Premiera przed laty: BMW Z1 Roadster - Trends Magazines

Premiera przed laty: BMW Z1 Roadster

BMW Z1 Roadster

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) w roku 1987 BMW zaprezentowało nie tylko BMW 750iL z silnikiem dwunastocylindrowym, ale też BMW Z1 Roadster.

Zaprenumeruj już dziś. BMW Trends

Dlaczego był kultowy?

To dwuosobowe auto z silnikiem centralnym, opuszczanymi drzwiami, stalową konstrukcją monocoque i poszyciem z tworzywa sztucznego zaprojektowane zostało przez BMW Technik GmbH. Dla specjalistów z zakresu badań i innowacji technologicznych BMW Z1 miało być projektem pilotażowym nowych konstrukcji i materiałów. Jednocześnie nawiązali do zarzuconej od czasów legendarnego BMW 507 tradycji roadsterów.

 

BMW Z1 Roadster

Reakcje na premierę BMW Z1 były pełne zachwytu. A pierwsze jazdy próbne potwierdziły wrażenie, jakie robiła stylistyka tego auta: sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 125 kW / 170 KM, wysokiej jakości zawieszenie oraz idealnie wyważony rozkład masy na osie dały roadsterowi doskonałą zwinność. W latach 1988-1991 wyprodukowano ok. 8000 egzemplarzy BMW Z1; każdy z nich jest dzisiaj pożądanym samochodem kolekcjonerskim.

 

Używane Z1? Tutaj piszemy dlaczego to całkiem niezły pomysł.

Podobne

Klimatyzacja w aucie - jak z niej korzystać poprawnie

Klimatyzacja w aucie – prawdopodobnie używasz jej źle

Gdy na zewnątrz panuje upał, wnętrze samochodu nagrzewa się błyskawicznie. Jest to bardzo niebezpieczne, szczególnie dla dzieci i osób starszych. Amerykańscy naukowcy wykazali, że w ciągu tylko godziny, temperatura w kabinie może wzrosnąć o 17°C. W takich warunkach niezastąpiona jest klimatyzacja w aucie, jednak okazuje się, że wielu kierowców korzysta z niej źle. Zobacz, jak…

Używane BMW Z4 E85 (2002-2008). Roadster z potencjałem na youngtimera

Radość z jazdy. Teoretycznie zapewnia ją każde BMW. By doświadczyć jej w pełni, trzeba przejechać się bawarskim roadsterem. Wbrew pozorom nie jest to przyjemność zarezerwowana dla najbogatszych. Używane BMW Z4 E85 można kupić za niecałe 30 tysięcy złotych, chociaż na naprawdę dobry egzemplarz trzeba przygotować przynajmniej 40-50 tys. zł. To wciąż niewiele, biorąc pod uwagę…