Sticker Polo 1.3 G40 - Trends Magazines

Sticker Polo 1.3 G40

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Kiedy 2008 roku Michał kupił Golfa Mk3, został oczarowany przez świat samochodów z Wolfsburga. Po roku auto zostało sprzedane, ponieważ Michałowi zamarzyło się Corrado G60. Dlaczego akurat ten model? Bo zawsze chciał mieć samochód z silnikiem G60 pod maską. Niestety w zakupie Corrado, które sobie upatrzył, ktoś go uprzedził. Na szczęście na jednej z internetowych aukcji pojawiło się Polo G40. Wpłacił więc zaliczkę i wkrótce stał się posiadaczem tego wyjątkowego samochodu.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

 

Nowo nabyte Polo, nieużytkowane podczas zimy, czekało na kolejny sezon. Na wiosnę okazało się, że wymiany wymaga uszczelka pod głowicą. Przy okazji naprawy przeprowadzono remont silnika, aby przygotować go do kolejnych modyfikacji. W takim setupie Polo pojawiło się na zlocie VW w Nysie w 2011 r. Dwa dni później po jednym z wyścigów nieodwracalnym uszkodzeniom uległ kompresor.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Udało się kupić w dobrej cenie G40, na którym Polo jeździ do dziś. Nowy kompresor w celu uzyskania dodatkowej mocy został zregenerowany oraz rozwiercony, oprócz tego zamontowano mniejsze kółko o średnicy 68 mm. Cały układ dolotowy zbudowano od podstaw. Powietrze zasysa stożkowy filtr powietrza, zaś ogrzane przez kompresor powietrze chłodzi centralnie umieszczony intercooler, wyeksponowany pod przednim zderzakiem. Spaliny wyrzucane są za pośrednictwem przelotowego układu wydechowego.

VW_Polo_1.3_G40_tuning


Zamów prenumeratę

 

Udoskonalono również układ hamulcowy i zawieszenie. Przednie hamulce to tarcze Brembo Max, współpracujące z klockami Ferodo. Zawieszenie obniżone jest o, bagatela, 80 mm! Przednie kielichy spina polerowana na błysk rozpórka.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Zdecydowanie najwięcej dzieje się na karoserii! Przedni zderzak z dużym otworem na intercooler zdobi modny ostatnio sticker bomb. Na tylnej szybie jest ich aż dziewięć, nic dziwnego, że przy niej przednia szyba wypada blado, zdobią ją zaledwie dwie naklejki. Przyjrzyjmy się innym modyfikacjom.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Maska i błotniki zostały naciągnięte na lampy, które utrzymane są w stylu smoked front, przedni grill doskonale współgra z czarnymi lampami. Wisienką na torcie jest polakierowany na czarno emblemat VW.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Przy okazji przedłużania błotników usunięto z nich kierunkowskazy, a miejsca po nich zaspawano. Podobnie zrobiono w przypadku anteny, znaczka na tylnej klapie, jednej z przednich wycieraczek oraz wycieraczki tylnej. Do takiego stylu znakomicie pasują wygładzone zderzaki oraz kasetowe klamki ze starszych modeli Audi.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Fabryczne lusterka zastąpiły obłe odpowiedniki firmy Engelmann, zaś wlew paliwa aluminiowy wlew motocyklowy. Modyfikacji stylizacyjnych dopełniają obręcze Smoor w rozmiarze 7×13 cali z przodu oraz 8×13 cali z tyłu, naciągnięto na nie opony Dunlop SP2000 o rozmiarze 175/50.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Wnętrze zdobią fotele z Opla Kadetta GSi obszyte kremową ekoskórą, fabryczną kierownicę zmieniono na malutką Victor F1. Kierowca przypina się do fotela szelkowymi pasami Schroth z elektrycznym napinaczem.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Pedały zdobią metalowe nakładki, zaś deskę rozdzielczą białe cyferblaty. Ciśnienie doładowania kompresora może być monitorowane podczas jazdy dzięki wskaźnikowi Auto Gauge umieszczonego przy lewym słupku.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

 

Michał przygotował już plan modyfikacji następnego Volkswagena. Mamy nadzieję, że będą one równie zgrabne jak w prezentowanym srebrnym Polo.

VW_Polo_1.3_G40_tuning

Piotr Dankiewicz

Fot. Mikołaj Urbański

 

VW_Polo_1.3_G40_tuning

VW Polo 1.3 G40

SILNIK/NAPĘD: 1,3 l ze zregenerowanym i rozwierconym kompresorem, mniejsze kółko o średnicy 68 mm, stożkowy filtr powietrza, intercooler i orurowanie, przelotowy układ wydechowy

NADWOZIE: sticker bomb na przednim zderzaku, nalepki na przedniej i tylnej szybie, wygładzone zderzaki, klamki od Audi, czarny przedni emblemat VW, smoked front, emblemat na grillu z wersji amerykańskiej, usunięta antena, jedna przednia wycieraczka, tylna wycieraczka, kierunkowskazy z błotników i znaczek z tylnej klapy, przedłużona na lampy maska i błotniki, wlew paliwa z motocykla, lusterka Engelmann

KOŁA/OPONY: felgi Smoor 7×13 z przodu, 8×13 z tyłu, opony Uniroyal Dunlop SP2000 175/50

ZAWIESZENIE: obniżone o 80 mm

HAMULCE: tarcze Brembo Max, klocki Ferodo

WNĘTRZE: fotele z Kadetta GSi obszyte ekoskórą, wskaźnik doładowania Auto Gauge, kierownica Victor F1, białe zegary, metalowe nakładki pedałów, pasy szelkowe Schroth


Zamów prenumeratę

 

(VW TRENDS 1/2012)

 

 

 

Podobne

Niepowtarzalny VW Garbus 1200

Stylów, pomysłów oraz sposobów modyfikacji klasycznych i niepowtarzalnych samochodów jest co niemiara. Jedne zakładają gruntowe przebudowanie pojazdu, a inne dochowanie wierności oryginałowi. Modyfikując swojego Garbusa Marcin inspirował się różnymi stylami rodem z Kalifornii. Styl znany jako California look narodził się w latach 60. Modyfikacje służyły głównie poprawie osiągów w wyścigach ulicznych i na 1/4 mili.…

GTX

Czy to koniec GTI? Volkswagen zapowiada serię GTX

Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX. Podobnie jak stało się w wypadku modeli z serii GTI i GTE, modele oznaczone jako GTX stworzą odrębną linię i dodadzą elektromobilności sportowego charakteru. „Litery GT od dawna oznaczają…