Rekordzista BMW - AC Schnitzer ACS3 Sport - Trends Magazines
15 kwietnia 2021

Rekordzista BMW – AC Schnitzer ACS3 Sport

Miłośnicy szybkich samochodów od lat ekscytują się czasami okrążeń północnej pętli Nürburgringu. Warto pamiętać, że w Niemczech znajduje się drugi tor o równie długiej historii.

Jest nim otwarty również w 1927 r. Sachsenring. W przeciwieństwie do Nürburgringu był jednak modernizowany, co ograniczyło jego prestiż. Niemniej kombinacje długich i szybkich zakrętów oraz ciasnych nawrotów pozwalają na rzetelne sprawdzenie możliwości samochodu. Po tytuł najszybszego sedana na Sachsenringu sięgnęło właśnie AC Schnitzer ACS3 Sport, czyli poprawione M3.

Samochód ma kompletny pakiet aerodynamiczny, felgi o średnicy 19 i 20 cali oraz gwintowane zawieszenie. Od seryjnego znacząco różni się też silnik. Eksperci AC Schnitzer wycisnęli z niego 510 KM i 645 Nm. Tuner z dumą podkreśla, że ACS3 Sport sprawdza się nie tylko na torze, ale zdaje egzamin podczas codziennej eksploatacji.

ACS3 nie jest pierwszym rekordzistą ze stajni AC Schnitzera. W 2005 roku zasilany LPG model GP 3.10 rozpędził się do 318,1 km/h, w 2008 roku podrasowane 335d stało się najszybszym dieslem świata (288,7 km/h), a różne modele BMW i Mini ustanawiały kolejne rekordy okrążeń na Hockenheimie i wspomnianym Sachsenringu.

Podobne

NOVITEC poprawia włoskie arcydzieło – Lamborghini Aventador SVJ – TUNING

Novitec zaprojektował wysublimowany zestaw dodatków inspirowanych wyścigami do Lamborghini Aventador w najwyższej specyfikacji SVJ. Zestaw akcesoriów NOVITEC jest nie tylko piękny, ale też funkcjonalny. Wszystkie elementy zostały zaprojektowane w tunelu aerodynamicznym i wykonane z carbonu. W skład oferty wchodzą również montowane przy pomocy centralnej śruby kute felgi. Zostały one wykonane we współpracy z amerykańską firmą…

Przepiękne BMW E10 2002

Aktualna oferta BMW liczy kilkanaście modeli. SUV-y, praktyczne auta rodzinne, samochody elektryczne, limuzyny oraz rasowe bolidy ze znaczkiem M. Każdy znajdzie coś dla siebie. Warto jednak pamiętać, że ponad pięćdziesiąt lat temu nie wszystko wyglądało tak kolorowo jak teraz. 9 grudnia 1959 roku losy BMW zawisły na włosku. Ze względu na słabą kondycję finansową bawarską…