Sportowy dźwięk wydechu w... elektryku? Militec ma sposób - Trends Magazines

Sportowy dźwięk wydechu w… elektryku? Militec ma sposób

Militec-active-sound-control

Produktów Militeca nie trzeba chyba przedstawiać miłośnikom dobrze brzmiących samochodów. Ich sportowe układy wydechowe cieszą nasze uszy już od prawie 40 lat. Niestety nadchodząca elektryczna rewolucja nie wróży nic dobrego dla firmy. No bo po co komu sportowy wydech, gdy nie mamy do czego go zamontować?

To, że pod maskami samochodów przyszłości nie będzie silników spalinowych, nie oznacza jednak, że ich właściciele nie będą chcieli posłuchać przyjemnego dźwięku spod maski. Idąc tym tropem firma stworzyła nową linię produktów, których zadaniem jest generowanie dźwięków układów wydechowych.

Militec-active-sound-control-aplikacja

Urządzenia z serii Active Sound Control pozwalają na generowanie realistycznego dźwięku wydechu na zewnątrz auta. Za pomocą dedykowanej aplikacji zmieniać możemy głośność, ton lub styl dźwięku. Lubisz wysokoobrotowe V10? Proszę bardzo! Jesteś zwolennikiem basowego pomruku V8 albo świstu doładowanego R6? Też nie ma problemu. Z czasem pula dostępnych plików dźwiękowych ma być rozbudowywana, a do biblioteki mają dołączyć również niestandardowe pozycje, jak na przykład dźwięki silników pojazdów kosmicznych.

Seria urządzeń występuje obecnie w wersjach uniwersalnych oraz przeznaczonych do różnych modeli aut. Co ciekawe producent nie tylko celuje wyłącznie w elektryki – układ można na przykład kupić  do Volkswagena Caddy.

Maciek Kalkosiński

Fot. Militec

Podobne

Silnik BMW X6 40d (E71)

Najlepsze silniki BMW

BMW niegdyś słynęło z pancernych silników. Ostatnie konstrukcje nieco zepsuły te opinie, ale to nie znaczy, że dobre silniki BMW to już przeszłość. Sprawdzamy najlepsze nowoczesne silniki BMW. Dla większości z tych jednostek przejechanie 400-500 tys. km nie stanowi większego problemu. Ale uwaga, jest jedna zasada - osiągnięcie takich przebiegów jest możliwe tylko jeśli samochody…

Kupujemy używane BMW 5 Gran Turismo F07 (2009–2017): uważaj co kupujesz

Chociaż należy do serii 5, osiągami, przestronnością czy komfortem jazdy bliżej jej do flagowej siódemki, na bazie której 5 GTzostała zbudowana. Dotyczy to również kosztów eksploatacji i napraw. BMW wyspecjalizowało się w wyszukiwaniu i wypełnianiu rynkowych nisz. Odważne decyzje wielokrotnie wychodziły firmie na dobrze. Wystarczy wspomnieć o spektakularnych sukcesach X5 (1999 r.), X3 (2003 r.)…