Swojego elektryka naładujesz pod Biedronką - Trends Magazines

Swojego elektryka naładujesz pod Biedronką

Sieć marketów Biedronka nawiązała współpracę z firmą Powerbot, której owocem ma być kilkaset ładowarek ustawionych przy marketach w całej Polsce. Kiedy ładowarki zostaną zainstalowane i ile ich będzie?

Dzisiejsze korzystanie z aut elektrycznych nie należy do najprostszych. Ograniczony zasięg i słabo rozwinięta infrastruktura ładowarek nie zachęca do jeżdżenia elektrykiem. Ma się to jednak zmienić, bowiem w największej sieci polskich marketów mają pojawić się ładowarki. 

Kiedy będą ładowarki w Biedronkach i ile ich będzie?

Instalacją ładowarek ma zająć się firma Powerbot, która ma już spore doświadczenie w elektromobilności. Plany są ambitne, bowiem do końca 2024 roku ładowarki pojawią się w aż 600 miejscach. Mają być to trzystanowiskowe stacje, więc w sumie mówimy tu o 1800 punktach ładowania. 

Każda ładowarka pod Biedronką będzie dysponować mocą 120 kW, co oznacza, że podczas dłuższych zakupów naładujemy akumulator nawet do 80%. W przypadku np. VW ID.5 oznacza to nawet 300 km zasięgu. 

Stacje będą wyposażone w trzy złącza: CCS, CHAdeMO oraz Type 2. Dzięki temu naładujemy praktycznie każdy samochód elektryczny, a także hybrydę plug-in. Korzystanie z urządzeń przy Biedronce nie będzie wymagało zakładania konta, używania aplikacji ani opłacania jakiegokolwiek abonamentu. Możliwe będą różne formy płatności: kartą bankową poprzez wbudowany terminal do kart płatniczych, kodem QR bez rejestracji, a także kartą RFiD w ramach roamingu (dzięki czemu obsłużeni zostaną również abonenci innych dostawców usługi ładowania).

Warto wiedzieć, że pierwsze urządzenia stanęły już przy ul. Sytej i Pałacowej w Warszawie.

Ile jest ładowarek elektrycznych w Polsce?

Z danych opublikowanych przez PSPA wynika, że pod koniec maja 2023 roku w Polsce funkcjonowało 2836 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (5597 punktów). Jednak tylko 31% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC) – 869 stacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

e-BULLI to klasyczny T1 w wersji elektrycznej- E-TRENDS

e-BULLI to pojazd koncepcyjny na bazie klasycznego Busa z 1966. To pierwszy egzemplarz, ale Volkswagen eClassics zapowiada, że to dopiero początek. e-BULLI jest wyposażony w elementy układów napędowych z pojazdów elektrycznych Volkswagen. Sceną światowej premiery miała być Techno Classica 2020. Ponieważ została przełożona, VW prezentuje auto online. Jako bazę zespół wybrał VW T1 Samba, który został…

Rozbił wypożyczone BMW M3 na torach

BMW M3 ma ponad 500 KM i auto wymaga pewnych umiejętności, jeśli chcemy pojechać szybko. 29-letni kierowca nie był w stanie opanować sportowego auta, które na dodatek nie było jego. Skończył na warszawskim torowisku.  Jak podaje se.pl do wypadku doszło chwilę po północy, 15 lutego w al. Jerozolimskich w kierunku dworca Warszawa-Zachodnia na wysokości przystanku tramwajowego Plac Starynkiewicza.…