Premiera przed laty: BMW Z1 Roadster - Trends Magazines

Premiera przed laty: BMW Z1 Roadster

BMW Z1 Roadster

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) w roku 1987 BMW zaprezentowało nie tylko BMW 750iL z silnikiem dwunastocylindrowym, ale też BMW Z1 Roadster.

Zaprenumeruj już dziś. BMW Trends

Dlaczego był kultowy?

To dwuosobowe auto z silnikiem centralnym, opuszczanymi drzwiami, stalową konstrukcją monocoque i poszyciem z tworzywa sztucznego zaprojektowane zostało przez BMW Technik GmbH. Dla specjalistów z zakresu badań i innowacji technologicznych BMW Z1 miało być projektem pilotażowym nowych konstrukcji i materiałów. Jednocześnie nawiązali do zarzuconej od czasów legendarnego BMW 507 tradycji roadsterów.

 

BMW Z1 Roadster

Reakcje na premierę BMW Z1 były pełne zachwytu. A pierwsze jazdy próbne potwierdziły wrażenie, jakie robiła stylistyka tego auta: sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 125 kW / 170 KM, wysokiej jakości zawieszenie oraz idealnie wyważony rozkład masy na osie dały roadsterowi doskonałą zwinność. W latach 1988-1991 wyprodukowano ok. 8000 egzemplarzy BMW Z1; każdy z nich jest dzisiaj pożądanym samochodem kolekcjonerskim.

 

Używane Z1? Tutaj piszemy dlaczego to całkiem niezły pomysł.

Podobne

BMW M2 CSR, czyli swap karbonem podszyty

Przed laty jednym z najpopularniejszych sposobów na radykalne zwiększenie mocy silnika były swapy. W dobie turbodoładowanych jednostek clou programu stały się ingerencję w elektronikę. Lightweight Performance postanowiło połączyć oba zabiegi. Mocne już w standardowej wersji M2 otrzymało wyżyłowany, a zarazem bardziej pancerny silnik z M3, który następnie poddano konkretnemu tuningowi. Efekty robią wrażenie. Projekt o…

Tuning silnika BMW N57

Tuning silnika BMW N57 3.0d

Silnik BMW N57 3.0d jest bardzo popularny i występuje w wielu modelach niemieckiej marki. To także jednostka mocno podatna na modyfikacje, czego doskonałym przykładem jest ta propozycja tuningu. Oto tuning silnika BMW N57 3.0d. Silnik BMW N57 pojawił się w 2008 roku i niemiecki koncern wykorzystywał go prawie we wszystkich modelach - od Serii 3…