Ten artykuł mógłby być w całości poświęcony charyzmatycznej postaci „Golonki”, ale w końcu to BMW TRENDS, więc opiszemy też jego BMW. Gdy spotkaliśmy się na sesji fotograficznej tego rasowego fioletowego coupé, „Golonka” wyjął z bagażnika spalinową dmuchawę do liści. Odpalił ją i zaczął zdmuchiwać kurz z samochodu!
W BMW TRENDS pracuję od ponad sześciu lat, poznałem wielu właścicieli i sympatyków marki z całego kraju, ale jeszcze nikt nigdy nie odpalił przy mnie spalinowej dmuchawy! Każdy, kto był kiedyś na zlocie BMW Syndykat, z pewnością wie, o kim mówię.
Jakie jest BMW E36 coupé?
To klasyczny reprezentant BMW Syndykat. Fioletowe coupé ma mnóstwo ciekawych dodatków. Pod maską pracuje M50B25 o mocy 192 KM. To pancerna jednostka, która zniesie wiele, ale „Golonka” to „Golonka”.
W 2020 pojechał na zlot charytatywny i nie mógł się powstrzymać – postanowił spalić gumę na cele zbiórki i silnik nie wytrzymał! Po remoncie już jest gotowy do pracy i ma nową uszczelkę pod głowicą, pierścienie oraz panewki. To praktycznie seryjny silnik, ale w odmalowanej komorze jest wiele nowych plastików. Jednostkę wyposażono w przelotowy układ wydechowy z X-PIPE oraz końcowy tłumik firmy Scorpion do E36 325i.
Co jeszcze się zmieniło w E36?
Tylny dyferencjał to wersja z 25-procentową szperą. Moc trafia na asfalt poprzez wyjątkowe obręcze. To oryginalne 17-calowe felgi 3TLG AC Schnitzer Typ 1 o srebrnych rotorach. Dzięki nowym rantom marki Radinox (z przodu 2,5 cala, z tyłu 3 cale) ich szerokość urosła do 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu. Piękne koła szczelnie wypełniają nadkola, ponieważ to BMW ma zawieszenie typu GWINT. Jakiej marki?
Zawsze o tym piszemy, ale skoro „Golonka” napisał samo słowo „gwint”, to niech tak zostanie. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, spytajcie go na kolejnym zlocie Syndykatu, a z pewnością skończy się to grubym melanżem! Obręcze skrywają ulepszone hamulce z tarczami oraz ceramicznymi klockami marki ATE. Lepszą sztywność poprzeczną zapewnia rozpórka kielichów przednich z wygrawerowaną ksywką „Golonka”.
To BMW wyróżnia mieniący się fioletowy lakier z motocyklowej palety. Są też elementy zestawu aerodynamicznego M. Ponadto na tylnej klapie jest spojler M3 GT Class 2 z napisem „BMW Motorsport” od spodu – całość wygląda świetnie. Wysoką jakość projektu podkreślają nowe lampy marki Bosch.
Wnętrze E36
Wystarczy jedno spojrzenie i od razu zauważamy kierownicę AC Schnitzer, obszytą nową skórą z przeszyciami w barwach M GmbH. W samochodzie są też nowe siedzenia Sparco R100SKY, pokryte jasną skórą Nappa w kolorze Hell Grau, tak jak tylna kanapa oraz boczki drzwiowe. Jasnoszarą kolorystykę przełamują czerwone pasy bezpieczeństwa BMW Motorsport oraz czarne słupki, daszki i podsufitka z Alcantary.
Wykładzina została wymieniona na czarną, a zestaw dywaników jest sygnowany nazwą Syndykatu. Mieszki hamulca ręcznego i skrzyni biegów zostały obszyte skórą Nappa, która świetnie komponuje się z drewnianymi dekorami w kolorze antracytowym (gałka, konsola, listwa schowka i popielniczka). Dostrzeżemy też cupholder w konsoli centralnej i listwy progowe z BMW M3. Nagłośnienie w tym coupé to zestaw HiFi BMW z odtwarzaczem BMW Professional.
Nierozłączna para
Przemek uwielbia to auto i tuning, ale najbardziej kocha życie. Ten facet na plaży rozkłada ogromny parawan BMW Syndykat i razem ze swoją ekipą „Dobre Chłopaki” robi pozytywne zamieszanie na całym wybrzeżu. Cieszę, się, że możemy pokazać to auto. Pozdrawiamy „Golonkę” oraz cały Syndykat!
Krzysztof Kaźmierczak
Fot. autor
BMW E36 Coupé, 1992 r. |
SILNIK/ NAPĘD |
Fabryczny: M50B25, 2494 ccm, 192 KM; układ wydechowy na kompletnym przelocie, wycięte katalizatory, X-PIPE z blachy kwasoodpornej, tylny wydech z blachy kwasoodpornej firmy Scorpion do E36 325i; skrzynia biegów standardowa 5-biegowa; 25-procentowa szpera; polakierowana komora silnika, rozpórka z napisem „Golonka”, nowe: chłodnica, zbiornik spryskiwaczy, osłona wiatraka i parę innych plastików |
ZAWIESZENIE/ HAMULCE |
Gwintowane; tarcze hamulcowe ATE, klocki ceramiczne ATE |
KOŁA/ OPONY |
AC Schnitzer TYP 1 ze srebrnymi rotorami i chromowanymi śrubkami, ranty Radinox z przodu 2,5 cala, z tyłu 3 cale; średnica felg 17 cali, szerokość: 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu; opony Michelin PC10 205/40, z tyłu 215/40 Continental Conti Premium Contact 2 |
NADWOZIE |
Elementy zestawu aerodynamicznego M-pakiet, tylny spojler M3 GT CLASS 2; oświetlenie – lampy Bosch oraz nowe halogeny; nowe listwy zderzaków i listwy drzwiowe; dodatkowe ozdoby: naklejki kolektywu „Dobre Chłopaki” oraz BMW Syndykat, lakier z palety motocyklowej |
WNĘTRZE |
kierownica AC Schnitzera obszyta nową skórą i nićmi w kolorach M, podsufitka z Alcantary, czarne słupki, daszki, dywan, nowe siedzenia Sparco R100SKY, czerwone pasy BMW Motorsport; drewno w kolorze antracytowym (gałka, konsola, listwa schowka i popielniczka); listwy progowe M3, całe wnętrze (boczki, tylna kanapa, przednie fotele) obszyte skórą Nappa w kolorze Hell Grau, mieszek oraz ręczny i podłokietnik obszyte czarną skórą Nappa, cupholder |
AUDIO |
zestaw HiFi BMW, radio BMW Professional |
INNE |
Uczestnik zlotów BMW Syndykat, 3ER Kozienice
Nagroda 3ER Kozienice 2018 – 3 miejsce za najładniejsze wnętrze Wyróżnienie Chotowa 2019 i 2020 |
STYL |
German |
WŁAŚCICIEL |
Przemek Górczak „Golonka” |
PODZIĘKOWANIA |
Dla wszystkich, którzy nawet w najmniejszym stopniu pomogli przy tym projekcie! |
(BMW TRENDS 4/2020)