Premiera przed laty: BMW Z1 Roadster - Trends Magazines

Premiera przed laty: BMW Z1 Roadster

BMW Z1 Roadster

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) w roku 1987 BMW zaprezentowało nie tylko BMW 750iL z silnikiem dwunastocylindrowym, ale też BMW Z1 Roadster.

Zaprenumeruj już dziś. BMW Trends

Dlaczego był kultowy?

To dwuosobowe auto z silnikiem centralnym, opuszczanymi drzwiami, stalową konstrukcją monocoque i poszyciem z tworzywa sztucznego zaprojektowane zostało przez BMW Technik GmbH. Dla specjalistów z zakresu badań i innowacji technologicznych BMW Z1 miało być projektem pilotażowym nowych konstrukcji i materiałów. Jednocześnie nawiązali do zarzuconej od czasów legendarnego BMW 507 tradycji roadsterów.

 

BMW Z1 Roadster

Reakcje na premierę BMW Z1 były pełne zachwytu. A pierwsze jazdy próbne potwierdziły wrażenie, jakie robiła stylistyka tego auta: sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 125 kW / 170 KM, wysokiej jakości zawieszenie oraz idealnie wyważony rozkład masy na osie dały roadsterowi doskonałą zwinność. W latach 1988-1991 wyprodukowano ok. 8000 egzemplarzy BMW Z1; każdy z nich jest dzisiaj pożądanym samochodem kolekcjonerskim.

 

Używane Z1? Tutaj piszemy dlaczego to całkiem niezły pomysł.

Podobne

BMW i3 REx – Elektryk dalekiego zasięgu

Wielokrotnie słyszeliśmy, że BMW i3 to gadżet dla zamożnych. Drogi i rzucający się w oczy, jednak nieprzesadnie praktyczny, a już na pewno niesprawdzający się w codziennej eksploatacji. Ile w tym prawdy? (więcej…)

BMW 525 TDS. Awaryjne czy niesłusznie owiane złą sławą?

Znane jest powiedzenie: „nieważne, co mówią, ważne, żeby mówili”. Na pewno na takiej zasadzie swoją sławę zbudował silnik 2.5 TDS. Montowany był w BMW serii 3 (E36), 5 (E34, E39) oraz 7 (E38) oraz w Oplu Omega. Dużo się mówi na temat tego motoru, ale czy to wszystko jest prawda? Nasz Czytelnik postara się obalić…