BMW nie rezygnuje z manualnych skrzyń biegów - Trends Magazines

BMW nie rezygnuje z manualnych skrzyń biegów

Kiedyś manualne skrzynie biegów były podstawowym wyposażeniem auta, a „automaty” ekskluzywnym. Teraz wszystko się zmieniło i w samochodach segmentu premium ręczne przekładnie odchodzą do lamusa. Jednak BMW twierdzi, że tak szybko nie zrezygnuje z „manuali”. 

Widać, że bawarska marka chce kojarzyć się z prawdziwą motoryzacją. Do takich wniosków można dojść po kilku oświadczeniach firmy. Na przykład, BMW informowało o tym, że chce utrzymać silniki spalinowe jak najdłużej przy życiu. Kolejną sprawą jest fakt, że elektryfikacja niektórych modeli postępuje dość wolno, biorąc pod uwagę chociażby nowe M2. Ważnym aspektem jest też ciągłe korzystanie z manualnych skrzyń biegów. 

Przy takim rozwiązaniu BMW chce pozostać jeszcze przez długi czas. Jednak „manuale” mają być wkrótce dostępne tylko w sportowych modelach BMW M. Dlaczego? Jak tłumaczy Frank van Meel, szef sportowej dywizji M, w wywiadzie dla Autocar: „ Z technicznego punktu widzenia nie ma powodów, by je ratować. Są cięższe, wolniejsze i zużywają więcej paliwa. Ale klienci i fani naprawdę je kochają. Manualne skrzynie zapewniają jedność z autem, która pozwala kierowcom zademonstrować, że potrafią oswoić bestię ”.

Manualne skrzynie biegów w BMW mają być więc zarezerwowane dla „purystów” i modele wyposażone w tę przekładnię będą wkrótce należeć do rzadkości. Może więc dojść do tego, że klienci, którzy zdecydują się na ręczną skrzynię będą musieli dopłacić. Świat stanął na głowie…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Lamborghini z rekordem sprzedaży. Urus hitem

Lamborghini zamyka 2021 rok z rekordowymi wynikami sprzedaży. To dzięki modelowi Urus, który sprzedał się w dwa razy większej ilości niż najpopularniejszy dotychczas Huracan. Lamborghini to kolejna po Rolls-Royce'ie luksusowa marka, która pobiła rekord sprzedaży. Włosi mogą otwierać szampana, bowiem w historii marki z Sant'Agata Bolognese nigdy nie sprzedano tylu samochodów. W zeszłym roku z…

Toyota Yaris GR – 3 cylindry i 500 KM

Te liczby mówią same za siebie - ekipa brytyjskiego SVM stworzyła najmocniejszego Yarisa GR na świecie.  Już seryjna Toyota Yaris GR robi niemałe wrażenie. Napęd na cztery koła, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik 260 KM i pierwsza setka w 5,5 s. To osiągi godne niejednego auta sportowego. Jednak dla niektórych to za mało. Znacznie za mało. Brytyjski…