Rekord! G-Power wycisnęło z M4 aż 600 KM - Trends Magazines

Rekord! G-Power wycisnęło z M4 aż 600 KM

Pojedynek na konie mechaniczne i niutonometry trwa w najlepsze. W wyścigu o palmę pierwszeństwa coraz lepiej poczyna sobie M4.

Jedną z najostrzejszych propozycji przygotował G-Power. Doświadczony tuner z Aresing wycisnął z trzylitrowego motoru okrągłe 600 KM i 740 Nm. To aż 200 KM i 246,7 Nm z litra pojemności! Czy ktokolwiek będzie jeszcze twierdził, że motory po downsizingu są skrajnie wysilone?!

Co ciekawe, skok mocy nie wymusił drastycznej przebudowy silnika. Zamontowano w nim nowe turbosprężarki ze zoptymalizowanymi korpusami sekcji kompresyjnej i turbinowej oraz wirnik z poprawionymi łopatkami. Miejsce seryjnego wydechu zajął tytanowy odpowiednik bez katalizatorów, który wydatnie poprawił przepływ spalin i obniżył ich temperaturę.

Dawki podawanego do cylindra paliwa, ciśnienie doładowania i mapę zapłonu reguluje moduł G-Power Bi-Tronic 2 V3. Komplet uszczupla stan konta o 8211 euro. Po dociśnięciu gazu do podłogi kierowca szybko zapomni o słonym rachunku. Jeżeli przyczepności nie zabraknie, 100 km/h pojawi się na liczniku po 3,7 s od startu, a M4 będzie rozpędzało się aż do 320 km/h.

W tak szybkim aucie warto poprawić też układ jezdny. Wszystko, co niezbędne, można zamówić również u G-Tronic. Tuner ma w ofercie gwintowane zawieszenie oraz 21-calowe kute felgi Hurricane RR z oponami w rozmiarach 255/30 oraz 295/25. Dodajmy, że dostępne są też pakiety zapewniające 520 KM i 700 Nm lub 560 Nm i 720 Nm.

Podobne

Znamy datę ostatniego V12 od BMW. Pojawi się w M760Li

Spieszmy się kochać silniki V12, bo znikają coraz szybciej. BMW podało datę śmierci największego silnika w ofercie. Ostatnim modelem z 12-cylindrową jednostką będzie M760Li.  Silniki V12 w dzisiejszych czasach są jak czarne owce, bo porównaniu z hybrydami, a już tym bardziej z elektrykami wypadają słabo pod kątem norm emisji spalin. A te niestety dziś liczą…

Ile kosztowało nowe BMW E34?

Zapewne nie raz się nad tym zastanawialiście. Dziś podstawowa "piątka" to wydatek co najmniej 218 000 zł. A jak to wyglądało w czasach, gdy kultowe już E34 było sprzedawane w salonach? Niedawno pisaliśmy o BMW E36 i jego cenach, gdy auto było nowe. Postanowiliśmy "pogrzebać" dalej i sprawdzić inne modele bawarskiej marki. Tym razem pod…