Pierwszy silnik i napęd elektryczny od Koenigsegga - Trends Magazines

Pierwszy silnik i napęd elektryczny od Koenigsegga

Szwedzki Koenigsegg, specjalista od hiper samochodów również się „elektryzuje”. Marka zapowiada wprowadzenie innowacyjnej technologii, która pozwoli rozwijać autom nawet 400 km/h. 

Zaczęło się od Davida, jego niedawno wprowadzonego rewolucyjnego falownika 6-fazowego, a teraz firma pokazuje nowy silnik elektryczny Quark, który wykorzystuje balans momentu obrotowego i mocy między promieniową (moc gęsta) i osiową (moment obrotowy).  Ta technologia nazwana jest Raxial Flux. Mieszanie układu promieniowego i osiowego strumienia zapewnia najlepszy w branży stosunek: moment obrotowy – moc – masa.

Co więcej, Koenigsegg zintegrował dwa silniki Quark E z jednym falownikiem David oraz zestawami przekładni planetarnych, aby stworzyć jednostkę napędową Terrier z technologią Torque Vectoring. 

Co ciekawe, szwedzka marka twierdzi, że nową jednostkę napędową będzie można z powodzeniem wykorzystywać nie tylko w samochodach, ale też w lotnictwie czy okrętach. 

Jednostka Quark ma zostać zamontowana w Koenigseggu Gemera, 4-osobowym, ultraszybkim aucie hybrydowym. Sam motor ma ważyć zaledwie 30 kg i wytwarzać do 600 Nm i 340 KM. Mówimy tu jednostce wspomagającej, nie głównym silniku napędowym. Quark ma być jedynie jednym z elementów tworzącym cały układ napędowy – Terrier. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wysoka frekwencja na II rundzie Rallysprint Challenge

W najbliższą sobotę na lotnisku w Pile odbędzie się II runda Rallysprint Challenge, są to zawody organizowane przez Automobilklub Bydgoski. Aż 88 samochodów, na ten moment, widnieje na liście zgłoszeń do II rundy Rallysprint Challenge. Zawody zaplanowano na sobotę, 22 maja, na lotnisku w Pile. Organizatorzy dla uczestników przygotowali odcinek specjalny o długości około 5…

Tuning BMW E46 323Ti w czasie jazdy

BMW E46 „sleeper” – budzące respekt projekt

Bacznie obserwując od lat trendy  na polskiej scenie tuningu odnosimy wrażenie, że prezentowanemu gatunkowi grozi wyginięcie. Wśród ogromnych błyszczących kół pasowanych na milimetry z nadkolami, kolorowych lakierów i systemów air ride taki wilk w owczej skórze to ciekawa odmiana. BMW E46 to model, który pod względem zmodyfikowanych egzemplarzy nie ustępuje nawet E36. Udane stylistycznie auto jest nie…