Skoda Octavia przechodzi facelifting. Z pewnością ją polubisz - Trends Magazines

Skoda Octavia przechodzi facelifting. Z pewnością ją polubisz

Przyszedł czas na lifting jednego z najpopularniejszego modelu z Mlada Boleslav. Skoda Octavia po liftingu zbliża się do segmentu premium, a wnętrze napakowano najnowszymi technologiami. Sprawdzamy, co oferuje czeski bestseller. 

Pięć lat po premierze debiutuje Skoda Octavia po faceliftingu. Cztery generacje i ponad 7 mln sprzedanych egzemplarzy świadczą o niezwykłym sukcesie tego modelu. Dlatego Czesi musieli podchodzić do liftingu ostrożnie i z rozwagą, żeby nie zniesmaczyć klienta. Oczywiście wiele z tych aut wybierają klienci flotowi, ale widać że nawet dla nich Skoda chce być bardziej „premium”. 

Skoda Octavia po liftingu wygląda nowocześniej

Styliści przeprojektowali przednie reflektory LED oraz zderzak – te elementy mają teraz ostre kształty, a sygnatura świateł LED przypomina bumerangi. Warto dodać, że w odświeżonej Octavii pojawiły się matrycowe lampy Matrix LED drugiej generacji. Tylne światła także mają nowy kształt i pojawiły się w nich dynamiczne kierunkowskazy. Standardem podczas liftingu są nowe wzory felg oraz odświeżona paleta kolorów. Skoda Octavia po liftingu występuje w czterech wersjach wyposażenia: Essence, Selection, Sportline oraz RS.

Jest na bogato w standardzie

Na liście wyposażenia seryjnego znalazła się m.in. dwustrefowa klimatyzacja Climatronic oraz 10-calowy wyświetlacz Digital Display. Drugi ekran o takiej samej rozdzielczości pojawi się w formie wirtualnego kokpitu, który dodatkowo będzie wyposażony w head-up display. 

Czesi podają, że wnętrze jest także bardziej przyjazne naturze i niektóre materiały użyte we wnętrzu zostały przetworzone. Opcjonalnie Octavię będzie można wyposażyć w ChatGPT z asystentem głosowym „Laura”, która ma uczyć się preferencji kierowcy i wykonywać jego polecenia. 

VW ID.7 Tourer – dojedzie do Chorwacji „na strzała”?

Nie zabraknie także gadżetów z serii Simply Clever, takich jak np. specjalny schowek do przechowywania toreb, uchwyt na kubki, opcjonalny uchwyt na tablet z tyłu przednich siedzeń, skrobaczka do lodu w klapce wlewu paliwa, czy parasol w drzwiach kierowcy.

Skoda Octavia po liftingu – lista silników

W gamie jednostek napędowych niespodzianek nie znajdziemy, ale to i dobrze, bo są to znane i sprawdzone silniki. Skoda Octavia po liftingu może być napędzana jednym z sześciu silników – cztery benzynowe TSI oraz dwa diesle TDI. Benzynowe 1.5 wyposażono w system odłączania cylindrów ACT. Klienci moga wybierać pomiędzy 6-stopniową skrzynią biegów lub 7-biegowym DSG.

Silnik Moment obr. Napęd Skrzynia biegów
1.5 TSI/85 kW (115 KM) 220 Nm FWD 6-stopniowy manual
1.5 TSI/85 kW (115 KM) mHEV 220 Nm FWD 7-biegowe DSG
1.5 TSI/110 kW (150 KM) 250 Nm FWD 6-stopniowy manual
1.5 TSI/110 kW (150 KM) mHEV 250 Nm FWD 7-biegowe DSG
2.0 TSI/150 kW (204 KM) (od 2025) 320 Nm FWD 7-biegowe DSG
2.0 TSI/195 kW (265 KM) 370 Nm AWD 7-biegowe DSG
2.0 TDI/85 kW (115 KM) 300 Nm FWD 6-stopniowy manual
2.0 TDI/110 kW (150 KM) 360 Nm FWD 7-biegowe DSG

https://trends.com.pl/test-skoda-karoq-2-0-tdi-style/

Skoda Octavia Liftback 2024 – cennik

Silnik Skrzynia Selection Sportline
1.5 TSI 85 kW (115 KM) manualna, 6-biegowa 125 800 zł
1.5 TSI mHEV 85 kW (115 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 135 000 zł
1.5 TSI 110 kW (150 KM) manualna, 6-biegowa 134 500 zł 149 700 zł
1.5 TSI mHEV 110 kW (150 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 141 600 zł 157 000 zł
2.0 TDI 85 kW (115 KM) manualna, 6-biegowa 141 200 zł
2.0 TDI 110 kW (150 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 155 100 zł 170 300 zł

Skoda Octavia Kombi 2024 – cennik

Silnik Skrzynia Selection Sportline
1.5 TSI 85 kW (115 KM) manualna, 6-biegowa 129 200 zł
1.5 TSI mHEV 85 kW (115 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 138 400 zł
1.5 TSI 110 kW (150 KM) manualna, 6-biegowa 137 900 zł 155 300 zł
1.5 TSI mHEV 110 kW (150 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 144 900 zł 162 600 zł
2.0 TDI 85 kW (115 KM) manualna, 6-biegowa 144 600 zł
2.0 TDI 110 kW (150 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 158 500 zł 175 900 zł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

felgi BBS RS

Kultowy BBS Super RS z… drewna!

Stal, aluminium, magnez i włókno węglowe to tylko niektóre z materiałów używanych do produkcji felg. Na początku było to drewno, do którego właśnie powróciła firma BBS. Spokojnie, nie jest to ani Prima Aprilis, ani nowy model felgi w ofercie. W ramach pracy wieńczącej kurs rzeźbiarstwa w drewnie Anna Tamara Schmid postanowiła wykonać kopię kultowej felgi…

VW T-Roc R

TEST VW T-Roc R – fantastycznie uniwersalny

W powszechnej opinii jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Wydaje się, że Volkswagen T-Roc R zadaje temu kłam. Naszym zdaniem robi wszystko dobrze lub bardzo dobrze. Oto test VW T-Roc R o mocy 300 KM.  Volkswagen T-Roc to hit marki z Wolfsburga. Nie jest nim już Golf ani Passat, ale właśnie kompaktowy crossover.…