Polska Izera coraz bliżej. Do produkcji potrzeba "jedynie" 6 mld zł - Trends Magazines

Polska Izera coraz bliżej. Do produkcji potrzeba „jedynie” 6 mld zł

Izera ma być pierwszą polską marką produkującą samochody elektryczne. Producent chce sprzedawać je nie tylko na rodzimym rynku, ale też eksportować. Jest jednak pewien problem. A w zasadzie 6 miliardów problemów. 

Plany Izery były huczne, bowiem już w przyszłym roku pierwsze samochody miały zjechać z taśm produkcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano co prawda w 2020 roku, ale od tamtej pory niewiele się działo. Na tempo prac miała wpływ przede wszystkim pandemia i ogólne zwolnienie gospodarki. 

Nie układała się też współpraca z dostawcą platformy i napędu dla polskiego elektryka. Dopiero niedawno spółka Electromobility Poland nawiązała współpracę z chińskim Geely. Do tej pory spółka, do której należy Izera otrzymała ze skarbu państwa 250 mln złotych. Okazuje się, że to za mało. Znacznie za mało.

Do sukcesu Izery brakuje „tylko” 6 mld zł

Takiej kwoty brakuje, aby ruszyć z produkcją polskich samochodów elektrycznych. Podobno prezes spółki – Piotr Zaremba ma plany jak zdobyć fundusze, ale najpierw musi spełnić konkretne warunki. „Do 2023 r. musimy „dowieźć” bardzo konkretne wskaźniki i parametry. Dalsze finansowanie jest od nich uzależnione. Dajemy sobie na to czas.” – stwierdził w wywiadzie dla Business Insider. 

Plany Izery są bardzo ambitne. Spółka zakłada produkcję na poziomie 100 tysięcy aut rocznie. Teraz może wydawać się to nierealne, ale pamiętajmy, że w 2035 roku do sprzedaży będą dopuszczone tylko pojazdy elektryczne, więc taki scenariusz może być możliwy. Pozostaje czekać na pierwsze jeżdżące egzemplarze Izery. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 520i Turbo, czyli 373 KM z silnika M50B25

W dzisiejszych czasach turbodoładowane silniki benzynowe nikogo nie dziwią. Niewielka pojemność skokowa, turbosprężarka oraz relatywnie duża moc to niemal codzienność. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu niewielu było odważnych, którzy do silników benzynowych dokładali popularne dziś turbiny. BMW serii 5 generacji E28 to typowa bawarska limuzyna, która doczekała się statusu klasyka. Auto debiutowało w 1980 roku…

Tuning-BMW-340i-Dahler-widok z przodu

Dodatkowy zastrzyk mocy dla BMW 340i od Dählera

Trójce w wersji Touring nigdy nie brakowało sportowego zacięcia. Szwajcarska firma Dähler uznała, że nawet topowa wersja 340i zasługuje na zastrzyk mocy. Na warsztat wzięto czarne kombi z trzylitrowym silnikiem oraz napędem na obie osie. To często wybierana – z racji wszechstronności – konfiguracja. Pod maską samochodu pracuje jednostka oznaczona kodem B58. Jest dość świeża,…