Należąca do BMW marka Rolls-Royce przedstawiła elektryczny model SRH. Roadster z elektrycznym napędem został zbudowany dla wyjątkowego klienta – dziecięcego oddziału chirurgii szpitala St Richard, znajdującego się w Chichester – rodzinnym mieście marki Rolls-Royce.
Miniaturowy Rolls ma redukować stres u małych pacjentów. Za jego kierownicą będą oni pokonywali korytarze oznaczone znakami drogowymi i samodzielnie wjeżdżali do „teatru operacji”, czyli sali operacyjnej.
Do swojej siedziby Rolls-Royce zaprosił dwójkę pacjentów, którzy przetestowali SRH. Ceremonię odsłonięcia samochodu poprowadzona została w sposób identyczny do wydarzeń organizowanych dla wszystkich klientów VIP. Dwójka dzieci i ich rodzice doświadczyli najwyższej próby obsługi. Towarzyszyło jej doświadczenie niedostępne dla innych. Molly and Hari mieli okazję przeprowadzić pierwsze jazdy testowe na linii produkcyjnej Rolls-Royce’a. To przywilej zarezerwowany dla szefa firmy, który korzysta z niego wyłącznie w procesie zatwierdzenia nowej rodziny modelowej – ostatnio w przypadku modelu Phantom 8, którego premiera zbliża się wielkimi krokami. Molly, Hari wraz z rodzinami zostali odwiezieni przez szoferów Rolls-Royce’ami Ghost.
Rolls-Royce SRH został stworzony od podstaw przez zespół tworzący spersonalizowane wersje Bespoke „dużych” samochodów. Dlatego właśnie samochód jest w dwóch odcieniach kolorystycznych – Andalusian White oraz Salamanca Blue – zaś jego wykończenie stanowi namalowana ręcznie linia w kolorze czerwonym.
W detalach nadwozia i wnętrza widać finezję oraz dbałość o detale, do jakiej przywykli klienci marki Rolls-Royce. Elektryczny silnik pracuje z równie dużą kulturą, jak V12 pełnowymiarowych limuzyn. Nie zapewnia porównywalnych osiągów, jednak maksymalne 16 km/h aż nadto wystarczy do jazdy po terenie szpitala. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, zamontowano przełącznik ograniczający prędkość. Kultowa figura Spirit of Ecstasy została wykonana w technice druku 3D.
Powiedzenie sir Henry’ego Royce’a- “kiedy coś nie istnieje, zaprojektuj to” – do dzisiaj rozbrzmiewa w biurach projektowych i fabryce marki. Jego najnowszym ucieleśnieniem stał się Rolls-Royce SRH. Zespół pracowników Bespoke poświęcił ponad 400 godzin prywatnego czasu jego na stworzenie.