Przyszedł czas na lifting jednego z najpopularniejszego modelu z Mlada Boleslav. Skoda Octavia po liftingu zbliża się do segmentu premium, a wnętrze napakowano najnowszymi technologiami. Sprawdzamy, co oferuje czeski bestseller.
Pięć lat po premierze debiutuje Skoda Octavia po faceliftingu. Cztery generacje i ponad 7 mln sprzedanych egzemplarzy świadczą o niezwykłym sukcesie tego modelu. Dlatego Czesi musieli podchodzić do liftingu ostrożnie i z rozwagą, żeby nie zniesmaczyć klienta. Oczywiście wiele z tych aut wybierają klienci flotowi, ale widać że nawet dla nich Skoda chce być bardziej „premium”.
Skoda Octavia po liftingu wygląda nowocześniej
Styliści przeprojektowali przednie reflektory LED oraz zderzak – te elementy mają teraz ostre kształty, a sygnatura świateł LED przypomina bumerangi. Warto dodać, że w odświeżonej Octavii pojawiły się matrycowe lampy Matrix LED drugiej generacji. Tylne światła także mają nowy kształt i pojawiły się w nich dynamiczne kierunkowskazy. Standardem podczas liftingu są nowe wzory felg oraz odświeżona paleta kolorów. Skoda Octavia po liftingu występuje w czterech wersjach wyposażenia: Essence, Selection, Sportline oraz RS.
Jest na bogato w standardzie
Na liście wyposażenia seryjnego znalazła się m.in. dwustrefowa klimatyzacja Climatronic oraz 10-calowy wyświetlacz Digital Display. Drugi ekran o takiej samej rozdzielczości pojawi się w formie wirtualnego kokpitu, który dodatkowo będzie wyposażony w head-up display.
Czesi podają, że wnętrze jest także bardziej przyjazne naturze i niektóre materiały użyte we wnętrzu zostały przetworzone. Opcjonalnie Octavię będzie można wyposażyć w ChatGPT z asystentem głosowym „Laura”, która ma uczyć się preferencji kierowcy i wykonywać jego polecenia.
Nie zabraknie także gadżetów z serii Simply Clever, takich jak np. specjalny schowek do przechowywania toreb, uchwyt na kubki, opcjonalny uchwyt na tablet z tyłu przednich siedzeń, skrobaczka do lodu w klapce wlewu paliwa, czy parasol w drzwiach kierowcy.
Skoda Octavia po liftingu – lista silników
W gamie jednostek napędowych niespodzianek nie znajdziemy, ale to i dobrze, bo są to znane i sprawdzone silniki. Skoda Octavia po liftingu może być napędzana jednym z sześciu silników – cztery benzynowe TSI oraz dwa diesle TDI. Benzynowe 1.5 wyposażono w system odłączania cylindrów ACT. Klienci moga wybierać pomiędzy 6-stopniową skrzynią biegów lub 7-biegowym DSG.
Silnik | Moment obr. | Napęd | Skrzynia biegów |
1.5 TSI/85 kW (115 KM) | 220 Nm | FWD | 6-stopniowy manual |
1.5 TSI/85 kW (115 KM) mHEV | 220 Nm | FWD | 7-biegowe DSG |
1.5 TSI/110 kW (150 KM) | 250 Nm | FWD | 6-stopniowy manual |
1.5 TSI/110 kW (150 KM) mHEV | 250 Nm | FWD | 7-biegowe DSG |
2.0 TSI/150 kW (204 KM) (od 2025) | 320 Nm | FWD | 7-biegowe DSG |
2.0 TSI/195 kW (265 KM) | 370 Nm | AWD | 7-biegowe DSG |
2.0 TDI/85 kW (115 KM) | 300 Nm | FWD | 6-stopniowy manual |
2.0 TDI/110 kW (150 KM) | 360 Nm | FWD | 7-biegowe DSG |
https://trends.com.pl/test-skoda-karoq-2-0-tdi-style/
Skoda Octavia Liftback 2024 – cennik
Silnik | Skrzynia | Selection | Sportline |
1.5 TSI 85 kW (115 KM) | manualna, 6-biegowa | 125 800 zł | – |
1.5 TSI mHEV 85 kW (115 KM) | automatyczna, 7-biegowa DSG | 135 000 zł | – |
1.5 TSI 110 kW (150 KM) | manualna, 6-biegowa | 134 500 zł | 149 700 zł |
1.5 TSI mHEV 110 kW (150 KM) | automatyczna, 7-biegowa DSG | 141 600 zł | 157 000 zł |
2.0 TDI 85 kW (115 KM) | manualna, 6-biegowa | 141 200 zł | – |
2.0 TDI 110 kW (150 KM) | automatyczna, 7-biegowa DSG | 155 100 zł | 170 300 zł |
Skoda Octavia Kombi 2024 – cennik
Silnik | Skrzynia | Selection | Sportline |
1.5 TSI 85 kW (115 KM) | manualna, 6-biegowa | 129 200 zł | – |
1.5 TSI mHEV 85 kW (115 KM) | automatyczna, 7-biegowa DSG | 138 400 zł | – |
1.5 TSI 110 kW (150 KM) | manualna, 6-biegowa | 137 900 zł | 155 300 zł |
1.5 TSI mHEV 110 kW (150 KM) | automatyczna, 7-biegowa DSG | 144 900 zł | 162 600 zł |
2.0 TDI 85 kW (115 KM) | manualna, 6-biegowa | 144 600 zł | – |
2.0 TDI 110 kW (150 KM) | automatyczna, 7-biegowa DSG | 158 500 zł | 175 900 zł |