Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł - Trends Magazines

Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł

Silnik BMW X6 40d (E71)

Pomysł wprowadzenia podatku od mocy silników pojawił się we Włoszech i zakłada, że właściciele mocnych pojazdów będą musieli płacić ponad 90 zł za każdy 1 kW. 

Samochody o mocy przekraczającej 185 kW (252 KM) będą płacić 20 euro (ok 93 zł) za każdy 1 kW powyżej tej liczby. W przeliczeniu wychodzi ok. 68 zł za każdy 1 KM. Początkowo podatek miał objąć tylko najmocniejsze samochody, ale wiadomo, że dziś moc powyżej 250 KM nikogo dziś nie dziwi. W rzeczywistości więc płacić musiałoby sporo właścicieli pojazdów. Prawdopodobnie pojawiłyby się specjalne „limitery”, ograniczające moc samochodów sprzedawanych na włoskim rynku (podobnie jak ma to miejsce w Belgii). 

Przykładowo, dla mocy silnika równą 300 KM, właściciel będzie musiał zapłacić podatek w kwocie ponad 700 euro rocznie!

Podatek miałby być naliczany od nowości auta do ukończenia 20 lat. Po 5 latach miałby się sukcesywnie zmniejszać. Auta uznane za historyczne i w wieku od 20 do 29 lat mogłyby liczyć na 50% zniżki.

Nowy podatek nazwany „super pieczątką” został odrzucony przez włoską Komisję Finansów podczas obrad w Senacie. 

Myślicie, że w Polsce rząd mógłby coś takiego wprowadzić?

Konrad Maruszczak

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Produkcja VW Golfa w Polsce

Nadchodzi VW Golf z Polski. Jest decyzja koncernu

Koncern Volkswagena podjął decyzję o przeniesieniu produkcji Golfa do Polski. Kiedy pierwsze samochody wyjadą z fabryki i gdzie będą produkowane? VW Golf to jeden z najpopularniejszych samochodów świata. Od 1974 roku w Wolfsburgu wyprodukowano ponad 35 milionów egzemplarzy tego modelu, ale to już historia. Teraz nadchodzi nowa era z Polski. VW Golf produkowany w Polsce…

Range Rover Sport p440e – nowy król SUV-ów?

SUV, czyli w dosłownym tłumaczeniu pojazd sportowo-użytkowy. Litera S w tym jakże popularnym skrócie oznacza sport, z którym większość SUV-ów ma niewiele wspólnego. Range Rover Sport już samą nazwą sugeruje ponadprzeciętne emocje. Czy duży, brytyjski SUV fatycznie jest autem, w którego DNA płynie żyłka sportowca? Historia najbardziej sportowej odmiany Range Rovera jest o wiele krótsza…