Silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI EA888?: opinie i usterki | Trends

Silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI EA888: opinie i usterki

Coraz więcej osób szukających nowego, czy używanego auta kieruje uwagę na jednostki benzynowe. Te nowoczesne mogą być trwałe, dynamiczne i bez typowych problemów „ropniaków”. Silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI z gamy EA888 są bardzo popularne, a naszym zdaniem to bardzo dobra jednostka. Sprawdźmy, jakie są opinie i usterki motorów EA888 i jaka wersja jest najlepsza.

O mniejszych motorach TSI (1.0 i 1.5) już rozprawialiśmy, teraz wzięliśmy pod lupę mocniejsze silniki 1.8 TSI i 2.0 TSI EA888 i sprawdzamy ich opinie i usterki. Jednostka EA888 była montowana w wielu modelach koncernu VW: VW Golf, Passat, Passat CC, Tiguan, Scirocco, Sharan, Audi A3, A4, A5, czy Seat Leon, Alhambra – to tylko najważniejsze, a więc lista jest spora i na rynku aut używanych jest z czego przebierać. Przy wyborze kluczowe jest odszyfrowanie, jaka dokładnie wersja jednostek EA888 pracuje pod maską interesującego nas samochodu.

Skoda Octavia 3 szara render
Silnik EA888 znajdziemy np. pod maską Skody Octavii.

Początek nowej ery EA888 GEN2 i początek problemów

Te z początku produkcji (2007) miały spore problemy z dużym zużyciem oleju, wynikające z nieprawidłowej konstrukcji tłoków i pierścieni. Dodatkowo zanotowano wiele przypadków zatarcia silnika. Dlaczego? Z powodu niedostarczenia odpowiedniej ilości oleju, dlatego tych wersji nie polecamy.

Silniki 1.8 i 2.0 TSI/TFSI EA888 (tzw. GEN.2)
Motor Moc Kod Okres prod. Modele
1.8 TSI 160 KM BZB
CDAA
03/2008-10/2012 Golf VI, Passat B6,
Passat B7, Passat CC
2.o TSI 200 KM CAWB 01/2008-07/2010 Passat B6, Passat CC,
Scirocco III

EA888 GEN.3 – zmiany na lepsze

Rok 2011 przyniósł dużą zmianę na plus. Producent zlikwidował wadę w postaci niedopracowanej konstrukcji tłoków i pierścieni i praktycznie wyeliminował kwestię pobierania oleju. Jedynym problem pozostał delikatny ubytek płynu chłodzącego.

Nowsze konstrukcje oznaczone są symbolem GEN.3. Poprawę konstrukcji zawdzięczamy zastosowaniu nowych tłoków, a także przekonstruowanej głowicy. Dodatkowo turbosprężarka zaś zyskała zawór spustowy sterowany elektronicznie.

Upraszczając możemy powiedzieć, że każdy model z tym silnikiem wyprodukowany po 2011 roku był pozbawiony wad poprzednika. Jednak trzeba być tu ostrożnym i zwracać uwagę na dokładną wersję silnikową (najlepiej po kodzie). 

Silnik 2.0 TSI EA888 pracuje pod maską chociażby Golfa GTI.

Najnowsza jednostka GEN.3B – ideał?

Najnowszą wersję silników EA888 zaprezentowano w 2016 roku. Można ją rozpoznać po łańcuchu rozrządu (nie pasku jak w przypadku poprzednika GEN.3) i plastikowej misce olejowej. Zastosowano tu też cykl Budacka (od konstruktora Ralfa Budacka), dzięki któremu silnik osiąga wyższy stopień sprężania. Dla przykładu – w przypadku pierwszego silnika Gen.3B, 190-konna jednostka Volkswagena Tiguana, osiąga stopień sprężania 11,7:1 (w starszym, porównywalnym silniku – 9,6:1). Przekłada się to na lepszą elastyczność silnika i też lepszą ekonomię.

Dodajmy, że jednostki EA888 GEN.3B występowały tylko w odmianie 2-litrowej, za to w bardzo szerokim wachlarzu mocy od 190 do nawet 280 KM. Jak dotąd, w silnikach 1.8 TSI i 2.0 TSI nowej generacji nie zanotowano większych wad konstrukcyjnych. Naszym zdaniem zdecydowanie warto zainteresować się modelami z tą jednostką EA888 Gen.3. 

Konrad Maruszczak

 

Podobne

BMW M5 kontra McLaren 720S

Z pewnością widzieliście kiedyś podmoskiewski "pas startowy" w miejscowości Dmitrow. Mamy dla Was świeży pojedynek z tego kultowego miejsca. BMW M5 F90 kontra Mclaren 720S. 3, 2, 1... fight!    Pojedynek dwóch gigantów BMW M5. Nim zawieziesz psa do weterynarza, dzieci do szkoły.  Do niego zmieszczą się zakupy żony albo walizki na wakacje. A po…

BMW M760Li xDrive tuning

Luxusliner – to BMW M760Li stworzone przez polskiego tunera.

My w Polsce potrafimy zmodyfikować BMW- cały czas pokazujemy Wam przykłady świetnych realizacji. Ale do tej pory nad Wisłą nie było nikogo, kto wziłąby się za flagową limuzynę BMW M760 Li xDrive z potężnym silnikiem V12. Aż do teraz. Poznajcie najnowszy projekt polskiego tunera auto-Dynamics.pl             Styl Metamorfoza  rozpoczęła się od montażu kompletnego pakietu stylistycznego…