Prace straci 2000 osób. Od 1967 roku produkowano tu m.in. BMW - Trends Magazines

Prace straci 2000 osób. Od 1967 roku produkowano tu m.in. BMW

Fabryka BMW

BMW zdecydowało o nieprzedłużaniu kontraktu z holenderską fabryką VDL Nedcar, niedaleko Nieuwstadt. W wyniku tej decyzji pracę może stracić nawet 2000 pracowników. 

Z holenderską firmą VDL Nedcar związana jest długa historia, bowiem w tym miejscu produkuje się samochody od przeszło 55 lat. Jest to największa fabryka tego typu na terenie Holandii. Z taśm montażowych wyjeżdżały tutaj Volvo, Smarty, BMW czy Mini. Fabryka VDL Nedcar jest w stanie wyprodukować nawet 200 tys. pojazdów rocznie. 

100 lat temu BMW otworzyło pierwszą fabrykę

BMW kończy kontrakt z holenderską fabryką

Współpraca BMW i VDL Nedcar już się kończy. Niemiecki koncern był dla Holendrów ważnym partnerem, a zakończenie dużego kontraktu oznacza zwolnienia dla około 2 tys. osób. Holenderska fabryka pozostawi jedynie 450 pracowników, którzy mają zająć się prototypami i projektami niższej kategorii. 

BMW nie zdecydowało się przedłużyć kontraktu, ponieważ nad rynkiem motoryzacyjnym w Europie zawisły czarne chmury. Sprzedaż nowych aut spada, a także znacznie rosną koszty produkcji. Sytuacji nie poprawiają też chińskie marki, które rozpoczęły szturm Starego Kontynentu, oferując samochody znacznie tańsze niż te, produkowane w Europie. Mowa oczywiście o samochodach elektrycznych. 

Volkswagen zainwestuje 8 mld zł w Polsce

Holendrzy nie znaleźli też nowego partnera biznesowego, z którym mogliby kontynuować produkcję na szeroką skalę. Producenci samochodowi obecnie nie są skłonni do nawiązywania nowej współpracy. 

— Kontynuujemy nasze starania, aby przyciągnąć nowych klientów. Pozostajemy w pełni zaangażowani we wzmacnianie marki VDL Nedcar w przyszłości — mówi w rozmowie z Automotive News Europe dyrektor zarządzający John van Soerland.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Renault TREZOR – koncepcja elektrycznego GT

Renault TREZOR to dwumiejscowe elektryczne coupé, które wpisuje się w nurt odnowy designu Renault zaprezentowanego w 2010 roku w samochodzie studyjnym DeZir i wprowadzonego w Nowym Clio od 2012 roku. TREZOR wpisuje się nową stylistykę samochodów Renault wraz z elementami występującymi w całej gamie: prostymi, płynnymi liniami i zmysłowymi kształtami nadwozia, charakterystycznym przodem ze światłami w kształcie litery…

Porsche 911 Turbo S Lightweight – do setki lepiej niż Bugatti

Porsche 911 Turbo S ma dawać kierowcy maksimum osiągów przy jednoczesnym komforcie codziennego użytkowania. W przypadku pakietu Lightweight słowo "maksimum osiągów" nabiera nowego znaczenia.  Już osiągi seryjnego Porsche 911 Turbo S jeżą włos na głowie. 650-konny bokser rozpędza to auto do pierwszej "setki" w czasie 2,7 s. Maksymalnie Porsche pojedzie 330 km/h. Pakiet Lightweight w…