Polska Izera coraz bliżej. Do produkcji potrzeba "jedynie" 6 mld zł - Trends Magazines

Polska Izera coraz bliżej. Do produkcji potrzeba „jedynie” 6 mld zł

Izera ma być pierwszą polską marką produkującą samochody elektryczne. Producent chce sprzedawać je nie tylko na rodzimym rynku, ale też eksportować. Jest jednak pewien problem. A w zasadzie 6 miliardów problemów. 

Plany Izery były huczne, bowiem już w przyszłym roku pierwsze samochody miały zjechać z taśm produkcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano co prawda w 2020 roku, ale od tamtej pory niewiele się działo. Na tempo prac miała wpływ przede wszystkim pandemia i ogólne zwolnienie gospodarki. 

Nie układała się też współpraca z dostawcą platformy i napędu dla polskiego elektryka. Dopiero niedawno spółka Electromobility Poland nawiązała współpracę z chińskim Geely. Do tej pory spółka, do której należy Izera otrzymała ze skarbu państwa 250 mln złotych. Okazuje się, że to za mało. Znacznie za mało.

Do sukcesu Izery brakuje „tylko” 6 mld zł

Takiej kwoty brakuje, aby ruszyć z produkcją polskich samochodów elektrycznych. Podobno prezes spółki – Piotr Zaremba ma plany jak zdobyć fundusze, ale najpierw musi spełnić konkretne warunki. „Do 2023 r. musimy „dowieźć” bardzo konkretne wskaźniki i parametry. Dalsze finansowanie jest od nich uzależnione. Dajemy sobie na to czas.” – stwierdził w wywiadzie dla Business Insider. 

Plany Izery są bardzo ambitne. Spółka zakłada produkcję na poziomie 100 tysięcy aut rocznie. Teraz może wydawać się to nierealne, ale pamiętajmy, że w 2035 roku do sprzedaży będą dopuszczone tylko pojazdy elektryczne, więc taki scenariusz może być możliwy. Pozostaje czekać na pierwsze jeżdżące egzemplarze Izery. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

25-letnie BMW E39 na autostradzie sprawuje się wybornie

Ten film pokazuje jak trwałe i genialne samochody robiło kiedyś BMW. To E39 po upływie ćwierć wieku jeździ nadal jak marzenie i potrafi zaskoczyć niejedno nowoczesne auto sportowe. Oto E39 535i na autostradzie z gazem w podłodze. W czasach produkcji BMW 5 E39 (1995-2003) były trzy odmiany motoru V8 o oznaczeniu M62. Były to 535i,…

Zdobyć „Bramę Nieba” – VW ID’R zmierzył się z górą Tianmen – VIDEO

Jeżeli ktoś z Was miał sposobność tworzyć content na youtube.com z pewnością zna trick z przyśpieszaniem obrazu Robi się to po to, żeby uatrakcyjnić klip. Oglądając ten onboard mam wrażenie, że każda prosta jest przyśpieszona trzy, być może nawet czterokrotnie. Ostatecznie jednak, gdy auto zwalnia do zakrętu okazuje się, że prędkość klipu jest normalna. To…