Sześć cylindrów, ponad 3 litry pojemności. To nie nowe BMW, a Mazda CX-60 - Trends Magazines

Sześć cylindrów, ponad 3 litry pojemności. To nie nowe BMW, a Mazda CX-60

Mazda-CX-60

Nowy SUV Mazda CX-60 wchodzi na polski rynek z nowym mocnym dieslem. Wbrew wszelkim ekologicznym trendom, pod maską znajdziemy diesla nowej konstrukcji z sześcioma cylindrami. Ma być bardzo oszczędny. Ile kosztuje Mazda CX-60 w Polsce?

Choć pierwsze informacje o Maździe CX-60 poznaliśmy już kilka miesięcy temu, to dopiero teraz nowy SUV wchodzi na polski rynek z wyczekiwaną jednostką wysokoprężną.

Stylistycznie rewolucji nie ma. Auto przypomina typową Mazdę, ale to nie oznacza, że jest brzydka. Wręcz przeciwnie, linie są bardzo nowoczesne i agresywne, a auto jednocześnie nie wygląda jak „krowa”. A rozmiary ma spore. 4,75 m długości, 1,89 m szerokości i 1,68 m wysokości przy rozstawie osi sięgającym 2,87 m. 

Mazda CX-60 powstała jako rywalka dla Audi Q5, czy BMW X3, dlatego wnętrze także musi być przestronne. Pojemność bagażnika to solidne 570 l (z uwzględnieniem schowka pod uchylaną podłogą) przy standardowym ustawieniu siedzeń do nawet 1726 l po rozłożeniu oparć tylnej kanapy. Co więcej, Mazda CX-60 jest w stanie holować przyczepę o masie do 2,5 tony.

Do tej pory w polskich salonach były dostępna tylko hybryda plug-in ładowana z gniazdka. Jej układ napędowy składa się z benzynowego silnika Skyactiv-G o pojemności 2,5 l i mocy 192 KM, motoru elektrycznego generującego 136 KM i akumulatora litowo-jonowego magazynującego energię 17,8 kWh. Moc systemowa układu to 327 KM a maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Mazda CX-60 2.5 e-SKYACTIV PHEV dostępna jest od 229 900 zł.

Teraz dołącza nowy diesel – uwaga – o pojemności 3,3 litra R6, w dwóch wariantach mocy – 200 i 254 KM. Ten słabszy ma napęd na tylną oś i jego ceny zaczynają się od 201 900 zł (Prime Line). Mocniejszy wariant występuje w bogatszej wersji Exclusive Line i kosztuje co najmniej 231 900 zł. Dla porównania, BMW X3 w wersji 30d xDrive o mocy 286 KM kosztuje co najmniej 271 000 zł. Audi Q5 w Polsce w ogóle nie jest oferowane z silnikiem 6-cylindrowym, w Niemczech odmiana 50 TDI (286 KM) kosztuje co najmniej 59 850 euro. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Pakiet przeglądów serwisowych Volkswagen Financial Services taniej i nawet do 12 lat

Od 25 lipca Volkswagen Financial Services, lider rynku leasingu i CFM w Polsce, wprowadził dla klientów zmiany w ofercie pakietów przeglądów serwisowych. Wśród nich jest przedłużenie pakietu dla aut do 12 lat od daty produkcji, czyli dla samochodów z roczników 2010-2022. Kolejną jest wdrożenie opłat miesięcznych online.   W ramach oferty pakietu przeglądów Volkswagen Financial…

Skoda Enyaq 80 Maxx 23

TEST Skoda Enyaq 80 Maxx – lepsza od VW?

Skoda Enyaq to rzadki widok na polskich drogach, choć z pewnością będzie się to zmieniać. Auto zaskakuje jakością wykonania i bardzo wygodnym wnętrzem, ale ma jeden poważny problem, który dotyka wiele elektryków i nie chodzi tu o zasięg. Oto Skoda Enyaq 80 Maxx w naszym teście.  Skoda Enyaq to stosunkowo świeży samochód, bo swoją premierę…