Połowa aut używanych nie nadaje się do użytku - Trends Magazines

Połowa aut używanych nie nadaje się do użytku

Tak wynika z tekstu „Pulsu Biznesu”, napisanego na podstawie raportu Carsmile. Firma przebadała stan techniczny samochodów wystawionych do sprzedaży na platformie internetowej. Wyniki, delikatnie mówiąc, nie napawają optymizmem.

Jak informuje „Puls Biznesu” – od lipca 2021 roku platforma Otomoto klik, która należy do Carsmile, można kupić auto używane, które przeszło kompleksowe badanie, zgodnie ze standardami DEKRA oraz ISO 9001:2015. Jednak aż 43 proc. aut miało tak zły stan techniczny lub prawny, że nie zostały dopuszczone do sprzedaży. W przypadku aż 15 proc. z nich ubezpieczyciel stwierdził szkodę całkowitą. Mimo to miały trafić do nowych właścicieli. 

Należy dodać, że auto, które zostało pozytywnie zweryfikowane, otrzymuje cyfrowy paszport pojazdu, a wraz z nim szczegółowy opis stanu technicznego. Badanie obejmuje 120 elementów oraz test diagnostyczny.

Okazuje się, że niemal co drugi samochód, który miał trafić do sprzedaży, albo w ogóle nie dawał możliwości bezpiecznej jazdy, albo szacunkowy koszt usunięcia usterek ważnych z punktu widzenia komfortu bezpieczeństwa i jazdy był bardzo wysoki – wyjaśnia Arkadiusz Zaremba, dyrektor zarządzający w Carsmile i jednocześnie szef platformy Otomoto Klik. 

Czy faktycznie stan samochodów używanych, dostępnych na naszym rynku jest w tak złym stanie? Jakie są Wasze doświadczenia?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 1602 z karbonu? Oto dzieło twórcy desek surfingowych

BMW 1602 raczej nie jest obiektem tuningu, bowiem to auto to pełnoprawny klasyk i jest dość trudno dostępny. Ale czasami trafią się maniacy, którzy potrafią zrobić cuda. Jednym z nich jest twórca desek surfingowych, który zbudował karoserię od podstaw. Niedawno pisaliśmy o innym BMW 1602, który został wyposażony w napęd elektryczny, a tutaj mamy do…

System eSCOR – jak działa i jak sprawdzić historię polisy

Od lutego zaczął działać system eSCOR, który wystawia kierowcom ocenę, na którą rzekomo mają patrzeć ubezpieczyciele podczas wyliczania składki. Jak działa eSCOR i jak sprawdzić historię szkód? Sprawdzamy. Skrót eSCOR oznacza Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Dzięki niemu możemy samemu sprawdzić, jak bardzo atrakcyjni jesteśmy dla towarzystwa ubezpieczeniowego przy zakupie polisy OC na auto. W…