Przepis na Golonkę a'la Syndykat: przepiękne BMW E36 coupé z Łodzi! - Trends Magazines

Przepis na Golonkę a’la Syndykat: przepiękne BMW E36 coupé z Łodzi!

Tuning_BMW_E36_coupe widok z tyłu

Ten artykuł mógłby być w całości poświęcony charyzmatycznej postaci „Golonki”, ale w końcu to BMW TRENDS, więc opiszemy też jego BMW. Gdy spotkaliśmy się na sesji fotograficznej tego rasowego fioletowego coupé, „Golonka” wyjął z bagażnika spalinową dmuchawę do liści. Odpalił ją i zaczął zdmuchiwać kurz z samochodu!

W BMW TRENDS pracuję od ponad sześciu lat, poznałem wielu właścicieli i sympatyków marki z całego kraju, ale jeszcze nikt nigdy nie odpalił przy mnie spalinowej dmuchawy! Każdy, kto był kiedyś na zlocie BMW Syndykat, z pewnością wie, o kim mówię.

Tuning_BMW_E36_coupe widok z przodu

Jakie jest BMW E36 coupé?

To klasyczny reprezentant BMW Syndykat. Fioletowe coupé ma mnóstwo ciekawych dodatków. Pod maską pracuje M50B25 o mocy 192 KM. To pancerna jednostka, która zniesie wiele, ale „Golonka” to „Golonka”.

Tuning_BMW_E36_coupe silnik

W 2020 pojechał na zlot charytatywny i nie mógł się powstrzymać – postanowił spalić gumę na cele zbiórki i silnik nie wytrzymał! Po remoncie już jest gotowy do pracy i ma nową uszczelkę pod głowicą, pierścienie oraz panewki. To praktycznie seryjny silnik, ale w odmalowanej komorze jest wiele nowych plastików. Jednostkę wyposażono w przelotowy układ wydechowy z X-PIPE oraz końcowy tłumik firmy Scorpion do E36 325i.

Co jeszcze się zmieniło w E36?

Tylny dyferencjał to wersja z 25-procentową szperą. Moc trafia na asfalt poprzez wyjątkowe obręcze. To oryginalne 17-calowe felgi 3TLG AC Schnitzer Typ 1 o srebrnych rotorach. Dzięki nowym rantom marki Radinox (z przodu 2,5 cala, z tyłu 3 cale) ich szerokość urosła do 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu. Piękne koła szczelnie wypełniają nadkola, ponieważ to BMW ma zawieszenie typu GWINT. Jakiej marki?

Tuning_BMW_E36_coupe grill z logo AC Schnitzer

Zawsze o tym piszemy, ale skoro „Golonka” napisał samo słowo „gwint”, to niech tak zostanie. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, spytajcie go na kolejnym zlocie Syndykatu, a z pewnością skończy się to grubym melanżem! Obręcze skrywają ulepszone hamulce z tarczami oraz ceramicznymi klockami marki ATE. Lepszą sztywność poprzeczną zapewnia rozpórka kielichów przednich z wygrawerowaną ksywką „Golonka”.

Tuning_BMW_E36_coupe felga AC Scnitzer

To BMW wyróżnia mieniący się fioletowy lakier z motocyklowej palety. Są też elementy zestawu aerodynamicznego M. Ponadto na tylnej klapie jest spojler M3 GT Class 2 z napisem „BMW Motorsport” od spodu – całość wygląda świetnie. Wysoką jakość projektu podkreślają nowe lampy marki Bosch.

Wnętrze E36

Wystarczy jedno spojrzenie i od razu zauważamy kierownicę AC Schnitzer, obszytą nową skórą z przeszyciami w barwach M GmbH. W samochodzie są też nowe siedzenia Sparco R100SKY, pokryte jasną skórą Nappa w kolorze Hell Grau, tak jak tylna kanapa oraz boczki drzwiowe. Jasnoszarą kolorystykę przełamują czerwone pasy bezpieczeństwa BMW Motorsport oraz czarne słupki, daszki i podsufitka z Alcantary.

Tuning_BMW_E36_coupe kokpit

Wykładzina została wymieniona na czarną, a zestaw dywaników jest sygnowany nazwą Syndykatu. Mieszki hamulca ręcznego i skrzyni biegów zostały obszyte skórą Nappa, która świetnie komponuje się z drewnianymi dekorami w kolorze antracytowym (gałka, konsola, listwa schowka i popielniczka). Dostrzeżemy też cupholder w konsoli centralnej i listwy progowe z BMW M3. Nagłośnienie w tym coupé to zestaw HiFi BMW z odtwarzaczem BMW Professional.

Tuning_BMW_E36_coupe tylna kanapa

Nierozłączna para

Przemek uwielbia to auto i tuning, ale najbardziej kocha życie. Ten facet na plaży rozkłada ogromny parawan BMW Syndykat i razem ze swoją ekipą „Dobre Chłopaki” robi pozytywne zamieszanie na całym wybrzeżu. Cieszę, się, że możemy pokazać to auto. Pozdrawiamy „Golonkę” oraz cały Syndykat!

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. autor

Tuning_BMW_E36_coupe widok z tyłu

 

BMW E36 Coupé, 1992 r.

SILNIK/ NAPĘD
Fabryczny: M50B25, 2494 ccm, 192 KM; układ wydechowy na kompletnym przelocie, wycięte katalizatory, X-PIPE z blachy kwasoodpornej, tylny wydech z blachy kwasoodpornej firmy Scorpion do E36 325i; skrzynia biegów standardowa 5-biegowa; 25-procentowa szpera; polakierowana komora silnika, rozpórka z napisem „Golonka”, nowe: chłodnica, zbiornik spryskiwaczy, osłona wiatraka i parę innych plastików
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Gwintowane; tarcze hamulcowe ATE, klocki ceramiczne ATE
KOŁA/ OPONY
AC Schnitzer TYP 1 ze srebrnymi rotorami i chromowanymi śrubkami, ranty Radinox z przodu 2,5 cala, z tyłu 3 cale; średnica felg 17 cali, szerokość: 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu; opony Michelin PC10 205/40, z tyłu 215/40 Continental Conti Premium Contact 2
NADWOZIE
Elementy zestawu aerodynamicznego M-pakiet, tylny spojler M3 GT CLASS 2; oświetlenie – lampy Bosch oraz nowe halogeny; nowe listwy zderzaków i listwy drzwiowe; dodatkowe ozdoby: naklejki kolektywu „Dobre Chłopaki” oraz BMW Syndykat, lakier z palety motocyklowej
WNĘTRZE
kierownica AC Schnitzera obszyta nową skórą i nićmi w kolorach M, podsufitka z Alcantary, czarne słupki, daszki, dywan, nowe siedzenia Sparco R100SKY, czerwone pasy BMW Motorsport; drewno w kolorze antracytowym (gałka, konsola, listwa schowka i popielniczka); listwy progowe M3, całe wnętrze (boczki, tylna kanapa, przednie fotele) obszyte skórą Nappa w kolorze Hell Grau, mieszek oraz ręczny i podłokietnik obszyte czarną skórą Nappa, cupholder
AUDIO
zestaw HiFi BMW, radio BMW Professional
INNE
Uczestnik zlotów BMW Syndykat, 3ER Kozienice

Nagroda 3ER Kozienice 2018 – 3 miejsce za najładniejsze wnętrze

Wyróżnienie Chotowa 2019 i 2020

STYL
German
WŁAŚCICIEL
Przemek Górczak „Golonka”
PODZIĘKOWANIA
Dla wszystkich, którzy nawet w najmniejszym stopniu pomogli przy tym projekcie!

(BMW TRENDS 4/2020)

Podobne

płonące bmw

Puścił z dymem BMW M5 Competition

Michaił Litwin, rosyjski youtuber znany z niszczenia publicznie drogich aut właśnie upolował kolejną ofiarę - BMW M5 Competition. Zrobił to rzekomo dla uczczenia pamięci kolegi, ale naszym zdaniem to głupota, o ile nie choroba. Rosja to stan umysłu - to wiadomo nie od dziś. To właśnie tam powstają najbardziej szalone pomysły jeszcze bardziej szalonych konstruktorów,…

Niemiec zaparkował nowe BMW X6. Taki widok zastał rankiem

Wydawałoby się, że kradzież kół to tylko wspomnienie Polski lat 90. Mamy rok 2022, a takie sytuacje niestety wciąż się zdarzają, o czym przekonał się niemiecki właściciel BMW X6.  Dzisiejsze SUVy i generalnie nowe samochody wyjeżdżają z fabryki przeważnie z dużymi kołami. W autach klasy premium oczywiście chodzi o wygląd, dlatego właściciele drogich aut często…