Jadowite BMW M235i coupé od Manharta- TUNING - Trends Magazines

Jadowite BMW M235i coupé od Manharta- TUNING

Nie pomyliliśmy się pisząc, że rozsądnie wyceniona, zwarta i mocna seria 2 szybko stanie się ulubieńcem tunerów. Swój pomysł na M235i Coupé przedstawił Manhart Performance.

MH2 Clubsport jest promowany hasłem „Uwaga: ryzyko uzależnienia!”. Nie jest to pusty slogan reklamowy. Tuner z Wuppertalu stworzył samochód, który na własnych kołach dojedzie na tor wyścigowy, da kierowcy masę frajdy, a jednocześnie nie będzie na tyle spartański, by zupełnie nie nadawał się do codziennej eksploatacji.


Zamów prenumeratę

Seryjne fotele zastąpiono kubełkami Recaro Pole Position. Tylną kanapę usunięto, pozbywając się zbędnych kilogramów, a jednocześnie uzyskując miejsce do zamontowania pałąka przeciwkapotażowego.

Dźwignię zmiany biegów i nakładki na pedały znaleziono w katalogu BMW Performance. Autorskim pomysłem Manharta jest zastąpienie jednej ze środkowych kratek wentylacji wyświetlaczem, który informuje o poziomie doładowania, temperaturze w układzie dolotowym, ciśnieniu i temperaturze oleju czy czasach okrążeń.

Silnik seryjnego M235i ma 326 KM i 450 Nm. Manhart zamontował większy intercooler, zastąpił seryjny wydech mniej restrykcyjnym odpowiednikiem ze sportowym katalizatorem i przeprogramował jednostkę sterującą. Uzyskano 430 KM i 592 Nm. Taka porcja sił po usunięciu ogranicznika prędkości maksymalnej pozwala na przekraczanie magicznego progu 300 km/h.

Wykorzystanie potencjału silnika ułatwia gwintowane zawieszenie Club Sport oraz mechanizm różnicowy z możliwością pełnego zblokowania. Na felgi Manhart Concave One założono opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarach 225/35ZR19 oraz 255/30ZR19. Dopełnieniem zmian są 6-tłoczkowe zaciski na przedniej osi z tarczami o średnicy 350 mm i przewodami w stalowym oplocie, które trafiły także na tył.

Karoserię oklejono matową żółtą folią, która efektownie kontrastuje z karbonowymi lusterkami, spojlerami i dyfuzorami z katalogu BMW Performance. Zmiana nie była konieczna. Manhart Performance wychodzi jednak z założenia, że dobry styl jest potrzebny nawet na torach wyścigowych.


Zamów prenumeratę

Podobne

Manhart MHX6 – kot czy szrot?

Bardzo łatwo jest zepsuć auto tuningowymi bajerami. Topowi tunerzy stają na głowie, żeby stworzyć unikatowy pojazd na bazie pospolitego modelu. Za poważnego tunera uważamy Manharta, który często bierze na warsztat BMW. Co do MHX6 mamy jednak mieszane uczucia. Czy tuning tego X6 się udał? Nad tym jak auto finalnie wygląda pracuje sztab ludzi i używana…

HISTORIA: BMW 635 CSi – Wyścigowy rekin

Idealny samochód wyścigowy powinien być mocny i lekki. W uzyskiwaniu dobrych rezultatów pomaga też opływowa karoseria i nisko położony środek ciężkości. Kompletem torowych atutów może poszczycić się BMW 635 CSi. Luksusowe coupé ze stajni BMW nadają się nie tylko do zadawania szyku na nadmorskich bulwarach. W 1971 roku koncern przedstawił E9 w wersji 3.0 CSL,…