Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł - Trends Magazines

Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł

Silnik BMW X6 40d (E71)

Pomysł wprowadzenia podatku od mocy silników pojawił się we Włoszech i zakłada, że właściciele mocnych pojazdów będą musieli płacić ponad 90 zł za każdy 1 kW. 

Samochody o mocy przekraczającej 185 kW (252 KM) będą płacić 20 euro (ok 93 zł) za każdy 1 kW powyżej tej liczby. W przeliczeniu wychodzi ok. 68 zł za każdy 1 KM. Początkowo podatek miał objąć tylko najmocniejsze samochody, ale wiadomo, że dziś moc powyżej 250 KM nikogo dziś nie dziwi. W rzeczywistości więc płacić musiałoby sporo właścicieli pojazdów. Prawdopodobnie pojawiłyby się specjalne „limitery”, ograniczające moc samochodów sprzedawanych na włoskim rynku (podobnie jak ma to miejsce w Belgii). 

Przykładowo, dla mocy silnika równą 300 KM, właściciel będzie musiał zapłacić podatek w kwocie ponad 700 euro rocznie!

Podatek miałby być naliczany od nowości auta do ukończenia 20 lat. Po 5 latach miałby się sukcesywnie zmniejszać. Auta uznane za historyczne i w wieku od 20 do 29 lat mogłyby liczyć na 50% zniżki.

Nowy podatek nazwany „super pieczątką” został odrzucony przez włoską Komisję Finansów podczas obrad w Senacie. 

Myślicie, że w Polsce rząd mógłby coś takiego wprowadzić?

Konrad Maruszczak

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Najbrzydsze BMW w historii! Oto BMW-Veritas SP-90

Od 1948 do 1950 roku Veritas lśnił na europejskiej scenie wyścigowej. Sześciocylindrowy silnik Veritas-BMW Hemi i czterobiegowa skrzynia biegów zdeklasowały konkurencję, zdobywając 30 zwycięstw i osiem mistrzostw kraju. Ta wyjątkowa wersja z nadwoziem Spohna jest z pewnością jednym z najbardziej unikatowych modeli marki Veritas. Ogromne płetwy ogonowe i bardzo długa maska wyróżniają SP-90 wśród innych historycznych…

G20 320d xDrive i E30 318

BMW G20 320d xDrive vs E30 318: lepsza stara trójka czy nowa?

BMW serii 3 to jeden z kluczowych modeli bawarskiego giganta motoryzacyjnego. W 2018 roku zadebiutowała siódma już generacja popularnej trójki. Historia modelu rozpoczęła się jednak dużo wcześniej... Po raz pierwszy w historii cyfra 3 pojawiła się w oznaczeniu BMW w 1975 roku. Nowe auto, zastępujące starzejący się model E114, otrzymało oznaczenie kodowe E21. Historia trójek rozpoczęła się na dobre. Jednak początki nie były łatwe.…