drogę sądową z M. P. Gemballa- NEWSY

Od lat, co jakiś czas, marka Gemballa pojawia się w mediach z powodu kłopotów firmy i jej założycieli. Wygląda na to, że dobra passa tunera znów jest przerwana, świat motoryzacji obchodzą doniesienia o jej kłopotach. Tym razem chodzi o naruszenie znaku towarowego i oszustwo. Firma wnosi oskarżenia przeciwko Marc'owi Philipp'owi Gemballa, synowi założyciela firmy Uwe…

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok od tyłu

S3, czyli alternatywa dla M3 na bazie BMW 335i

Zakup legendarnego M3 nie jest jedynym sposobem na jazdę sportowym BMW. Alternatywą jest profesjonalna modyfikacja zwykłej trójki. Na bazie 335i z 2012 roku duńska firma Schmiedmann stworzyła model S3. Oglądając auto z zewnątrz nawet prawdziwy fan marki będzie dłuższą chwilę zastanawiał się, czy nie ma do czynienia z M3. Schmiedmann S3 ma identyczne jak M3 lusterka, maskę z charakterystycznym garbem,…