Przepis na Golonkę a'la Syndykat: przepiękne BMW E36 coupé z Łodzi! - Trends Magazines
15 kwietnia 2021

Przepis na Golonkę a’la Syndykat: przepiękne BMW E36 coupé z Łodzi!

Tuning_BMW_E36_coupe widok z tyłu

Ten artykuł mógłby być w całości poświęcony charyzmatycznej postaci „Golonki”, ale w końcu to BMW TRENDS, więc opiszemy też jego BMW. Gdy spotkaliśmy się na sesji fotograficznej tego rasowego fioletowego coupé, „Golonka” wyjął z bagażnika spalinową dmuchawę do liści. Odpalił ją i zaczął zdmuchiwać kurz z samochodu!

W BMW TRENDS pracuję od ponad sześciu lat, poznałem wielu właścicieli i sympatyków marki z całego kraju, ale jeszcze nikt nigdy nie odpalił przy mnie spalinowej dmuchawy! Każdy, kto był kiedyś na zlocie BMW Syndykat, z pewnością wie, o kim mówię.

Tuning_BMW_E36_coupe widok z przodu

Jakie jest BMW E36 coupé?

To klasyczny reprezentant BMW Syndykat. Fioletowe coupé ma mnóstwo ciekawych dodatków. Pod maską pracuje M50B25 o mocy 192 KM. To pancerna jednostka, która zniesie wiele, ale „Golonka” to „Golonka”.

Tuning_BMW_E36_coupe silnik

W 2020 pojechał na zlot charytatywny i nie mógł się powstrzymać – postanowił spalić gumę na cele zbiórki i silnik nie wytrzymał! Po remoncie już jest gotowy do pracy i ma nową uszczelkę pod głowicą, pierścienie oraz panewki. To praktycznie seryjny silnik, ale w odmalowanej komorze jest wiele nowych plastików. Jednostkę wyposażono w przelotowy układ wydechowy z X-PIPE oraz końcowy tłumik firmy Scorpion do E36 325i.

Co jeszcze się zmieniło w E36?

Tylny dyferencjał to wersja z 25-procentową szperą. Moc trafia na asfalt poprzez wyjątkowe obręcze. To oryginalne 17-calowe felgi 3TLG AC Schnitzer Typ 1 o srebrnych rotorach. Dzięki nowym rantom marki Radinox (z przodu 2,5 cala, z tyłu 3 cale) ich szerokość urosła do 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu. Piękne koła szczelnie wypełniają nadkola, ponieważ to BMW ma zawieszenie typu GWINT. Jakiej marki?

Tuning_BMW_E36_coupe grill z logo AC Schnitzer

Zawsze o tym piszemy, ale skoro „Golonka” napisał samo słowo „gwint”, to niech tak zostanie. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, spytajcie go na kolejnym zlocie Syndykatu, a z pewnością skończy się to grubym melanżem! Obręcze skrywają ulepszone hamulce z tarczami oraz ceramicznymi klockami marki ATE. Lepszą sztywność poprzeczną zapewnia rozpórka kielichów przednich z wygrawerowaną ksywką „Golonka”.

Tuning_BMW_E36_coupe felga AC Scnitzer

To BMW wyróżnia mieniący się fioletowy lakier z motocyklowej palety. Są też elementy zestawu aerodynamicznego M. Ponadto na tylnej klapie jest spojler M3 GT Class 2 z napisem „BMW Motorsport” od spodu – całość wygląda świetnie. Wysoką jakość projektu podkreślają nowe lampy marki Bosch.

Wnętrze E36

Wystarczy jedno spojrzenie i od razu zauważamy kierownicę AC Schnitzer, obszytą nową skórą z przeszyciami w barwach M GmbH. W samochodzie są też nowe siedzenia Sparco R100SKY, pokryte jasną skórą Nappa w kolorze Hell Grau, tak jak tylna kanapa oraz boczki drzwiowe. Jasnoszarą kolorystykę przełamują czerwone pasy bezpieczeństwa BMW Motorsport oraz czarne słupki, daszki i podsufitka z Alcantary.

Tuning_BMW_E36_coupe kokpit

Wykładzina została wymieniona na czarną, a zestaw dywaników jest sygnowany nazwą Syndykatu. Mieszki hamulca ręcznego i skrzyni biegów zostały obszyte skórą Nappa, która świetnie komponuje się z drewnianymi dekorami w kolorze antracytowym (gałka, konsola, listwa schowka i popielniczka). Dostrzeżemy też cupholder w konsoli centralnej i listwy progowe z BMW M3. Nagłośnienie w tym coupé to zestaw HiFi BMW z odtwarzaczem BMW Professional.

Tuning_BMW_E36_coupe tylna kanapa

Nierozłączna para

Przemek uwielbia to auto i tuning, ale najbardziej kocha życie. Ten facet na plaży rozkłada ogromny parawan BMW Syndykat i razem ze swoją ekipą „Dobre Chłopaki” robi pozytywne zamieszanie na całym wybrzeżu. Cieszę, się, że możemy pokazać to auto. Pozdrawiamy „Golonkę” oraz cały Syndykat!

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. autor

Tuning_BMW_E36_coupe widok z tyłu

 

BMW E36 Coupé, 1992 r.

SILNIK/ NAPĘD
Fabryczny: M50B25, 2494 ccm, 192 KM; układ wydechowy na kompletnym przelocie, wycięte katalizatory, X-PIPE z blachy kwasoodpornej, tylny wydech z blachy kwasoodpornej firmy Scorpion do E36 325i; skrzynia biegów standardowa 5-biegowa; 25-procentowa szpera; polakierowana komora silnika, rozpórka z napisem „Golonka”, nowe: chłodnica, zbiornik spryskiwaczy, osłona wiatraka i parę innych plastików
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Gwintowane; tarcze hamulcowe ATE, klocki ceramiczne ATE
KOŁA/ OPONY
AC Schnitzer TYP 1 ze srebrnymi rotorami i chromowanymi śrubkami, ranty Radinox z przodu 2,5 cala, z tyłu 3 cale; średnica felg 17 cali, szerokość: 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu; opony Michelin PC10 205/40, z tyłu 215/40 Continental Conti Premium Contact 2
NADWOZIE
Elementy zestawu aerodynamicznego M-pakiet, tylny spojler M3 GT CLASS 2; oświetlenie – lampy Bosch oraz nowe halogeny; nowe listwy zderzaków i listwy drzwiowe; dodatkowe ozdoby: naklejki kolektywu „Dobre Chłopaki” oraz BMW Syndykat, lakier z palety motocyklowej
WNĘTRZE
kierownica AC Schnitzera obszyta nową skórą i nićmi w kolorach M, podsufitka z Alcantary, czarne słupki, daszki, dywan, nowe siedzenia Sparco R100SKY, czerwone pasy BMW Motorsport; drewno w kolorze antracytowym (gałka, konsola, listwa schowka i popielniczka); listwy progowe M3, całe wnętrze (boczki, tylna kanapa, przednie fotele) obszyte skórą Nappa w kolorze Hell Grau, mieszek oraz ręczny i podłokietnik obszyte czarną skórą Nappa, cupholder
AUDIO
zestaw HiFi BMW, radio BMW Professional
INNE
Uczestnik zlotów BMW Syndykat, 3ER Kozienice

Nagroda 3ER Kozienice 2018 – 3 miejsce za najładniejsze wnętrze

Wyróżnienie Chotowa 2019 i 2020

STYL
German
WŁAŚCICIEL
Przemek Górczak „Golonka”
PODZIĘKOWANIA
Dla wszystkich, którzy nawet w najmniejszym stopniu pomogli przy tym projekcie!

(BMW TRENDS 4/2020)

Podobne

BMW M5 CS

Te dwie minuty zmienią Twój poniedziałek

Dlaczego? Chcemy pokazać Wam wspaniała dwuminutową reklamę (a może film) BMW M5 CS. Tutaj nie ma się co rozpisywać, bo o M5 CS pisaliśmy TUTAJ. Załóżcie słuchawki, włączcie HD i zobaczcie ten genialny klip. Już po? Jest lepiej? Tak? ...a nie mówiłem! https://www.youtube.com/watch?v=vQXvyV0zIP4

Rozbite M3? Żaden problem, to okazja do tuningu!

W Polsce informacja o powypadkowej przeszłości pojazdu budzi lęk. Nieprzypadkowo. Nierzadko reanimowane są auta w koszmarnym stanie. Sytuacja wygląda inaczej na zachodzie Europy. Naprawiane są samochody, które nadają się do naprawy, a cała operacja ma ekonomiczne uzasadnienie. Doskonałym przykładem jest BMW M3 E46, które trafiło na plac duńskiej firmy Schmiedmann. Coupe wzięło udział w kolizji…