ŠKODA i historia emblematu RS "Rally Sport"- HISTORIA - Trends Magazines

ŠKODA i historia emblematu RS „Rally Sport”- HISTORIA

Historia emblematu RS sięga 1974 roku, kiedy producent po raz pierwszy wykorzystał go jako skrót od „Rally Sport” w prototypowych pojazdach rajdowych ŠKODA 180 RS i 200 RS.

Od tego czasu, także dzięki znaczącym osiągnięciom ŠKODY 130 RS w latach 70-tych i 80-tych, symbol RS stał się synonimem rajdów samochodowych na najwyższym poziomie. Od 2000 r. historię sukcesów sportowych aut ŠKODY kontynuują modele produkcyjne RS, konsekwentnie projektowane z myślą o doskonałych osiągach. Obecnie w ofercie marki znajdują się dwa samochody z tym emblematem: OCTAVIA RS oraz KODIAQ RS.

OCTAVIA w wersji RS: historia pełna sukcesów

W 2000 roku ŠKODA wystartowała w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata z modelem OCTAVIA WRC. W tym samym czasie na rynku pojawił się pierwszy samochód produkcyjny z emblematem RS symbolizującym połączenie sportowych emocji z jazdy i funkcjonalności charakterystycznej dla wszystkich modeli ŠKODY.

Pierwsza ŠKODA OCTAVIA RS została wyposażona w 1,8-litrowy silnik turbo o mocy 132 kW (180 KM). Do 2005 roku wyprodukowano 17 600 egzemplarzy tego modelu w wersji sedan i combi. Drugą generację ŠKODY OCTAVIA RS można było zamówić z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI o mocy 147 kW (200 KM) oraz po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 125 kW (170 KM). Przed zakończeniem sprzedaży drugiej generacji modelu, łączna produkcja obydwu wersji wyniosła 100 tys. pojazdów.

Wprowadzona na rynek w 2013 roku ŠKODA OCTAVIA trzeciej generacji odniosła jeszcze większy sukces. W pierwszym wariancie samochód był dostępny w wersjach 2.0 TSI o mocy 162 kW (220 KM) i TDI o mocy 135 kW (184 KM) oraz po raz pierwszy z napędem na cztery koła. Kolejna wersja silnika benzynowego posiadała moc 169 kW (230 KM) a dla modelu OCTAVIA RS 245 imponujące 180 kW (245 KM). W Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii wersje RS osiągnęły ponad 20 proc. udziału w sprzedaży modelu OCTAVIA. Całkowita produkcja trzeciej generacji tego modelu wyniosła 172 tys. pojazdów.

Podobne

Jazda Teslą w deszczu kosztować Cię będzie 90 tys. zł

Bardzo nieprzyjemną informację otrzymała para Szkotów, którzy wybrali się na kosztowną przejażdżkę swoją Teslą. Jak widać, samochody elektryczne nie tylko lubią się zapalać, ale też przemakać.  Cała historia brzmi groteskowo, ale z pewnością nie dla właścicieli Tesli Model Y, którzy mają niemały problem. Nie od dziś wiadomo, że baterie to najdroższa część samochodu elektrycznego, więc…

TEST VW ID. Buzz – retro van

Chyba nikt się tego nie spodziewał. Volkswagen, słynący z powściągliwych stylistycznie produktów oraz zdystansowanego podejścia do klasyki, postanowił zaoferować swoim klientom zupełnie nowe wcielenie kultowego modelu T1 Bulli. Co prawda VW ID. Buzz zgodnie z aktualnymi trendami jest autem elektrycznym, ale nawiązań do T1 jest w nim mnóstwo. Gdy na początku lat 50. ubiegłego wieku…