Ten artykuł mógłby być w całości poświęcony charyzmatycznej postaci „Golonki”, ale w końcu to BMW TRENDS, więc opiszemy też jego BMW. Gdy spotkaliśmy się na sesji fotograficznej tego rasowego fioletowego coupé, „Golonka” wyjął z bagażnika spalinową dmuchawę do liści. Odpalił ją i zaczął zdmuchiwać kurz z samochodu!
W BMW TRENDS pracuję od ponad sześciu lat, poznałem wielu właścicieli i sympatyków marki z całego kraju, ale jeszcze nikt nigdy nie odpalił przy mnie spalinowej dmuchawy! Każdy, kto był kiedyś na zlocie BMW Syndykat, z pewnością wie, o kim mówię.
Jakie jest BMW E36 coupé?
To klasyczny reprezentant BMW Syndykat. Fioletowe coupé ma mnóstwo ciekawych dodatków. Pod maską pracuje M50B25 o mocy 192 KM. To pancerna jednostka, która zniesie wiele, ale „Golonka” to „Golonka”.
W 2020 pojechał na zlot charytatywny i nie mógł się powstrzymać – postanowił spalić gumę na cele zbiórki i silnik nie wytrzymał! Po remoncie już jest gotowy do pracy i ma nową uszczelkę pod głowicą, pierścienie oraz panewki. To praktycznie seryjny silnik, ale w odmalowanej komorze jest wiele nowych plastików. Jednostkę wyposażono w przelotowy układ wydechowy z X-PIPE oraz końcowy tłumik firmy Scorpion do E36 325i.
Co jeszcze się zmieniło w E36?
Tylny dyferencjał to wersja z 25-procentową szperą. Moc trafia na asfalt poprzez wyjątkowe obręcze. To oryginalne 17-calowe felgi 3TLG AC Schnitzer Typ 1 o srebrnych rotorach. Dzięki nowym rantom marki Radinox (z przodu 2,5 cala, z tyłu 3 cale) ich szerokość urosła do 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu. Piękne koła szczelnie wypełniają nadkola, ponieważ to BMW ma zawieszenie typu GWINT. Jakiej marki?
Zawsze o tym piszemy, ale skoro „Golonka” napisał samo słowo „gwint”, to niech tak zostanie. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, spytajcie go na kolejnym zlocie Syndykatu, a z pewnością skończy się to grubym melanżem! Obręcze skrywają ulepszone hamulce z tarczami oraz ceramicznymi klockami marki ATE. Lepszą sztywność poprzeczną zapewnia rozpórka kielichów przednich z wygrawerowaną ksywką „Golonka”.
To BMW wyróżnia mieniący się fioletowy lakier z motocyklowej palety. Są też elementy zestawu aerodynamicznego M. Ponadto na tylnej klapie jest spojler M3 GT Class 2 z napisem „BMW Motorsport” od spodu – całość wygląda świetnie. Wysoką jakość projektu podkreślają nowe lampy marki Bosch.
Wnętrze E36
Wystarczy jedno spojrzenie i od razu zauważamy kierownicę AC Schnitzer, obszytą nową skórą z przeszyciami w barwach M GmbH. W samochodzie są też nowe siedzenia Sparco R100SKY, pokryte jasną skórą Nappa w kolorze Hell Grau, tak jak tylna kanapa oraz boczki drzwiowe. Jasnoszarą kolorystykę przełamują czerwone pasy bezpieczeństwa BMW Motorsport oraz czarne słupki, daszki i podsufitka z Alcantary.
Wykładzina została wymieniona na czarną, a zestaw dywaników jest sygnowany nazwą Syndykatu. Mieszki hamulca ręcznego i skrzyni biegów zostały obszyte skórą Nappa, która świetnie komponuje się z drewnianymi dekorami w kolorze antracytowym (gałka, konsola, listwa schowka i popielniczka). Dostrzeżemy też cupholder w konsoli centralnej i listwy progowe z BMW M3. Nagłośnienie w tym coupé to zestaw HiFi BMW z odtwarzaczem BMW Professional.
Nierozłączna para
Przemek uwielbia to auto i tuning, ale najbardziej kocha życie. Ten facet na plaży rozkłada ogromny parawan BMW Syndykat i razem ze swoją ekipą „Dobre Chłopaki” robi pozytywne zamieszanie na całym wybrzeżu. Cieszę, się, że możemy pokazać to auto. Pozdrawiamy „Golonkę” oraz cały Syndykat!
Krzysztof Kaźmierczak
Fot. autor
| BMW E36 Coupé, 1992 r. | 
| SILNIK/ NAPĘD | 
| Fabryczny: M50B25, 2494 ccm, 192 KM; układ wydechowy na kompletnym przelocie, wycięte katalizatory, X-PIPE z blachy kwasoodpornej, tylny wydech z blachy kwasoodpornej firmy Scorpion do E36 325i; skrzynia biegów standardowa 5-biegowa; 25-procentowa szpera; polakierowana komora silnika, rozpórka z napisem „Golonka”, nowe: chłodnica, zbiornik spryskiwaczy, osłona wiatraka i parę innych plastików | 
| ZAWIESZENIE/ HAMULCE | 
| Gwintowane; tarcze hamulcowe ATE, klocki ceramiczne ATE | 
| KOŁA/ OPONY | 
| AC Schnitzer TYP 1 ze srebrnymi rotorami i chromowanymi śrubkami, ranty Radinox z przodu 2,5 cala, z tyłu 3 cale; średnica felg 17 cali, szerokość: 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu; opony Michelin PC10 205/40, z tyłu 215/40 Continental Conti Premium Contact 2 | 
| NADWOZIE | 
| Elementy zestawu aerodynamicznego M-pakiet, tylny spojler M3 GT CLASS 2; oświetlenie – lampy Bosch oraz nowe halogeny; nowe listwy zderzaków i listwy drzwiowe; dodatkowe ozdoby: naklejki kolektywu „Dobre Chłopaki” oraz BMW Syndykat, lakier z palety motocyklowej | 
| WNĘTRZE | 
| kierownica AC Schnitzera obszyta nową skórą i nićmi w kolorach M, podsufitka z Alcantary, czarne słupki, daszki, dywan, nowe siedzenia Sparco R100SKY, czerwone pasy BMW Motorsport; drewno w kolorze antracytowym (gałka, konsola, listwa schowka i popielniczka); listwy progowe M3, całe wnętrze (boczki, tylna kanapa, przednie fotele) obszyte skórą Nappa w kolorze Hell Grau, mieszek oraz ręczny i podłokietnik obszyte czarną skórą Nappa, cupholder | 
| AUDIO | 
| zestaw HiFi BMW, radio BMW Professional | 
| INNE | 
| Uczestnik zlotów BMW Syndykat, 3ER Kozienice Nagroda 3ER Kozienice 2018 – 3 miejsce za najładniejsze wnętrze Wyróżnienie Chotowa 2019 i 2020 | 
| STYL | 
| German | 
| WŁAŚCICIEL | 
| Przemek Górczak „Golonka” | 
| PODZIĘKOWANIA | 
| Dla wszystkich, którzy nawet w najmniejszym stopniu pomogli przy tym projekcie! | 
(BMW TRENDS 4/2020)


 
			







 
	 
			