Rumuński Batmobil, czyli mroczne BMW X5 M po tuningu
Firma Z-Performance wzięła na warsztat zarejestrowane w Rumunii BMW X5 M. Efektem jest samochód, który straszy posępnym wyglądem, bulgotem wydechu i dynamiką.
Wszystko, co było można – z elementami dekoracyjnymi, logotypami marki, szybami, tylnymi lampami i kloszami świateł przeciwmgielnych przyciemniono. Jedyną przeciwwagą dla matowej okleiny karoserii są połyskujące rury wydechowe, dyfuzor i felgi. Wybór padł na 22-calowe skręcane obręcze ZP.Forged 12 z oponami w rozmiarach 285/30 (przód) oraz 325/25 (tył). Prześwit został znacząco zmniejszony dzięki gwintowanemu zawieszeniu KW Variant 3. W zwykłym SUV-i obniżanie nadwozia byłoby pozbawione sensu, ale w X5 M, którym i tak nikt nie zjeżdża z asfaltu – jak najbardziej na miejscu.Wspomniany tylny dyfuzor, podobnie jak dokładka przedniego zderzaka pochodzą z oferty RKP Composite i zostały wykonane z włókna węglowego. Wprawne oko na pewno zwróci uwagę na kształt świateł do jazdy dziennej. Seryjne X5 M ma półotwarte ringi. Ostrokątne LED-y w prezentowanym samochodzie są dziełem firmy OssDesign, która czerpała inspirację z prototypu BMW M4 Concept Iconic Lights. Mając na stole warsztatowym rozebrane reflektory uznano, że wszelkie powierzchnie, które nie odpowiadają za kształtowanie snopa światła, warto polakierować na czarno, co w jeszcze większym stopniu przyciemniło przedni pas auta.Podwójnie doładowane 4.4 V8 zostało poddane modyfikacjom w firmie Gorilla Performance z Ludwigsburga. Montując nowy układ wydechowy z klapami sterującymi przepływem spalin oraz ingerując w elektronikę osiągnięto 750 KM i 1000 Nm!
Ceny używanych BMW Z3 są relatywnie niskie, ale wszystko wskazuje, że to już ostatni moment na ich okazyjny zakup. Styl retro, mocne silniki oraz wysoka trwałość - to ma do zaoferowania nawet po dwóch dekadach od debiutu. Przez lata na roadstery BMW stać było najlepiej sytuowanych. Wystarczy wspomnieć o ekskluzywnym 507 (1956 ‒ 1959), jak również nowatorskim Z1…
Po roku żmudnej renowacji BMW South Africa zaprezentowało swój najnowszy projekt - BMW 530 MLE. To południowoafrykańskie "M5", które nie tylko powstało długo przed E28 M5, ale też było samochodem homologacyjnym- faktycznie zbudowanym do ścigania się. Gdy BMW South Africa chciało ścigać się w połowie lat 70., firma skorzystała z pomocy słynnego kierowcy wyścigowego i…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.