Policyjna Grupa Speed ma nowe radiowozy - Trends Magazines

Policyjna Grupa Speed ma nowe radiowozy

Grupa Speed, zajmująca się wyłapywaniem piratów na polskich drogach zrobiła zakupy i nabyła nowe nieoznakowane radiowozy. Do floty dołącza Cupra Leon i Renault Megane R.S.

W planach policji jest zakup 100 radiowozów, głównie do patrolowanie autostrad, na których zmienił się system opłat. Ale nie wykluczone, że także część z tych aut trafi do Grupy Speed, tak jak nowe Cupry Leon i Renault Megane R.S. Drogówka zakupiła 10 sztuk francuskich hot hatchy oraz 3 hiszpańskie. 

Co pod maską?

Renault napędza turbo doładowany silnik o pojemności 1,8 litra, ich moc wynosi 300 KM, a moment obrotowy to 420 Nm. Takie auto rozpędza się do 100 km/h w 5,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 255 km/h. Takie osiągi powinny w zupełności wystarczyć do dogonienia każdego auta na drodze. Nowe radiowozy są w podstawowej specyfikacji, więc nie mają charakterystycznych dla tego modelu żółtych i pomarańczowych odcieni, a jedynie czarne, szare i srebrne.

W Leonie znajdziemy motor 2.0 TSI o mocy 310 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. I tu ciekawostka, bowiem Leon w nadwoziu Cupra nie jest oferowany w 310-konnej odmianie. Tą znajdziemy tylko w kombi, co oznacza, że trzy egzemplarze były indywidualnie skonfigurowane dla policjantów. Osiągi Cupry są bardzo zbliżone do tych z Renault. 

W grupie Speed znajdą się 3 takie Cupry – w Kępnie, Nowym Sączu i Krakowie. Małopolska policja na dwa egzemplarze auta wydała 541 tys. 200 zł, natomiast funkcjonariusze z Kępna informują, że na auto przeznaczone zostało 270 tys. zł. Leon w odmianie Cupra gościł już kiedyś w polskiej drogówce. W ubiegłym 10-leciu można było spotkać policjantów w żółtym Seacie Leonie Cupra. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-VW-Golf-4-VR6-widok z przodu

500-konny VW Golf z instalacją podtlenku azotu „poleci” nawet 300 km/h

Auta, których moc zbliża się do granicy 500 KM, zazwyczaj już na pierwszy rzut oka emanują dynamiką zaklętą w efektownych spojlerach i body kitach. Chcąc zadziwić innych użytkowników dopiero w chwili startu spod świateł albo na torze wyścigowym, trzeba się wyjątkowo postarać. Ta trudna sztuka udała się Danielowi, którego pozornie niepozornego Golfa przedstawiamy. Niezły pakiet…

Na kłopoty i nie tylko – test kamerki MiVue C570

Wideorejestrator Mio MiVue C570, to kolejny przystępny cenowo (ok. 400 zł) model popularnego producenta z Tajwanu. Jak się sprawdza w codziennej eksploatacji? Trudno narzekać. Montaż? Banalny, jak pozostałych modeli Mio. Ruchoma głowica mozująca zdejmuje nam z głowy problem dopasowania kadru przed samochodem. Wystarczy za pomocą przyssawki doczepić do szyby (najlepiej pod lusterkiem wewnętrznym) i skierować…