Polskie auto w Genewie. Producent twierdzi, że to samochód-robot - NEWSY - Trends Magazines

Polskie auto w Genewie. Producent twierdzi, że to samochód-robot – NEWSY

Na targach Geneva International Motor Show 2020 zadebiutuje polski samochód elektryczny Triggo. Nigdy wcześniej targi nie gościły  zaprojektowanego i zbudowanego w całości w Polsce projektu. Za stylistykę odpowiada Sebastian Nowak, który jest związany z wyglądem gier Wiedźmin i Cyberpunk 2077. 

Triggo to dwuosobowy pojazd, który dzięki zastosowaniu innowacyjnego mechanizmu umożliwiającego zmianę geometrii przedniego zawieszenia, pozwala kierowcy ominąć korki. Przednia oś pojazdu jest dynamiczna – w zależności od potrzeby zwęża się i rozszerza, Samochód posiada dwa tryby jazdy: drogowy i manewrowy. W trybie drogowym szerokość przedniej osi wynosi 148 cm, a prędkość maksymalna to 90km/h. W tym trybie podróżujemy pojazdem stabilnym i statecznym. Drugi, to tryb manewrowy, w którym przednie zawieszenie zwęża się do zaledwie 86 cm, upodobniając Triggo do motocykla i jedzie wtedy maksymalnie 25 km/h. Triggo ma system drive-by-wire, dzięki któremu jest sterowany w pełni cyfrowo. 

W samochodzie zastosowano system baterii wymiennych. Gdy bateria w danym pojeździe ulegnie wyczerpaniu, system powiadomi o tym odpowiednie służby, które dostarczą naładowany akumulator na miejsce i będą w stanie wymienić go w parę minut. 

Automatyczna taksówka przyszłości 

 Mieszkańcy dużych miast coraz częściej chcą korzystać z samochodów tylko wtedy, kiedy ich potrzebują. Fakt posiadania auta nie jest dla nich aż tak istotny, jak w przypadku obszarów poza miastem. Triggo w przyszłości umożliwi im oderwanie się od konieczności ponoszenia zbędnych kosztów związanych z posiadaniem własnego auta, jak ubezpieczenie czy naprawy. Co najważniejsze, zaoszczędzi dla nich czas dotąd marnowany w korkach i na poszukiwaniu miejsca do zaparkowania. Wprowadzenie Triggo do komercyjnego użytku przewidywane jest w 2021 roku.

Samochód-robot

 Triggo można porównać do robota, a samo sterowanie cyfrowe dostarcza wielu nowych możliwości idealnie wpisujących się w potrzeby rynku nowej mobilności miejskiej. Podwozie o zmiennej geometrii to nasze autorskie rozwiązanie. Chronimy je patentami nie tylko w kraju, lecz także na największych rynkach światowych w Japonii, Korei, USA, Chinach oraz krajach Unii Europejskiej. Dzięki temu możemy zaproponować produkt unikatowy na skalę światową. Globalna ochrona patentowa w krajach najbardziej rozwiniętych gospodarczo pozwala nam na ekspansję na rynki zagraniczne i dostarczenie pojazdu wszędzie tam, gdzie wystąpi zapotrzebowanie. Mamy silną ambicję uczynić z Triggo polski hit eksportowy – prezes zarządu Triggo S.A., Rafał Budweil

 

 

Podobne

Prawie 300 km/h w VW Golfie GTI możliwe?

Kiedyś bariera 300 km/h była zarezerwowana tylko dla super szybkich samochodów pokroju Porsche 911 Turbo, czy BMW M5. Potrzebny był do tego bardzo mocny silnik i aerodynamiczne nadwozie. Ale dziś ta prędkość jest możliwa do osiągnięcia nawet przez mocniejszego kompakta, np VW Golfa GTI Clubsport.  VW Golf GTI Clubsport nie jest najmocniejszym i najszybszym Golfem…

KONKURS Pokaż swoje BMW – masz szanse wygrać komplet felg!

Jeśli Twoim marzeniem jest zaprezentowanie swojego BMW na łamach naszego czasopisma BMW Trends, a do tego chcesz wygrać atrakcyjne nagrody, weź udział w naszym konkursie. Przedłużyliśmy I etap do 24 października! Szczegóły poniżej.  Wyślij zdjęcia swojego BMW, zachęć znajomych do wspólnego głosowania oraz komentowania i daj sobie szansę na wygraną - artykuł wraz z sesją…