Sześć cylindrów, ponad 3 litry pojemności. To nie nowe BMW, a Mazda CX-60 - Trends Magazines

Sześć cylindrów, ponad 3 litry pojemności. To nie nowe BMW, a Mazda CX-60

Mazda-CX-60

Nowy SUV Mazda CX-60 wchodzi na polski rynek z nowym mocnym dieslem. Wbrew wszelkim ekologicznym trendom, pod maską znajdziemy diesla nowej konstrukcji z sześcioma cylindrami. Ma być bardzo oszczędny. Ile kosztuje Mazda CX-60 w Polsce?

Choć pierwsze informacje o Maździe CX-60 poznaliśmy już kilka miesięcy temu, to dopiero teraz nowy SUV wchodzi na polski rynek z wyczekiwaną jednostką wysokoprężną.

Stylistycznie rewolucji nie ma. Auto przypomina typową Mazdę, ale to nie oznacza, że jest brzydka. Wręcz przeciwnie, linie są bardzo nowoczesne i agresywne, a auto jednocześnie nie wygląda jak „krowa”. A rozmiary ma spore. 4,75 m długości, 1,89 m szerokości i 1,68 m wysokości przy rozstawie osi sięgającym 2,87 m. 

Mazda CX-60 powstała jako rywalka dla Audi Q5, czy BMW X3, dlatego wnętrze także musi być przestronne. Pojemność bagażnika to solidne 570 l (z uwzględnieniem schowka pod uchylaną podłogą) przy standardowym ustawieniu siedzeń do nawet 1726 l po rozłożeniu oparć tylnej kanapy. Co więcej, Mazda CX-60 jest w stanie holować przyczepę o masie do 2,5 tony.

Do tej pory w polskich salonach były dostępna tylko hybryda plug-in ładowana z gniazdka. Jej układ napędowy składa się z benzynowego silnika Skyactiv-G o pojemności 2,5 l i mocy 192 KM, motoru elektrycznego generującego 136 KM i akumulatora litowo-jonowego magazynującego energię 17,8 kWh. Moc systemowa układu to 327 KM a maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Mazda CX-60 2.5 e-SKYACTIV PHEV dostępna jest od 229 900 zł.

Teraz dołącza nowy diesel – uwaga – o pojemności 3,3 litra R6, w dwóch wariantach mocy – 200 i 254 KM. Ten słabszy ma napęd na tylną oś i jego ceny zaczynają się od 201 900 zł (Prime Line). Mocniejszy wariant występuje w bogatszej wersji Exclusive Line i kosztuje co najmniej 231 900 zł. Dla porównania, BMW X3 w wersji 30d xDrive o mocy 286 KM kosztuje co najmniej 271 000 zł. Audi Q5 w Polsce w ogóle nie jest oferowane z silnikiem 6-cylindrowym, w Niemczech odmiana 50 TDI (286 KM) kosztuje co najmniej 59 850 euro. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M5 E34 Touring z silnikiem McLarena F1 istnieje?

To auto nigdy nie było widziane oficjalnie, ale pojawiły się mrzonki, że kultowe M5 E34 Touring z silnikiem od McLarena F1 może znajdować się w tajnych garażach BMW. Kiedy Gordon Murray zabierał się za tworzenie McLarena F1 w latach 90., potrzebował mocnego, niezawodnego silnika. Stworzenie takiego od podstaw kosztuje majątek, dlatego Murray postanowił zgłosić się…

Nowy silnik Lamborghini V8

Silnik Lamborghini jak w motocyklu, ma kręcić się do 10 tys. obrotów

Następca Huracana nie będzie miał już legendarnej jednostki V10, ale nie ma płakać nad rozlanym mlekiem, bowiem nowy silnik Lamborghini będzie prawdziwym majstersztykiem.  Chociaż silnik nowego Lamborghini będzie hybrydą V8, emocji tutaj nie zabraknie. Włosi, w następcy Huracana zamontują silnik, który ma kręcić się aż do 10 000 obrotów na minutę. To już terytorium motocykli!…