Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł - Trends Magazines

Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł

Silnik BMW X6 40d (E71)

Pomysł wprowadzenia podatku od mocy silników pojawił się we Włoszech i zakłada, że właściciele mocnych pojazdów będą musieli płacić ponad 90 zł za każdy 1 kW. 

Samochody o mocy przekraczającej 185 kW (252 KM) będą płacić 20 euro (ok 93 zł) za każdy 1 kW powyżej tej liczby. W przeliczeniu wychodzi ok. 68 zł za każdy 1 KM. Początkowo podatek miał objąć tylko najmocniejsze samochody, ale wiadomo, że dziś moc powyżej 250 KM nikogo dziś nie dziwi. W rzeczywistości więc płacić musiałoby sporo właścicieli pojazdów. Prawdopodobnie pojawiłyby się specjalne „limitery”, ograniczające moc samochodów sprzedawanych na włoskim rynku (podobnie jak ma to miejsce w Belgii). 

Przykładowo, dla mocy silnika równą 300 KM, właściciel będzie musiał zapłacić podatek w kwocie ponad 700 euro rocznie!

Podatek miałby być naliczany od nowości auta do ukończenia 20 lat. Po 5 latach miałby się sukcesywnie zmniejszać. Auta uznane za historyczne i w wieku od 20 do 29 lat mogłyby liczyć na 50% zniżki.

Nowy podatek nazwany „super pieczątką” został odrzucony przez włoską Komisję Finansów podczas obrad w Senacie. 

Myślicie, że w Polsce rząd mógłby coś takiego wprowadzić?

Konrad Maruszczak

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-VW-Touran-2.0-TDI-widok od tyłu

Wyjątkowy VW Touran 2.0 TDI po tuningu

W szerokiej ofercie VW można odnaleźć praktycznie każdy rodzaj nadwozia. Utarła się jednak opinia, że tylko niektóre z nich nadają się do przeróbki. Jak błędne jest to twierdzenie, dowodzi przykład białego Tourana 2.0 TDI należącego do Fryderyka. Najczęściej przeróbkom poddawane są auta kompaktowe. Spośród oferowanych przez koncern z Wolfsburga niekwestionowanym liderem jest Golf wszystkich generacji…

Manhart MH4 900 16

Manhart MH4 900 – wściekłe BMW M4

Przez długi czas moc sięgająca 1000 KM była zarezerwowana dla egzotycznych samochodów. Era turbosprężarek jednak wywróciła wszystko do góry nogami i teraz kosmiczne wartości są możliwe do osiągnięcia nawet w samochodach kompaktowych. BMW M4 już w serii jest bardzo mocnym autem, ale Manhart wie, że możliwości silnika S58 są dużo, dużo większe. Oto Manhart MH4…