Turecka policja ma fury jak w Dubaju. Sponsorem jest handlarz narkotyków - Trends Magazines

Turecka policja ma fury jak w Dubaju. Sponsorem jest handlarz narkotyków

auta tureckiej policji

Do floty tureckiej policji trafiły prawdziwe egzotyki. Ich wartość to kilkanaście milionów złotych, a samochody należały do barona narkotykowego. Jak trafiły w ręce policji?

Polska policja zazwyczaj kupuje samochody, które nie rzucają się w oczy. Chodzi przecież o to, aby „wmieszać się w tłum” i z ukrycia nagrać pojazd, którego kierowca łamie przepisy ruchu drogowego. Co innego oznakowane radiowozy, które z kolei mają być mocno widoczne, dlatego mają jaskrawe pasy. Patrząc jednak na modele samochodów naszej policji, nie powiemy, że to ciekawe modele. 

Co innego w Dubaju, gdzie policja musi dopasować się do tamtejszego motoryzacyjnego klimatu, dlatego wśród floty znajdują się Porsche, Lamborghini czy nawet Bugatti. Teraz także i turecka policja będzie miała prawdziwe egzotyki w swojej flocie. Wszystko za sprawą handlarza narkotyków. 

BMW M3 E30 w indonezyjskiej policji? Znaleźliśmy ciekawe zdjęcie

Tureckie wozy policyjne warte kilkanaście milionów złotych

23 supersamochody znalazły miejsce w tureckiej policji dzięki sądowi, który orzekł przepadek aut na rzecz państwa i zostały one przekazane policji. Mundurowi zrobili z nimi jedyną słuszną rzecz, czyli przemianowali na radiowozy.

Wśród aut znajdziemy prawdziwe perełki: Ferrari 488 GTB, Bentley Continental GT, Porsche Taycan czy Range Rover. Są także nieco bardziej przyziemne auta jak np. Skoda Superb i Peugeot 3008. Łączna wartość wszystkich pojazdów to aż 3,5 mln dolarów, czyli ponad 13 mln złotych. Wszystkie auta tureckiej policji przemalowano na barwy tamtejszej drogówki, co oznacza, że kierowcy będą musieli się mocno pilnować. 

Policja kupuje nowe samochody

Do kogo należały superauta?

Jak podaje „Daily Telegraph”, wszystkie samochody należały do Hakana Ayika, australijskiego przywódcę gangu motocyklowego Comanchero, a także handlarza narkotyków. Jego majątek jest szacowany na ok. 1 mld dol (ok. 3 mld 900 mln zł). W listopadzie został aresztowany w Stambule, razem ze swoimi wspólnikami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Historia VW Jetty – bliska krewniaczka Golfa

Chociaż to tylko kolejna wersja Golfa, choć nie ma nic szczególnego w swoim wyglądzie, wyposażeniu czy napędzie, to jednak niezmiennie od blisko 30 lat jest ikoną niemieckiego sedana. Oto historia Volkswagena Jetty. VW Jetta I Pod koniec lat 70. Jetta zjechała z taśm w Wolfsburgu, by zadebiutować na wystawie we Frankfurcie w 1979 roku i…

ŠKODA Sport 1950 Le Mans

Hans-Joachim Stuck za kierownicą historycznego modelu ŠKODA Sport – WIDEO

Święcący niegdyś sukcesy na wyścigach samochodowych model ŠKODA Sport został odnowiony i przebudowany. Inicjatorem renowacji był Michal Velebný, wnuk Josefa Velebnego, dawnego głównego inżyniera marki. Za kierownicą pojazdu zasiadł Hans-Joachim Stuck, były kierowca Formuły 1 i zwycięzca 24h Le Mans. W tym roku ŠKODA AUTO obchodzi 125 rocznicę powstania. Od początku istnienia marki wiele samochodów…