Nadchodzi nowy potężny SUV BMW XM z potężnymi nerkami - Trends Magazines

Nadchodzi nowy potężny SUV BMW XM z potężnymi nerkami

BMW ekscytuje się, że nowy SUV ze stajni BMW M będzie „najbardziej wyrazistą deklaracją od prawie 50 lat w historii BMW M”. Sami nie wiemy do końca, co to znaczy, ale możemy zakładać, że nowy model może namieszać na rynku. Z pewnością wywoła sensację swoim grillem.

Nie będzie to typowe BMW, a auto skonstruowane przez specjalistów ze sportowej dywizji M. Auto ma mieć jeszcze większy grill niż X7 (o zgrozo!) i do tego podświetlany, reflektory o ostrych kątach, a także karoserię jak najbardziej „omijającą” powietrze. 

Auto początkowo miało się nazywać X8 M, ale BMW postanowiło nadać inną nazwę – XM. Jesteśmy ciekawi, czy Citroen będzie rościł pretensje do nazwy… Co ciekawe, jeśli to się potwierdzi, XM będzie pierwszym modelem od czasów Isetty, który nie ma cyfry w nazwie. 

Według brytyjskiego magazynu Autocar, XM ma być napędzany 4,4-litrowym V8 plug-in o mocy 750 KM, pochodzącym z M5 CS. Inne źródła podają, że ma tam znaleźć się nawet 400-konny diesel, ale na razie traktujmy te informacje jako plotki. 

BMW XM będzie zapewne stylistycznym szokiem dla fanów marki. Ale szczerze? To normalne w BMW. Pamiętacie BMW 7 E65, które wyszło spod ołówka Chrisa Bangle? Nikomu się nie podobało, ale sprzedawało się wybornie. Tak samo było z nową Serią 4 i wielkim grillem. Sprzedaż na bardzo dobrym poziomie. I zapewne tak samo będzie w przypadku nowego SUVa XM. Czekamy na oficjalną premierę…

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Czy to najdroższe BMW M5 E39?

BMW M5, niezależnie w jakiej wersji nigdy nie było tanim samochodem. Ale cena tego M5 E39 dosłownie zwala z nóg. Trzeba jednak przyznać, że to egzemplarz muzealny.  Niektórzy twierdzą, że M5 typoszeregu E39 to "ostatnie prawdziwe BMW M". Trudno się z nimi nie zgodzić, samochód powstał w czasie, gdzie motoryzacja nie była jeszcze tak obsesyjnie…

ŠKODA Sport 1950 Le Mans

Hans-Joachim Stuck za kierownicą historycznego modelu ŠKODA Sport – WIDEO

Święcący niegdyś sukcesy na wyścigach samochodowych model ŠKODA Sport został odnowiony i przebudowany. Inicjatorem renowacji był Michal Velebný, wnuk Josefa Velebnego, dawnego głównego inżyniera marki. Za kierownicą pojazdu zasiadł Hans-Joachim Stuck, były kierowca Formuły 1 i zwycięzca 24h Le Mans. W tym roku ŠKODA AUTO obchodzi 125 rocznicę powstania. Od początku istnienia marki wiele samochodów…