Progi zwalniające na przejściu dla pieszych? Nietypowa konstrukcja we Wrześni - Trends Magazines

Progi zwalniające na przejściu dla pieszych? Nietypowa konstrukcja we Wrześni

Progi zwalniające to klasyczny element polskiej infrastruktury drogowej. I montaż kolejnych nie jest żadną rewelacją, ale te zamontowane we Wrześni to zupełna nowość, bowiem pojawiły się na… przejściu dla pieszych. Jaki jest tego sens?

Jak informuje lokalny portal września.info.pl, na nietypowy pomysł wpadł zarządca terenów osiedlowych przy ul. Słowackiego. Oczywiście nie chodzi o to, aby spowolnić pieszych, progi mają ostudzić zapędy rowerzystów i hulajnogistów. 

Jak dowiedział się portal brd24.pl, progi zostały zamontowane na wniosek jednego z mieszkańców osiedla. Starszy pan zwracał uwagę, że osoby na rowerach lub hulajnogach wjeżdżały na to przejście bez rozglądania się na boki i powodowały niebezpieczne sytuacje. Warto dodać, że na terenie całego osiedla panuje strefa zamieszkania, w związku z czym piesi i dzieci na rowerach i innych pojazdach mogą się poruszać całą szerokością drogi, a samochody muszą ustępować pierwszeństwa. Przejście dla pieszych, a tym bardziej próg zwalniający nie jest potrzebny. 

Pojawia się również kwestia poruszania się po przejściu przez osoby na wózkach inwalidzkich. Jak poinformował zarządca, jeśli pomysł nie przyjmie się wśród mieszkańców, można go zdemontować. Może w takim razie trzeba było najpierw to przedyskutować? 

Zarządca osiedla próbował w różny sposób dyscyplinować kierowców i pieszych, ale dużym problemem było parkowanie samochodów w tym miejscu, przez co ludzie idący w kierunku głównej ulicy położonej przy osiedlu wychodzili na osiedlową drogę zza pojazdów.

fot.  wrzesnia.info.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf GTI 25 Jahre

Wszystko (prawie) o Golfie 25 Jahre GTI- HISTORIA

Tym razem przedstawimy rodzinę aut zapoczątkowaną przez model jeszcze rzadszy niż dwa legendarne sleepery (Golf R32 i Passat W8). Niewielka liczba Golfów GTI 25 Jahre wystarczyła, by stał się on filarem modyfikacji OEM+ dla czwartej generacji kompaktowego Volkswagena. HISTORIA i WŁAŚCICIELE: Pierwszym rocznicowym hot-hatchem Volkswagena jest sprzedawany w latach 1996 – 1997 Golf III 20 Jahre GTI, występujący w wersjach z silnikami benzynowymi i Diesla. Naturalną kontynuację…

Golf 8 GTI GTE GTD

Nowość. Sportowy Golf 8 dostępny w trzech smakach: GTI, GTD i GTE. Którego wybrać? – PREMIERY

Zapraszamy na galerię najnowszych sportowych wersji Golfa 8. Podobnie jak w przypadku siódmej generacji, również teraz klienci bedą mieli do wyboru trzy wersje (smaki) oznaczone przydomkiem zaczynającym się od liter GT. Niezależnie od modelu nowy Golf może mieć wirtualny kokpit (w miejscu klasycznych zegarów) z wyświetlaczem o przekątnej 10.25 cala oraz system shift-by-wire, który za pomocą…