Połowa aut używanych nie nadaje się do użytku - Trends Magazines

Połowa aut używanych nie nadaje się do użytku

Tak wynika z tekstu „Pulsu Biznesu”, napisanego na podstawie raportu Carsmile. Firma przebadała stan techniczny samochodów wystawionych do sprzedaży na platformie internetowej. Wyniki, delikatnie mówiąc, nie napawają optymizmem.

Jak informuje „Puls Biznesu” – od lipca 2021 roku platforma Otomoto klik, która należy do Carsmile, można kupić auto używane, które przeszło kompleksowe badanie, zgodnie ze standardami DEKRA oraz ISO 9001:2015. Jednak aż 43 proc. aut miało tak zły stan techniczny lub prawny, że nie zostały dopuszczone do sprzedaży. W przypadku aż 15 proc. z nich ubezpieczyciel stwierdził szkodę całkowitą. Mimo to miały trafić do nowych właścicieli. 

Należy dodać, że auto, które zostało pozytywnie zweryfikowane, otrzymuje cyfrowy paszport pojazdu, a wraz z nim szczegółowy opis stanu technicznego. Badanie obejmuje 120 elementów oraz test diagnostyczny.

Okazuje się, że niemal co drugi samochód, który miał trafić do sprzedaży, albo w ogóle nie dawał możliwości bezpiecznej jazdy, albo szacunkowy koszt usunięcia usterek ważnych z punktu widzenia komfortu bezpieczeństwa i jazdy był bardzo wysoki – wyjaśnia Arkadiusz Zaremba, dyrektor zarządzający w Carsmile i jednocześnie szef platformy Otomoto Klik. 

Czy faktycznie stan samochodów używanych, dostępnych na naszym rynku jest w tak złym stanie? Jakie są Wasze doświadczenia?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW X7 M50i od Dahlera – szybsze od M5

Jeżeli rozglądacie się za dużym rodzinnym SUVem, ale jednocześnie chcielibyście mieć coś o osiągach BMW M5, to X7 od Dahlera jest dla was. Szwajcarski tuner przygotował tutaj naprawdę mocny zestaw! Już BMW X7 w podstawowej odmianie benzynowej - 40i jeździ zaskakująco dobrze (jak na auto tych rozmiarów), co mieliśmy okazję sprawdzić. Wersja M50i to już…

VW_Touareg_3.0_V6_TDI_R-Line

Audi V6 TDI – zalejesz go teraz olejem roślinnym

Audi ogłosiło, że 282-konny silnik V6 TDI można teraz tankować roślinnym paliwem HVO (Hydro-treated Vegetable Oil). Co to oznacza? Koncern Volkswagena, a więc także Audi ma konkretne plany co do elektryfikacji swoich modeli. Marka z czterema pierścieniami chce przedstawić ostatni samochód spalinowy w 2025 roku. Jednak zanim się to wydarzy, marka przygotowuje się do ograniczenia…