Koniec koszmaru. Łatwiejsze ładowanie elektryka dzięki karcie Visa? - Trends Magazines

Koniec koszmaru. Łatwiejsze ładowanie elektryka dzięki karcie Visa?

Platnośc visa za ładownie elektryka

Wygląda na to, że skończy się koszmar właścicieli elektryków, którzy muszą wybierać operatora i mieć odpowiednią kartę lub aplikację. Znana wszystkim Visa, której karty mamy w porfleach zwróciła uwagę na konieczność ustandaryzowania systemów, które umożliwią płynne i intuicyjne płatności w punktach ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w całej Europie.

Organizacja kieruje się przekonaniem, że europejska branża ładowania pojazdów elektrycznych powinna podjąć zobowiązanie do zapewnienia konsumentom swobodnego wyboru metody płatności – głównie dzięki przyjęciu rozwiązań opartych na interoperacyjnych płatnościach typu open-loop.

Problem różnych operatorów

Obecnie w branży nie istnieje szeroko rozpowszechniony standard akceptacji płatności w punktach ładowania pojazdów elektrycznych. Prowadzi to do sytuacji, w której konsumenci w Europie często nie mogą wybrać metody płatności i zmuszeni są do korzystania z jednej opcji (na przykład zarejestrowania się w określonej aplikacji lub programie dostawcy usług ładowania) lub nawet nie są w stanie w ogóle naładować pojazdu, ponieważ nie mają wykupionego odpowiedniego abonamentu. Tylko w kilku krajach europejskich, na przykład w Niemczech, przyjęto ramy prawne zmierzające do ujednolicenia tego obszaru.

Obierając sobie za cel dalsze, korzystne dla konsumentów, postępy w tym obszarze, Visa przeprowadzi konsultacje z producentami punktów ładowania pojazdów elektrycznych i innymi liderami branżowymi, których rolą będzie zidentyfikowanie barier dla wprowadzenia interoperacyjnych i cyfrowych płatności oraz wypracowanie odpowiednich rozwiązań pozwalających na upowszechnienie dostępu do nich.

Jednolity system płatności

Visa ogłosiła także, że jako pierwsza firma z branży usług finansowych i płatniczych stanie się pełnoprawnym członkiem Charging Interface Initiative (CharIN). CharIN to inicjatywa poświęcona promowaniu globalnych standardów w obszarze ładowania pojazdów, zrzeszająca uczestników łańcucha wartości w sektorze e-mobilności. Organizacja skupia się na rozwijaniu globalnej infrastruktury, bezpiecznych protokołów ładowania i płatności oraz nowych technologii, by ułatwić budowę zainteresowania samochodami elektrycznymi i ich szybsze upowszechnienie. Jako członek CharIN, Visa będzie wspierać te cele, wykorzystując swoją specjalistyczną wiedzę w obszarze płatności.

Wierzymy, że upowszechnienie pojazdów elektrycznych jest kluczowe dla osiągnięcia europejskiego celu neutralności węglowej. Jeśli chcemy, aby ludzie wybierali mobilność elektryczną, musimy umożliwić im łatwe płacenie za ładowanie swoich pojazdów. W tej chwili tak się nie dzieje. Wierzymy, że musi się to zmienić, aby konsumenci zyskali wolność wyboru, na którą zasługują – powiedziała Charlotte Hogg CEO Visa w Europie.

Ciekawe kiedy ładowanie elektryka będzie tak proste jak tankowanie klasycznego samochodu? Jak sądzicie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

_speedstream

BMW E36 na górskich serpentynach. Zobacz film!

Wiemy, że są tutaj miłośnicy górskich serpentyn, przejażdżek po odcinkach pełnych zakrętów i wzniesień oraz wspaniałych krajobrazów. Dziś ukazał się film autorstwa _speedstrem, którego klimat pobudza senny niedzielny wieczór: Po obejrzeniu tego filmu aż chciałoby się wyjechać z garażu, wsiąść za kierownicę samochodu, pojechać w góry i zwyczajnie zaczerpnąć radości z jazdy. Też tak macie?  …

Tuning Scirocco 1 po amerykańsku widok z przodu

Czym jeździ właściciel marki Rotiform?

Ciekawie zmodyfikowane samochody można spotkać w każdym zakątku globu. Dobrym przykładem jest Scirocco z Kalifornii, które według właściciela wygląda jak milion dolarów. Skąd pomysł na tak barwne porównanie? Trzeba przyznać, że zmodyfikowany Volkswagen wygląda bardziej efektownie i zapewne przyciąga więcej zaciekawionych spojrzeń od niejednego supersamochodu za miliony dolarów. Droga nie na skróty Jason Whipple nie poszedł przy tym na…