Porsche, wspólnie z dziennikarzem muzycznym Niko Hülsem, prezentuje nową książkę: „Hip-Hop Culture – A Road Trip through Europe” (z ang. kultura hip-hopu – podróż drogami Europy). 212-stronicowy przewodnik turystyczno-kulturalny stanowi kontynuację serii „Back to Tape” i ukazał się jako wydanie magazynu „Christophorus”, przygotowane przez wydawnictwo Delius Klasing Verlag.
To nowe spojrzenie na rozwój hip-hopowej kultury młodzieżowej w europejskich miastach. Na łamach książki wystąpiło 17 artystów z Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Danii – a każdy z nich w ciągu ostatnich 25 lat wniósł znaczący wkład w rozwój sceny hip-hopu. Książka jest dostępna online w cenie 24,90 euro; Porsche i Niko Hüls przekażą cały dochód z jej sprzedaży organizacji non-profit Viva con Agua.
„Hip-hop i Porsche to dość zaskakujące połączenie”
„To książka, która stanowi zaproszenie do otwartego, pozytywnego poznawania europejskiej kultury hip-hopowej – z całą jej różnorodnością” – powiedział Niko Hüls, wydawca hip-hopowego magazynu „Backspin”. W latach 2018 i 2020 autor, we współpracy z producentem sportowych aut ze Stuttgartu, wybrał się na samochodową wycieczkę po Europie i z bliska obserwował sceny lokalnych twórców działające m.in. w Berlinie, Paryżu, Barcelonie, Kopenhadze oraz Londynie. Koncepcja opowiadania historii obejmuje nie tylko książkę, ale i dwa filmy dokumentalne, a także specjalnie dostosowane treści w mediach społecznościowych: na Instagramie, Twitterze, TikToku oraz w Spotify. Współpraca Porsche i Niko Hülsa zdobyła już ponad 20 prestiżowych nagród z branży komunikacji i mediów. Teraz wkracza w nowy rozdział.
Przewodnik turystyczno-kulturalny przedstawia sylwetki gwiazd hip-hopu, takich jak Kool Savas (Berlin), Lord Esperanza (Paryż), Edson Sabajo (Amsterdam), Falsalarma (Barcelona), Lars Pedersen (Kopenhaga) oraz Flying Steps (Berlin), i łączy je z miejscami, które każdy fan hip-hopu i dalekich podróży powinien odwiedzić. Książkę wzbogacają wywiady oraz opowieści na temat wpływu kultury młodzieżowej na europejskie społeczeństwo, modę uliczną, a także na rozwoju rapu i hip-hopu w odpowiedzi na codzienne przypadki rasizmu i ksenofobii. Książka koncentruje się na wartościach takich jak szacunek, pionierski duch oraz integracja.
Chodzi o przewodnik
„Hip-hop i Porsche – początkowo wydaje się, że to dość zaskakujące połączenie” – powiedział Sebastian Rudolph, wiceprezes Porsche AG ds. PR-u, prasy, zrównoważonego rozwoju i polityki. „Ale kryją się za nim wartości kulturowe i różnorodność. W ramach projektu »Back to Tape« dzielimy się interesującymi spostrzeżeniami na temat europejskiej kultury hip-hopu oraz jej twórców”.
Hip-hop to sprawa charytatywna
Cały dochód ze sprzedaży książki Porsche i Niko Hüls przekażą na rzecz organizacji non-profit Viva Con Agua. Jej misją jest zapewnienie wszystkim ludziom podstawowych warunków sanitarnych oraz dostępu do czystej wody pitnej. Wspierając inicjatywę WASH (woda, urządzenia sanitarne, higiena), jak dotąd Viva Con Agua poprawiła zaopatrzenie w wodę w wielu krajach świata, w tym w Ugandzie, Etiopii, Mozambiku i RPA.
Książkę „Hip-Hop Culture – A Road Trip through Europe” można zamawiać w cenie 24,90 euro na stronie www.back2tapebook.com.
Więcej informacji oraz materiały filmowe i fotograficzne można znaleźć pod adresem newsroom.porsche.com/backtotape.