Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł - Trends Magazines

Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł

Silnik BMW X6 40d (E71)

Pomysł wprowadzenia podatku od mocy silników pojawił się we Włoszech i zakłada, że właściciele mocnych pojazdów będą musieli płacić ponad 90 zł za każdy 1 kW. 

Samochody o mocy przekraczającej 185 kW (252 KM) będą płacić 20 euro (ok 93 zł) za każdy 1 kW powyżej tej liczby. W przeliczeniu wychodzi ok. 68 zł za każdy 1 KM. Początkowo podatek miał objąć tylko najmocniejsze samochody, ale wiadomo, że dziś moc powyżej 250 KM nikogo dziś nie dziwi. W rzeczywistości więc płacić musiałoby sporo właścicieli pojazdów. Prawdopodobnie pojawiłyby się specjalne „limitery”, ograniczające moc samochodów sprzedawanych na włoskim rynku (podobnie jak ma to miejsce w Belgii). 

Przykładowo, dla mocy silnika równą 300 KM, właściciel będzie musiał zapłacić podatek w kwocie ponad 700 euro rocznie!

Podatek miałby być naliczany od nowości auta do ukończenia 20 lat. Po 5 latach miałby się sukcesywnie zmniejszać. Auta uznane za historyczne i w wieku od 20 do 29 lat mogłyby liczyć na 50% zniżki.

Nowy podatek nazwany „super pieczątką” został odrzucony przez włoską Komisję Finansów podczas obrad w Senacie. 

Myślicie, że w Polsce rząd mógłby coś takiego wprowadzić?

Konrad Maruszczak

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST VW T-Cross 1.0 TSI 9

TEST VW T-Cross 1.0 TSI – wszędobylski

VW T-Cross miał światową premierę w listopadzie 2018 roku. To najmniejszy crossover z Wolfsburga. Nie tylko modny, ale też praktyczny. Idealny do miejskiej dżungli pełnej wysokich krawężników i zapadających się studzienek kanalizacyjnych. Ale nie tylko. Oto test VW T-Cross 1.0 TSI.  VW T-Cross 1.0 TSI zbudowano na bazie MQB Choć to najmniejszy i najtańszy SUV…

BMW 335is silnik N55 (zrodlo netcarshow.com)

Silnik BMW N55 – mocny, wydajny, ale czy pozbawiony wad?

Jednostka N55 zadebiutowała w 2009 roku - ma więc już na karku ponad dekadę. Motor jest elastyczny, mocny i bardzo wydajny, ale czy ma jakieś wady? Sprawdzamy, jakie są opinie o silniku BMW N55 i czy warto wziąć go pod uwagę przy zakupie. Tak jak TDI dla VW, tak samo jednostki R6 są wizytówką dla…